اوج مصرف برق به ۶۷ هزار مگاوات رسید (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) نحوه دریافت خسارات ناشی از قطعی برق + لینک سامانه پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز شنبه ‍۱۷ خرداد ۱۴۰۴ ارزیابی خسارات ۳ هزار کانتینر در انفجار بندر شهید رجایی پیش بینی بورس برای فردا (شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) آخرین وضعیت بازار سکه و طلا | رشد اونس جهانی و اثر آن بر بازار داخل پرداخت کالابرگ به خردادماه ۱۴۰۴ می‌رسد؟ ویدئو| رئیس برنامه و بودجه: مطالبات گندم‌کاران تا ۱۰ روز دیگر پرداخت می‌شود ارزش بازار سرمایه در پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ از ۱۳.۶ هزار همت عبور کرد انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث همچنان معطل سازمان امور مالیاتی شرط سنی برای دریافت پروانه کسب حذف شد رشد دو برابری اعتبارات استانی و ملی بودجه خراسان رضوی در سال ۱۴۰۴ سکه ۲ میلیون تومان گران شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) واکنش سازمان بورس به معاملات مشکوک و دارندگان اطلاعات نهانی سهام خودروسازان امتیاز ویژه واردات کشنده برای رانندگان کامیون+ جزئیات بخشنامه نکات بهداشتی ذبح دام در عیدقربان | گوشت تازه نباید بلافاصله پس از ذبح دام مصرف شود ویدئو| خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان کشوری عملکرد مدیران صندوق‌های اهرمی زیر ذره بین سازمان بورس تدوین طرح دوفوریتی توسط نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کامیون‌داران نصب برچسب بدمصرفی سردر واحدهای تجاری و بانک‌ها جزئیاتی از افزایش قطعی قیمت نان قیمت طلای جهانی امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) افزایش یافت قیمت خودرو در بازار امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) | یک خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد + جدول مزایای کارمندان بر اساس عملکردشان پرداخت می‌شود | ۳ دستگاه مشمول مشخص شد پرواز‌های فرودگاه امام (ره) امروز (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) ۵ ساعت توقف خواهند داشت ارزش معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه به ۱.۹ همت رسید ویدئو| توضیحات سخنگوی دولت درباره تاخیر در پرداخت کالابرگ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه حل برای رفع چالش قیمت گذاری خودرو مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

نارضایتی شهروندان از خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز  | گارانتی‌های پوشالی!

  • کد خبر: ۱۲۶۸۳۳
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
نارضایتی شهروندان از خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز  | گارانتی‌های پوشالی!
بعد از برنده شدن در قرعه کشی خودرو قرار بود طبق قانون فروش فوری، ماشین سه ماهه تحویل داده شود. بماند که خودرو به جای سه ماه، چهارماهه تحویلمان داده شد و بیمه آن از همان زمان پلاک خوردن ثبت شد و بدین ترتیب، دو ماه از بیمه ثالث خودرو بدون استفاده کم شد.

سیدمهرداد امیرکلالی | شهرآرانیوز؛ با کلی ذوق و شوق و گاه با شانس یک در چندهزار برای برنده شدن در قرعه کشی، بالاخره خودرو را تصاحب می‌کنی و همه داروندار خود را روی هم می‌گذاری تا به زمان تعیین شده واریز وجه برسی. این کار را هم با هزار مشقت انجام می‌دهی و سه ماه به انتظار تحویل خودرو می‌نشینی. اما گاه این انتظار سه ماهه به چهار یا پنج ماه می‌کشد و اینجاست که قصه پرغصه گارانتی‌های پوشالی آغاز‌ می‌شود.

فرازی، یکی از مخاطبان شهرآرانیوز است که با ارسال پیامی نوشته است: «بعد از برنده شدن در قرعه کشی خودرو قرار بود طبق قانون فروش فوری، ماشین سه ماهه تحویل داده شود. بماند که خودرو به جای سه ماه، چهارماهه تحویلمان داده شد و بیمه آن از همان زمان پلاک خوردن ثبت شد و بدین ترتیب، دو ماه از بیمه ثالث خودرو بدون استفاده کم شد. اما سوال اینجاست که وقتی خودرو با یک ماه تاخیر به دست ما رسیده است، چطور قانون می‌گذارند که سرویس اولیه آن باید زیر ۵ هزارکیلومتر باشد؟»

این شهروند در ادامه گلایه خود نوشته است: «اگر ماشین به سرویس اولیه نرسد، کلا از گارانتی خارج می‌شود. علاوه بر سرویس اولیه، سرویس ثانویه که شامل تعویض روغن ماشین می‌شود، هم به اجبار باید در نمایندگی انجام شود. از تعویض روغن هم تا چندبرابر قیمت، پول از مشتری می‌گیرند. این چه نوع گارانتی است که هم اجباری است و هم پولی؟»

