سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است آغاز اجتماع مردمی حمایت از «طرح نور فراجا» در مشهد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد
سرخط خبرها

معاون فرهنگی جدید شهرداری مشهد کیست؟

  • کد خبر: ۱۲۸۱۶
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
معاون فرهنگی جدید شهرداری مشهد کیست؟
محمدمحسن مصحفی معاون فرهنگی جدید شهرداری مشهد کیست؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدمحسن مصحفی متولد ۱۳۵۲ مشهد به سمت معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد منصوب شد.

وی پیش از این در سال‌های گذشته در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در سمت‌های مشاور معاون، عضو هیئت مدیره سازمان فرهنگی و معاونت فرهنگی، هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشغول به کار بوده است.
معاون فرهنگی جدید شهرداری مشهد دارای کارشناسی ارشد جامعه شناسی سیاسی و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه پاریس است. مصحفی از روزنامه نگاران با سابقه است که در دو دهه گذشته (به ویژه در دوره اصلاحات) سابقه همکاری با مطبوعات و رسانه‌های مکتوب اصلاح طلب را در کارنامه خود دارد.

او به صورت حرفه‌ای از سال ۷۹ به عضویت تحریریه روزنامه حیات نو به مدیر مسئولی حجه الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه‌ای در می‌آید.
مصحفی از سال ۸۰ به عنوان دبیر سرویس سیاسی همکاری اش را با حیات نو ادامه میدهد و همزمان با سرویس همشهری دیپلماتیک شروع به همکاری میکند. وی پس از توقیف روزنامه حیات نو در فاصله سال‌های ۸۱ تا ۸۳ دبیر سرویس سیاسی روزنامه حیات نو اقتصادی میشود و تا سال ۸۳ که برای ادامه تحصیل به فرانسه میرود در این روزنامه مشغول بکار بوده است.

او طی سال‌های ۸۳ تا ۸۵ در رایزنی مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه مشغول به فعالیت بوده است. عضویت در انجمن اسلامی دانشجویان فرانسه در سال‌های تحصیل در پاریس از جمله فعالیت‌های دانشجویی او در این دوره به شمار میرود.
مصحفی در کنار اشتغال به حرفه روزنامه‌نگاری در تمام دو دهه گذشته بنا به علاقه و زمینه مطالعاتی اش در حوزه اندیشه و تاریخ سیاسی از جمله پژوهشگران فعال در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و ایران معاصر بوده است.

وی در ادامه کار‌های مطالعاتی خود مدتی با موسسه فرهنگی، تحقیقاتی امام موسی صدر در زمینه تدوین تاریخ شفاهی همکاری داشته است. وی نیز از سال ۱۳۷۹ با دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری همکاری مستمری در زمینه پژوهش، تالیف در زمینه تاریخ شفاهی دارد و تاکنون از مجموعه مصاحبه‌های تاریخ شفاهی وی این آثار به چاپ رسیده است:

▫️کاوه گلستان؛ عکس‌ها و یک گفتگو- نشر دیگر ۱۳۸۳

▫️خاطرات یک دیپلمات دو جلد/ خاطرات جواد منصوری- نشر سوره مهر حوزه هنری
▫️روز‌های دشوار مبارزه/خاطرات علی تمسکی- نشر سوره مهر حوزه هنری

دو عنوان کتاب از پژوهش‌های تاریخ شفاهی در زمینه تاریخ معاصر هم که مصحفی متولی مصاحبه، گردآوری و تالیف آن‌ها بوده هم در دست چاپ است که شامل این عناوین است:

۱-خاطرات دوره مهندس عبدالعلی زاده وزیر مسکن دولت اصلاحات
۲-خاطرات مرحوم جلال غنی زاده از موسسین جبهه ملی دوم به طبع انتشارات سوره مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->