سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید بارش شدید باران خسارتی نداشته است | احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا پایان امشب (۳ تیر ۱۴۰۳) بوستان‌های چهل‌بازه، وکیل‌آباد، کوه‌پارک و کوهشار مشهد تعطیل شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) نخستین جلسه شورای بسیج اداری استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد+ فیلم  کشف ۳۱۲۰ کیلوگرم آرد نانوایی در یکی از هتل‌های مشهد اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد به‌مناسبت دهه امامت و ولایت | نورافشانی ۵۰ نقطه مشهد در شب عید غدیرخم کدام پارک‌ها و بوستان‌های مشهد دارای مجموعه‌های بازی برای کودکان هستند؟ عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب‌شرقی در مشهد به‌زودی آغاز می‌شود ۲۱۷ هزار نفرشب ظرفیت اسکان رسمی مشهد، میزبان زائران تابستانی می‌شود رمزگشایی از نام محله «خین عرب» مشهد که قدمت چهارصدساله دارد
سرخط خبرها

خدمت‌رسانی شبانه‌روزی، وجه مشترک مدیریت شهری و نیروی انتظامی

  • کد خبر: ۱۲۸۹۲۴
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
خدمت‌رسانی شبانه‌روزی، وجه مشترک مدیریت شهری و نیروی انتظامی
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رسول اکرم(ص)، رسول مهربانی، مودت و وحدت است این روزها پیش از گذشته بحث وحدث حائز اهمیت است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام حعفر صادق(ع) افزود:رسول اکرم، رسول مهربانی، مودت، رحمت و وحدت است؛ این روز‌ها بیش از گذشته نیازمند فکر و اندیشه وحدت هستیم.

وی با اشاره به هفته وحدت که به مناسبت سالروز شهادت دو سردار رشید اسلام در سیستان و بلوچستان، نامگذاری شده، گفت: امروز استکبار جهانی و در راس آن، آمریکای جنایتکار و غرب به دنبال اختلاف‌افکنی بین شیعه و اهل سنت هستند.

موحدیان درخصوص اعتراضات و اغتشاشات اخیر نیز گفت: برخی از افراد حاضر در این اغتشاشات از قانون سرپیچی می‌‎کنند که با آنها هیچگونه صحبتی نداریم و باید در مقابل قانون سر تعظیم فرود آورند؛ ولی به جوانان و نوجوانان حاضر در این تجمعات توصیه می‌کنیم به آنچه انجام می‌دهند، توجه داشته باشند و بدانند اغتشاشات از سوی افرادی چون ترامپ و آمریکا حمایت می‌شود که گسترده‌ترین تحریم‌ها را برای این ملت وضع کرده‌اند و حتی تامین داروی بیماران را با مشکل روبرو کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با گرامیداشت ۲۰ مهرماه، روز بزرگداشت حافظ شیرازی، افزود: در ادبیات ایران، کمتر شاعری همچون حافظ توانسته بخت و اقبال بلندی بین عموم مردم پیدا کند؛ حافظ شیرازی، همیشه در حافظه ماست و شاعری برای تمام زمان‌ها.

وی با ابراز تاسف از فوت شاعر آیینی استاد موید و نقش پررنگ ایشان در در گرامیداشت اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ثمره این انقلاب این نوجوانان هستند و مثل این افراد کم نیستند و متاسفانه ناشناخته هستند و روابط عمومی رویکردی که در دعوت قاریان نوجوان دارند، مثبت است.

این روز‌ها دغدغه امنیت شهر بیش از هرچیزی با اهمیت است

سردار تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی با حضور در پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در حال حاضر، در این روز‌ها دغدغه امنیت شهر بیش از هرچیزی با اهمیت است، گفت: ما در خدمت به مردم و در آرامش مردم و در رسیدگی به امورات مردم اهداف مشترکی با مدیریت شهری داریم، آنجه که مسلم است در طول یکسال گذشته تلاش کردیم ،آنجایی که به اهدافمان نرسیدیم از جمله بحث مشکلات در تسهیل رفت و آمد مردم  که همچنان وجود دارد، چند علت برای این مهم می‌توان نام برد از جمله اینکه کرونا باعث شد مردم از وسایل جمعی استفاده نکنند و دو سال تبلیغ کردیم از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: مجبور شدیم خدمات رسانی قطار شهری را متوقف کنیم و محدودیت استفاده از موتورسیکلت را برداشتیم در حالی که تنگنا‌های اقتصادی هم مزید بر علت شد و صلاح دیدیم خیلی به قانون مقررات و جریمه‌ها نپردازیم و رعایت حال مردم در اولویت بود و  حال این تبدیل به روال شده است و نیاز به کار فرهنگی است قوانین و مقررات برقرار شود.

