واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرای دردناک تعرض به نوجوان دارای اوتیسم در تهران

  • کد خبر: ۱۲۵۳۳۴
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
ماجرای دردناک تعرض به نوجوان دارای اوتیسم در تهران
چند روز قبل و در تهران، یک نوجوان دارای اختلال طیف اوتیسم پس از ربوده شدن توسط یک موتور سوار، مورد تجاوز و آزار و اذیت قرار گرفت.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ حوادث مربوط به آزار و اذیت افراد دارای معلولیت از جمله آسیب های اجتماعی است که باید با آن ها مقابله نمود. بااین حال و در ادامه آزارهای سریالی در برخی شهرها، این بار در تهران یک نوجوان دارای اختلال طیف اوتیسم قربانی آزار و اذیت جنسی و ضرب و شتم شدید شده است.

این نوجوان که «فرزاد» نام دارد، شنبه هفته گذشته همراه با پدر خود در خیابان مولوی تهران با کرایه یک موتور مسافرکش عازم خانه می شود که در بین راه و هنگامی که پدر برای خرید از فروشگاه برای دقایقی از فرزند خود جدا می شود، راکب موتور این نوجوان را می رباید.

طبق گفته های مادر فرزاد، پس از ربوده شدن این نوجوان و اطلاع رسانی گسترده نسبت به این مورد، فردی روز چهارشنبه ضمن تماس با این خانواده مدعی می شود که فرزاد را در بیمارستان فیروزآبادی مشاهده کرده است.

بلافاصله خانواده با مراجعه به بیمارستان، هویت فرزاد را تایید می کنند. اما این نوجوان اوتیستیک در شرایطی نامطلوب و دلخراش، در حالی که علائم تجاوز و الهتاب ناشی از ضرب و شتم بر روی بدن او مشخص بود، به تخت بسته شده بود.

طبق گزارش بیمارستان،فرزاد یکشنبه شب،بدون هیچ لباسی و در شرایط بحرانی حوالی خیابان آذری به اورژانس تحویل و از آن طریق به بیمارستان فیروزآبادی منتقل شده بود و بیمارستان نیز بدون آنکه به پلیس اطلاع دهد او را به عنوان فرد مجهول‌الهویه در بخش اعصاب و روان بستری کرده بود!

مادر فرزاد مدعی است فرزندش پیش از این اتفاق و در عین ابتلا به اختلال اوتیسم، کارهای شخصی اش را به تنهایی انجام می داده است. اما اکنون با بیرون روی های متعدد و عدم توانایی در راه رفتن مواجه شده است.

بهروز مروتی مدیر کمپین معلولان با اشاره به این شرایط اعلام کرد تاکنون فرد متجاوز شناسایی و بازداشت نشده است و این امیدواری وجود دارد که راکب موتور هرچه سریع تر بازداشت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->