نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

بقای تیم فوتبال پیام در گرو واریز پول

  • کد خبر: ۱۲۷۷۱۸
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
بقای تیم فوتبال پیام در گرو واریز پول
بیم‌وامید‌هایی درباره تیم پیام توس که در دقیقه ۹۰ مهیای حضور در لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور شده است

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور از فردا آغاز می‌شود و ۲۸ تیم در قالب ۲ گروه ۱۴ تیمی با یکدیگر رقابت می‌کنند تا در پایان دو به‌علاوه یک سهمیه به لیگ دسته‌اول صعود کنند. در این میان تیم پیام توس خراسان‌رضوی که فصل پیش تشکیل و روانه مسابقات شد، پس از یک فصل سخت و پرفرازونشیب، امسال هنوز تکلیفش مشخص نیست و کسی نمی‌داند فردا مقابل شهرداری نوشهر به میدان می‌رود یا خیر.

پیام تا همین چند روز پیش در کش‌وقوس انتقال مالکیت از هیوا حسین‌زاده، مالک فصل پیش، به خریداری جدید بود، اما سرانجام در واپسین ساعات پنجشنبه توافقات لازم بر سر این انتقال صورت گرفته و قرار است امروز با واریز مبلغ امتیاز، این اتفاق انجام شود. در این میان چند مسئله نگران‌کننده وجود دارد که ذهن فوتبال‌دوستان خراسانی را به خود معطوف کرده است.

خریدار یک‌فصلی با ۱۰ میلیارد هزینه!

خریدار بومی و جدید پیام توس جوانی ۲۷ ساله است که گویا زمین‌دار و شهرستانی است. او از همین ابتدا به مدیران باشگاه پیام توس گفته است که فقط برای یک فصل می‌تواند هزینه‌های تیم را بدهد. گویا این مالک جدید در همین ابتدای امر هم با فروختن یکی از زمین‌های کشاورزی‌اش پول خرید امتیاز را فراهم کرده است.

به گفته یونس مسعودی، صاحب‌امتیاز کمیسیون ماده ۵ باشگاه پیام توس، این خریدار با نیت نگه‌داشتن امتیاز سهمیه در مشهد وارد گود شده و گفته است فقط برای یک فصل هزینه می‌کند. نکته عجیب‌تر آنکه این خریدار در همین ابتدای کار باید امروز ۶ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان برای حق امتیاز به حساب هیوا حسین‌زاده، مالک قبلی، بریزد تا تازه پیام ۱۴۰۱ وارد مسابقات شود. این خریدار پس از پرداخت این حق‌امتیاز، دست‌کم باید دوسه‌میلیارد هم در طول فصل هزینه کند. جمع‌بندی این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که گویا خریداری جوان آمده است تا چیزی بیش از ۱۰ میلیارد در طول یک فصل هزینه کند و تبلیغات خاصی نداشته باشد؛ موضوعی که چندان با عقل جور درنمی‌آید.

بدون کادر، بدون تمرین

پیام فردا باید در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد به مصاف شهرداری نوشهر برود، اما واقعیت آن است که فقط جوانان بومی مانده از فصل پیش که قرارداد‌های دوسه‌ساله داشتند در کنار تیم هستند؛ جوانانی که نه تمرین درست و حسابی داشته‌اند و نه مربی بالای سرشان بوده است. پیام تمریناتش را از پنجشنبه آغاز کرده است و با سه روز تمرین به بازی اول می‌رود.

جالب‌تر آنکه این تیم اکنون کادر فنی مشخصی هم ندارد و امیدرضا کاتب و مجتبی قیاسی پیامی‌ها را در این یکی‌دو روز تمرین داده‌اند. یونس مسعودی در این‌باره می‌گوید: «اگر امروز مبلغ حق‌امتیاز واریز شود و کار انتقال نهایی شود، خود مالک جدید کادر فنی را معرفی می‌کند.» این در حالی است که شنیده‌ها حاکی از آن است که امیدرضا کاتب، بازیکن اسبق جوانان و امید‌های ابومسلم که سابقه مربیگری در تیم ابومسلم ثامن در لیگ استان را هم دارد، به‌واسطه رفاقت با مالک جدید، به احتمال زیاد سرمربی این تیم خواهد بود.

پیام؛ بدون ایده برای آینده

سبزقبا‌های خراسانی به فرض انتقال امروز و صدور کارت بازی در دقیقه نود، فردا درحالی به میدان می‌روند که دست‌کم این روز‌ها ایده‌ای برای آینده‌شان وجود ندارد. یونس مسعودی، مدیرعامل این باشگاه، درباره آینده پیام به فرض ورود به مسابقات، گفت: «واقعیت آن است که امروز ما فقط می‌خواهیم به هر شکلی این سهمیه را برای استان حفظ کنیم و این تیم در رقابت‌ها باشد. پس از آن باید به‌دنبال اسپانسری پایدار و قوی برویم تا بتوانیم برنامه‌های بلندمدت برای تیم داشته باشیم.» مسعودی در حالی از اسپانسر پایدار صحبت می‌کند که فصل پیش هم با هیوا حسین‌زاده و با هیاهوی بسیار پا به مسابقات گذاشتند، اما موفق نبودند و حتی همه تئوری‌های بلندمدت درآمدزایی‌شان هم نقش بر آب شد و ره به جایی نبرد. به گفته مسعودی، هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی در جریان قرارداد و توافق مالک قبلی و جدید تیم هست، اما گویا اکنون برای آینده ایده مشخصی وجود ندارد.

بوی «چوپانی» جدید به مشام می‌رسد

شباهت‌های زیادی بین مالک جدید پیام توس مشهد و مالک جدید شهرخودرو (امید وحدت) وجود دارد. هردو جوان هستند و با توپ پر وارد شده‌اند و مالک شهرخودرویی ادعای ضمانت ۲۴ میلیاردی و پرداخت ۷ میلیارد بدهی در همان ابتدای کار را کرد و مالک پیامی هم قرار است ۶.۵ میلیارد امروز به حساب حسین‌زاده بریزد که اگر نریزد، اوضاع پیام مثل امید وحدت خواهد شد؛ تیمی که با گذشت شش هفته از لیگ دسته‌اول اوضاعی اسف‌‎بار دارد و هنوز پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش باز نشده است. باید دید مالک جدید پیام توس هم که شباهت‌های زیادی به مالک شهرخودرو دارد، آیا همان راه را می‌رود یا با عمل به اولین وعده‌اش امروز تیم سبزپوش شهر را در مسیر درست قرار می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->