سردار تقوی در ادامه با بیان اینکه در بخش جرایم، نسبت به جرایم کوتاه نیامدیم زمانی‌که مساله کرونا به وجود آمد ، توصیه به کاهش تجمعات بود و رعایت حال مجرمان رقم خورد، مثل معتادان متجاهر به تعطیلی رسید به همت شهرداری امروز توانستیم بخشی از زمینه نگهداری آنها را دوباره فراهم کنیم ، مردم هم در خواست رسیدگی دارند و این توان در نیرو انتظامی وجود دارد که با کمک شهرداری ساماندهی این افراد را در نظر داشته باشیم.
خوشبختانه با تعامل با شهرداری مشهد اقدامات خوبی انجام شد که می توان به حذف عوارضی در ورودی شهر مشهد اشاره کرد.  پروژه‌های دیگری را نیز با شهرداری مشهد مرور کردیم و امیدواریم بتوانیم با شهرداری این امور مهم را به سرانجام برسانیم.

مصوبات

نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر

نامگذاری معبر فرعی وکیل آباد۶۴با حفظ شماره به نام شهید محمود دوست کام
نامگذاری معبر فرعی ادیب۳۰ واقع در بلوار ادیب با حفظ شماره، به نتم شهید مهدی سلیمانی شرشر
نامگذاری معبر فرعی امیریه۱۷ با حفظ شماره، به نام شهید جواد باتقوی
نامگذاری معبر فرعی امیریه ۳۷با خفظ شماره، به نام شهید مجید نوذری

بررسی طرح مجوز مشارکت شهرداری مشهد در ساخت مسکن با خیرین و خیریه های مسکن ساز

به شهرداری اجازه داده می شود به منظور پاسخگویی به نیازهای مسکن شهروندان بی بضاعت شهر و کم درامد جامعه شهری و‌همچنین تشویق خیرین مسکن ساز نسبت به مشارکت در ساختمسکن با خیرین و خیریه های مسکن ساز از طرق زیر جهت واگذاری به افراد واجد شرایط اقدام نماید.

۱.تامین زمین مورد نیاز با استفاده از املاک متعلق به شهرداری

۲.صدور پروانه ساختمانی با اعمال تخفیفات مندرج در مصوبات شورا.

تبصره۱: شهرداری مشهد مکلف است، حقوق خود را بابت تامین زمین، صدور پروانه و سایر موصوع ها و امتیازها شهرداری به عنوان آورده شهرداذی محاسبه و به عنوان حق السهم خود لحاظ نماید
تبصره۲. شهرداری مکلف است، به میزان قدر السهم خود که بر اساس محاسبه آورده از ارزش کل پروژه تعیین می گردد نسبت به واگذاری واحدهای ساخته شده به افراد واجد شرایط منطبق بر آیین نامه پیشنهادی از سوی شهرداری که به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد خواهد رسید. اقدام نماید.

تبصره۳.شهرداری مشهد (سازمان عمران و بازآفرینیی فضاهای شهری) به عنوان ناطر عالیه در احداث، بهره برداری و واگذاری تعیین می گردد.

تبصره۴. شهرداری مشهد مکلف است، آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه۱۴۰۱ و بودجه های سنواتی پیش بینی و لحاظ نماید.

تصویب تبصره پیشنهادی : در صورت تامین زمین از املاک متعلق به شهرداری اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر الزامی می باشد.

شهردار مشهد در این باره گفت: ما تمامی قرادادهای مشارکتی به شورا میفرستیم و نظر شورای شهر مهم است . در همه قراردادها بندی در این باره داریم.

بررسی لایحه اصلاحیه قراداد پروژه مشارکتی دلاوران( لواسان)

ماده واحده: به شهرداری اجازه داده می شود بر اساس مصوبه در خصوص پروژه مشارکتی دلاوران ( لواسان) با مشارکت آقای یاسر اکبری، با توجه به تغییرات در تعداد واحدها و سطح و سطوح فیزیکی پروژه، نسبت به انعقاد اصلاحیه قراداد به شرح ضمائم پیوست( مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) اقدام نماید.

تبصره۱: پی از اعمال تغییرات مذکور در اصلاحیه قرداد، سهم الشرکه شهرداری در این پروژه مشارکتی از ۱۵.۱۲درصد به ۲۶درصد از ارزش کل پروژه افزایش وسهم الشرکه سرمایه گذار از ۸۴.۸۸ درصد به ۷۴درصد از ارزش کل پروژه کاهش و تغییر یافت که تقسیم منافع (عرصه و اعیان پروژه مذکور) نیز بر همین مبنا صورت خواهد گرفت.

تبصره۲: شهرداری مشهد مکلف است نسبت به افراز سهم الشرکه ( از کاربری انتفاعی، مسکونی و تجاری به تناسب قدرالسهم ) تا میزان احداث شده از پروژه و ما بقی بر اساس نقشه های پیوست ظرف مدت یک ماه اقدام نماید.

تبصره۳: شهرداری مشهد مکلف لست، در تمامی مراحل ضوابط قانونی را رعایت نماید.
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->