افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند
سرخط خبرها

بازی های کاغذی دورهمی یلدایی

  • کد خبر: ۱۲۴۷۲
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
بازی های کاغذی دورهمی یلدایی
بسته بازی و سرگرمی‌شهرآرا ویژه یک دورهمی‌متفاوت در بلندترین شب سال

امیررضا وثوقی - طولانی‌ترین شب سال فرصتی است تا خانواده‌ها علاوه بر لذت کنار هم بودن به فعالیت‌هایی بپردازند که فضای خانواده‌شان را در این شب‌های سرد زمستان، گرم‌تر از گذشته کند. شــاید خیلى از ما بازى‌هاى مختلفى را بلد باشیم یا دست‌کم یک‌بار آن‌ها را تجربه کرده باشیم اما وقتى که دنبال یک سرگرمی‌ جذاب براى تفریحات خود می‌گردیم، انتهاى خلاقیتمان همان گل یا پوچ است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در ویژه‌نامه یلدای روزنامه شهرآرا با معرفی تعدادى از بازى‌هاى گروهى و ساده، یک بسته سرگرمی‌ مناســب و جذاب براى شــما آماده کنیم، بازی‌هایی که تنها ابزار اجرای آن کاغذ و قلم است که در هر خانه‌ای یافت می‌شوند. برای شروع لیگ یلدایی باید به تعداد افرادی که در شب‌نشینی‌تان حضور دارند قلم و به وفور کاغذ تهیه کنید تا در اجرای بازی‌های متنوع ما، با هیچ کمبودی مواجه نشوید،سعی کرده‌ایم بازی‌هایی جذاب و سرگرم‌کننده برایتان دستچین کنیم که البته شاید با بسیاری از آن‌ها خاطره داشته باشید و برایتان حال و هوای یلداهای کودکی را تداعی کند. این بازی‌ها با درجه سختی متفاوت و امتیازبندی متناسب همراه با نحوه و شکل اجرای آن در صفحه چیده شده است تا شما با وارد کردن امتیازات هر نفر یا گروه در جدول امتیازات در پایین صفحه قهرمان یلدایی بلندترین دورهمی‌ خود را مشخص کنید.

 

پانتومیم

همه گروه‌ها باید یک عبارت را روى برگه‌هاى ریزشده بنویسند و عبارت‌های هر گروه را در ظرفی جداگانه بریزند. یک نماینده از گروهى انتخاب می‌شــود و برگه‌اى را از ظرفی که عبارت‌های گروه مقابل در آن قرار دارد، برمی‌دارد. بدون آنکه هم گروهى‌هایش متوجه عبارت شوند، آن، بازى مى‌کند. این عبارت می‌تواند هر چیزى که به ذهنتان می‌رسد، باشد، فقط ‌ترجیحا عبارتى انتخاب کنید که بتوان آن را بهتر بازى کرد تا پانتومیم جذاب‌تر شود. تعداد کلمات آن می‌تواند یک تا 4کلمه باشد و به ازاى هر کلمه، شما باید یک دقیقه وقت به فردى که سعى می‌کند آن کلمه را براى هم گروهى‌هایش بازى کند، بدهید. چنانچه بقیه افراد گروه موفق به گفتن پاسخ درست در زمان مشخص شده باشند، امتیاز آن برگه به آنان تعلق می‌گیرد. در ضمن برای راحت‌تر شدن کارتان و تنوع کلمات می‌توانید از نرم‌افزارهای پانتومیم مانند ادابازی استفاده کنید تا علاوه بر اجرای کلمات در دسته‌های مختلف کار خود را برای امتیازبندی راحت کنید.

 

بیست سوالی

در این قسمت می‌توانید از افرادى که خارج از بازى هستند، کمک بگیرید. شما به 6قطعه کاغذ احتیاج دارید. از آن‌ها بخواهید 6 اسم مختلف را انتخاب کنند. این اسامی‌ می‌تواند نام اشــیا، حیوان یا خوراک باشــد. برگه‌ها را بدون اینکه نوشته‌اش دیده شود، چهارلا کنید. نماینده گروه خودتان را بفرستید تا یک کاغذ بردارد و بدون اینکه ببیند، به تیم رقیب بدهد. 20سؤال می‌تواند بپرسد و گروه مقابل باید فقط با بله یا خیر پاسخ دهد. عدد سؤالى را که فرد در آن به جواب رسیده است، یادداشــت کنید. این عدد امتیاز آن گروه است. این روند را تــا آخرین برگه ادامه دهید. همه گروه‌ها باید حداقل یک مرتبه کاغذ را بردارند.