شهروند دیگری درباره همین موضوع پیامک زده است: «برای تعمیر یک قطعه به یکی از نمایندگی‌های مرتبط در سطح شهر مراجعه کردم. پس از بازدید فنی کارشناس مربوط، پاسخی که به من دادند، این بود که قطعه باید عوض شود و این نمایندگی هم قطعه مدنظر را ندارد. می‌توانید به نمایندگی دیگری در سطح شهر مراجعه کنید و درخواست تعویض قطعه بدهید. این چه وضع گارانتی خودروست که کسی هم رسیدگی نمی‌کند؟»

گارانتی‌های توخالی

سلطانی مقدم، شهروند دیگری است که در پیامی از وضعیت گارانتی‌های شرکت‌های خودروساز داخلی را درخواست کرده و گفته است: «روز گذشته خودرو ۶ ماه کارکرده خود را برای رفع نقص به نمایندگی سپردم و ظهر که برای تحویل گرفتن آن رفتم، متوجه شدم مشکل حل نشده است که بماند، هزینه تعمیر را هم مطابق فاکتوری که به من داده شد، نمایندگی به حساب شرکت خودروساز ثبت کرده است. مشکل ماشین را حل نمی‌کنند، اما هزینه آن را از مشتری دریافت می‌کنند. دوبار این اتفاق برایم افتاد، اما هربار ماشین تعمیر نشد. اگرچه مراجعه به تعمیرکار بیرون، باعث شد خودرو من از گارانتی خارج شود، به ناچار این کار را انجام دادم؛ چون خودرو مرا درست نکردند.»

قانون عجیب امورمشتریان

این گفته‌ها درحالی است که برای پیگیری عملکرد نامناسب گارانتی یکی از نمایندگی‌های سایپا، با امورمشتریان یک شرکت خودروساز تماس می‌گیریم. اپراتور مربوط در پاسخ به طرح این گلایه گفت: شهروندی که در یک نمایندگی، مشکل خودرویش برطرف نشده است، باید تا دوبار دیگر به نمایندگی‌های دیگر مراجعه کند و چنانچه مشکل همچنان به قوت خود باقی بود، ما شکایت را ثبت می‌کنیم. درباره قوانین گارانتی‌ها نیز باید گفت این قوانین، سند بالادستی دارد و از آن تبعیت می‌کند.

نمایندگی‌ها باید طبق تعهد عمل کنند

در ادامه پیگیری مشکلات شهروندان، به سراغ مسئول سامانه رسیدگی به شکایت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی می‌رویم. مجتبی نیک فرجام با بیان اینکه اگر خودرو گارانتی داشته باشد، وظیفه نمایندگی‌های خودرو این است که کار گارانتی را  انجام دهند، اظهار کرد: برخی صاحبان ماشین، گارانتی طلایی دارند و رایگان، همه امور مربوط به ماشین را انجام می‌دهند و یک مبلغ ناچیز به عنوان حق فرانشیز از این افراد دریافت می‌شود. اما در همه ماشین ها، گارانتی پس از فروش وجود دارد.

وی ادامه داد: مالک خودرو باید ملاحظات دفترچه را رصد کند. اگر صاحب خودرو همه کار‌ها را به موقع انجام داده باشد و نمایندگی خودرو برای امور مربوط به گارانتی سهل انگاری کرده باشد، صاحب خودرو می‌تواند از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع دهد و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز موضوع را پیگیری می‌کند.

رسیدگی در عرض یک هفته

مسئول سامانه رسیدگی به شکایت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی بیان کرد: بعد از مرحله اطلاع رسانی شهروندان، بازرسی سازمان صمت استان به صورت مستقیم با نمایندگی‌های خودرو مکاتبه‌ می‌کند و پیگیر شکایت شاکی می‌شود. اگر صاحب خودرو مدرکی از سهل انگاری یا اجحاف نمایندگی خودرو در حق خود دارد، لازم است شکایت خود را در سایت www.124.ir بارگذاری کند.

نیک فرجام افزود: ما روزانه، گزارش‌های مردمی را برای بازرسی سازمان صمت استان می‌فرستیم. برای امور خودرو نیز یک کارشناس در معاونت نظارت وبازرسی، واقع در ساختمان شماره ۲ سازمان صنعت، معدن و تجارت، در خیابان پاسداران حضور دارد که خدمات خودرو را پیگیری می‌کند. همچنین مردم اگر پیامک شکایت خود را به سامانه ۳۰۰۰۸۲۴ بفرستند، با شخص شاکی تماس گرفته می‌شود. شکایات مربوط به خدمات خودرویی در خراسان رضوی نیز در کمتر از یک هفته و برای برخی نمایندگی‌ها که در تهران هستند، حداکثر تا ۱۰ روز بعد، پیگیری و منجر به نتیجه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->