نماوا در روزهای پیش رو باز می‌گردد انیمیشن کوتاه «آتل» در راه جشنواره دچی مینوتی ایتالیا درباره محمد بیک‌زاده؛ پژوهشگر خراسانی که تهیه‌کنندگی سریال امام‌علی(ع) را به عهده داشت پدرو آلمودووار، فیلم‌ساز اسپانیایی، فیلم «کریسمس تلخ» را می‌سازد ایستاده همچون کوه | به یاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب، ‌در نهمین سالگرد درگذشت او نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره «سینما ریترواتو» ایتالیا ویژه‌برنامه‌های رادیو به مناسبت عید غدیر+ زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ فیلم پیرپسر در اولین روز اکران میلیاردی شد! | نگاهی به آمار فروش فیلم‌های روی پرده عقد یک تفاهم‌نامه‌ برای تسهیل امور بیمه‌ای اصحاب رسانه نامزد‌های دو بخش جشن منتقدان سینما معرفی شدند + اسامی فیلم «مرد بارانی» بری لوینسون، نسخه ویژه نابینایان، منتشر می‌شود نگاهی به سریال‌های نمایش خانگی که در انتظار فصل دوم آنها هستیم معرفی برگزیدگان بخش هوش مصنوعی جشنواره مقاومت ارکستر سمفونیک تهران با «اکتبر ۱۹۰۴» روی صحنه می‌رود
سرخط خبرها

دعوت به مربع رنگارنگ رویا

  • کد خبر: ۱۲۶۲۶
  • ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
دعوت به مربع رنگارنگ رویا
نمایشگاه آثار نقاشی مربع در نگارخانه روند مشهد با آثار سهیلا دیزگلی و شهناز علی‌پور برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «مربع» از روز جمعه ۲۹ آذرماه تا چهارم دی در نگارخانه روند مشهد دایر است. این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ هر شب پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان خواهد بود. نگارخانه روند مشهد در بلوار خیام، بلوار ارشاد، ارشاد ۶، خیابان هجرت، بین هجرت ۶ و ۸، شماره ۷۲ واقع شده است.
به گفته شهناز علیپور نقاشی انتزاعی از آن جهت که به ذهن فرصت و رخصت تصویر پردازی و خیال پروری می‌دهد به شعروموسیقی نزدیک می‌شود. به همین دلیل برخی نقاشی انتزاعی را هنر ماورایی مربوط به عالم خیال می‌دانند. وهنرمند در مقامی بالاترازمشاهده طبیعت قرارمی گیرد و آن چه به لکه‌های رنگی مبدل شده بازنمایی واقعیتی ست بیرون ازعالم، واقعیت فرم وشکل... این تابلو‌ها باتوجه به ماهیت تاثیرپذیری واثرگزاری مخاطب درخلق اثرهنری که ریشه درجامعه وزمانه‌ی هنرمند دارد، درمربعی از هویت وسلیقه مخاطب معاصر خود می‌باشدکه سعی شده آن را دربی مضمونی، بی روایتی ورهایی، دراستحاله‌ای ازجهان رویا به تصویردرآید. جهانی که در نامتناهی بودن ونفی کامل فضای پیرامون، دربعدبی زمانی وبی مکانی شناوراست. طبیعتی که دائمادرحال رفت وآمد وحرکت می‌باشد. و (نقاشی درجلوه هایش بیانگر هیچ چیز جزنقاشی نیست) وآنجاست که شعرنیزبرانگیخته می‌شود درواقع نوعی ایهام سازی درادراکات بصری است که آنسوی حقیقت، آنسوی مربع بوجود می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->