 

سودوکو

ابتدا روى برگه‌اى، جدول ســودوکو را براى گروه خود بکشید و با همکاری اعضاى گروهتان شروع به حل آن کنید. سودوکو یک قانون ساده دارد و آن هم از این قرار اســت که در یک ردیف عمودى و افقى و حتى مربع‌هاى کوچک داخل تصویر هیچ عدد یکسانى نباید وجود داشته باشد. بى‌شک سودوکو بسیار نفس‌گیر است و هر گروه فرصت دارد در مدت 15 دقیقه آن را حل کند. هر گروهی که زودتر از بقیه گروه‌ها جدول سودوکو را تمام کرد باید به بقیه گروه‌ها اعلام کند تا امتیاز زمان را از آن خود کند اما گروه‌های دیگر می‌توانند به کار خود ادامه دهند و در پایان مدت بازی هر گروه به ازای تعداد عدد صحیحی که در خانه‌های جدول گذاشته است امتیاز می‌گیرد.

 

ستاره یاب

بازی ستاره‌یاب یک بازی پرطرف‌دار در جهان است که برای اولین‌بار در مسابقات جهانی بازی‌های منطقی در سال 2003 رونمایی شد و مورد استقبال قرار گرفت. قوانین اجرای این بازی بسیار ساده است. هر جدول با خطوط پر‌رنگ به 8 منطقه تقسیم‌بندی شده است و باید در هر منطقه یک ستاره قرار بگیرد. باید به این نکته توجه داشته باشید که در هر ردیف، ستون یا منطقه‌ای، یک ستاره بیشتر نمی‌تواند قرار بگیرد و در ضمن ستاره‌ها نمی‌توانند کنار هم قرار بگیرند. پس از کشیدن جدول مطابق شکل هر گروه باید جداگانه روی حل جدول خود تمرکز کند. گروهی که زودتر از بقیه موفق به حل و جاگذاری ستاره‌ها شود امتیاز این بخش را ازآن خود می‌کند.

 

حدس صدا

پیش از شروع بازی هر گروه تعدادی اسم حیوان یا اشیا و چیزهای صدادار دیگر برای اجرای بازیکن حریف روی برگه بنویسد. با شروع شدن بازی یکی از افراد گروه باید صدای چیزی که گروه مقابل روی برگه خود نوشته‌اند را برای هم‌گروهی‌اش درآورد و آن‌ها باید اسم مدنظر را حدس بزنند. دقت کنید که این بازی دقیقا برعکس پانتومیم است یعنی شما اجازه‌ انجام‌دادن هیچ حرکتی را ندارید و فقط باید با صدا به هم‌گروهی‌تان کمک کنید که درست حدس بزند. پس از آنکه همه افراد گروه، این بازی را انجام دادند با محاسبه تعداد حدس صحیح هر گروه برنده این بازی را مشخص کنید.

 

تانک بازی

این بازی یکی از سرگرم کننده‌ترین بازی‌های دوران کودکی ما در مدرسه است. پس می‌دانیم که در انجام آن مهارت کافی دارید. به ازای نفرات هر گروه برگه کاغذ بردارید. برگه را از وسط دولا کنید به شکلی که خط وسط هر برگه به صورت دقیق مشخص شود و سپس هر بازیکن ابزارجنگی خود مانند تانک‌ها و نیروهای نظامی‌اش را در نیمه مخصوص به خود جا‌نمایی کند. باید توجه داشت تعداد و اندازه تانک‌ها و نیروهای نظامی‌ برای هر بازیکن باید یکسان باشد. پس از آن هر دو نفر آماده شروع مسابقه هستند. بازیکنان باید با کشیدن نقطه‌ای در زمین خود به عنوان گلوله مکان دقیق نیروها و ابزارجنگی بازیکن حریف را حدس بزنند، سپس با دولا‌کردن صفحه بازی از برخورد یا برخوردنکردن گلوله مطلع شوند و در صورت برخورد گلوله با نیرو یا ابزار جنگی، بازیکن مقابل آن وسیله با کشیدن خطی قرمز از بازی کنار گذاشته می‌شود. بازیکنی که تانک‌ها و نیروهای حریف را زودتر منهدم کند برنده است. در پایان گروهی که بازیکنان برنده بیشتری را داشته برنده کل بازی است.

 

دستمال پشتی

این بازی برخلاف بقیه بازی‌هایی که برایتان معرفی کردیم، نیاز به کمی‌ تحرک دارد، تحرکی که در منزل‌های آپارتمانی هم اجرا شدنی است. افراد گروه‌های مختلف یک‌درمیان و به شکل دایره‌ای در کنار یکدیگر بنشینند. با روش‌هایی که می‌شناسید مانند «هرکی یک عدد بیاره» یک نفر را به عنوان گرگ بازی انتخاب کنید. همه بازیکن‌ها سرخود را پایین بیندازند؛ چون نباید موقعیت و رفتار گرگ را ببینند. سپس گرگ بازی دستمالی را به دست می‌گیرد و از نقطه‌ای مشخص دور این حلقه می‌چرخد و هروقت او دستمال را پشت یکی از بازیکن‌ها انداخت‌، آن بازیکن باید بلند شود و قبل از اینکه گرگ 2 دور بچرخد، دست خود را به گرگ بزند و اگر موفق نشود این کار را انجام دهد یا متوجه افتادن دستمال پشتش نشود بازنده بازی است. در صورتی که به شکل انفرادی بازی می‌کنید بازنده از بازی حذف می‌شود و 2 نفر آخر برنده‌اند و اگر به شکل گروهی دستمال پشتی را بازی می‌کنید به ازای هربار که بازیکنی از گروهی بازنده می‌شود یک نمره منفی برای آن گروه در نظر بگیرید و کسی را از بازی حذف نکنید. گروهی که نمره منفی‌اش از توافقی که اول بازی انجام می‌دهید بیشتر شود بازنده خواهد بود.

 

پازل

برای انجام این بازی هر گروه باید 7 کلمه انتخاب کند و کلمات آن‌ها باید 3 تا 9 حرف داشته باشد. ابتدا از کلمه نه‌حرفی شروع کنید و به ازای حروف آن روی کاغذ خط تیره بکشید. حالا اعضای گروه مقابل فرصت دارند تا در 9 انتخاب (تعداد حروف تشکیل دهنده کلمه‌) حروف تشکیل‌دهنده کلمه مدنظر گروه دیگر را حدس بزنند. اگر به جواب رسیدند یک نمره مثبت خواهند گرفت و به همین ‌ترتیب کلمات را تا کلمه سه حرفی ادامه دهید. گروهی که نمره مثبت بیشتری کسب کرده باشد برنده این بازی می‌شود.

 

مانع سازی

کاغذی بردارید و آن را به خانه‌های مربعی مطابق شکل تقسیم کنید. سپس 2 بازیکن 2 طرف این برگه بنشینند. نقطه شروع هر بازیکن اولین خانه در نزدیک‌ترین گوشه صفحه به فرد است. آن را با یک دایره کوچک مشخص کنید به علاوه خانه وسط برگه را به نشانه پرچم پایان تیره کنید. بازیکنان در هر نوبت حق دارند یا بازیکن خود را با کشیدن دایره در خانه مجاور به اندازه یک خانه حرکت دهند یا یکی از اضلاع مربعی‌های کوچک در مسیر بازیکن حریف برای رسیدن به پرچم را مسدود کنند. باید توجه داشته باشید که بازیکن حریف نباید در خانه‌ای محبوس شود. هر بازیکنی که زودتر به خانه پرچم در وسط زمین برسد برنده بازی خواهد بود. این بازی را نفر به نفر انجام دهید و گروهی که تعداد نفرات برنده بیشتری داشت امتیاز این بخش را دریافت می‌کند.

 

نقطه بازی

بی‌شک این بازی را حداقل یک مرتبه در دوران مدرسه خود بازی کرده‌اید اما برای یادآوری شیوه اجرای آن یک برگه کاغذ بردارید. قرار است با کشیدن نقطه روی این برگه مربع‌هایی ایجاد کنید. 10 نقطه عمودی و 10 نقطه افقی بکشید تا برگه کاغذ شما از یک صفحه معمولی به یک تخته بازی تبدیل شود. سپس بازیکنان در نوبت خود باید یک ضلع مربع را به دلخواه تکمیل کنند. بازیکنی که بتواند تعداد بیشتری مربع کامل شده را برای خود تصاحب کند برنده این جدول خواهد بود. در پایان این بازی، گروهی که بازیکنان برنده بیشتری داشت امتیاز این بخش را از آن خود می‌کند.

 

اوستا غلوم

اوستا غلوم یکی از بازی‌های محلی و قدیمی‌ ایرانی است که می‌تواند مدت اندکی خنده به لب شما بنشاند تا انرژی مضاعفی برای ادامه این رقابت نفس‌گیر به خانواده‌تان بدهد. همه گروه‌ها کنار هم بنشینید و یک نفر را با شیوه‌هایی که همه می‌دانید به عنوان اوستا غلوم انتخاب کنید. اوستا‌ غلوم باید صدایی یا ادایی را با صورت یا بدنش درآورد و افراد به نوبت از او تقلید کنند. هرکسی در حین اجرایش بخندد یا نتواند آن حرکت یا صدایی که اوستا غلوم درآورده است را تقلید کند از دور خارج می‌شود. پس از آنکه یک دور به پایان رسید نفر سمت راست اوستا غلوم این عنوان را در اختیار می‌گیرد. بازی را تا حذف همه افراد ادامه دهید.

 

دوز

یک بازی قدیمی‌ و ساده اما جذاب که در حال حاضر مدل‌های پیشرفته‌تر آن در بازار موجود است اما هیچ‌کدام نتوانسته است جایگزین شیوه قدیمی‌ اجرای آن باشد. قبل از شروع این بازی افراد هر گروه بازیکن مقابل خود را از بازیکنان تیم حریف مشخص کنند. صفحه بازی را مطابق شکل روی کاغذ خود بکشید در ضمن برای اجرای این بازی به 24 مهره نیاز دارید که می‌توانید از حبوبات مختلف مانند عدس یا لوبیا برای این کار استفاده کنید. هر کسی در نهایت 3 خانه کنار هم را به صورت عمودی یا افقی یا مورب از آن خود کند برنده این بازی خواهد بود. در پایان گروهی که تعداد بازیکن برنده بیشتری در این بازی داشت امتیاز این بازی را کسب خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->