غلامی | شهرآرانیوز؛ «چرا در منطقه هدایت، اتوبوس مستقیم به بهشت رضا (ع) نمیگذارند؟ باید مسافتی طولانی را تا میدان شهدا برویم تا از آنجا اتوبوس سوار شویم. چندین بار به سامانه ۱۳۷ هم اطلاع داده ایم، ولی جوابی نگرفته ایم.»
«چرا اتوبوسها در ساعت دقیق به ایستگاه نمیرسند و تأخیر دارند؟ گاهی دو خط اتوبوس یکسان با هم میرسند و گاهی حتی تا ۴۵ دقیقه تأخیر دارند. خط ۱/۱۳ و ۱۳ خیلی با تأخیر میآیند و زمان زیادی را مسافران در ایستگاه منتظر میمانند.»
«لطفا سازمان اتوبوس رانی، خطوط ۱۰۹۳ را در ساعتهای اولیه صبح بیشتر کند، چون به دلیل دیر آمدن این خط، دانش آموزان دیر به مدرسه میرسند.»
تأخیر در رسیدن اتوبوسها به ایستگاه ها، شلوغی برخی از خطوط اتوبوس رانی یا حتی نبود ایستگاه اتوبوس در برخی از مناطق شهری از جمله سه مطالبه اصلی شهروندان در حوزه اتوبوس رانی است که اتفاقا بیشترین درخواست را هم به خود اختصاص داده است. این موضوع باعث شد در پیگیری ویژه امروز گفت وگویی کوتاه با مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد ترتیب دهیم.
علی اصغر نیشابوری در این باره میگوید: هم اکنون از پنج نقطه مرکزی شهر سرویس دهی به بهشت رضا (ع) در روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۳ الی غروب و جمعهها از ساعت ۸ الی غروب آفتاب انجام میشود که شامل پایانه وکیل آباد (مقابل در دانشگاه فردوسی مشهد)، پایانه مصلا، میدان فردوسی، پایانه مفتح، میدان شهدا و پایانه انقلاب است. او بیان میکند: منحصرا در پایانه انقلاب در همه روزهای هفته سرویس دهی به بهشت رضا (ع) انجام میپذیرد، اما به دنبال درخواست شهروندان برای راه اندازی خط اتوبوس از محله پنجتن به بهشت رضا (ع)، سرویس دهی این خط از هفته پیش آغاز شده است. نیشابوری بیان میکند: درخواستهایی در نقاط دیگر شهر مبنی بر راه اندازی اتوبوس به بهشت رضا (ع) داریم که متأسفانه با پاسخ منفی همراه است، زیرا در بررسیها معلوم شد که شهروندان میتوانند با یک سرویس خود را به این پنج نقطه مرکزی برسانند تا از آن طریق به بهشت رضا (ع) برسند.
مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد اظهار میدارد: مطالعات اصلاح شبکه خطوط اتوبوس رانی به اتمام رسیده است و تحویل سازمان شده است. هم اکنون در مرحله بررسیهای اجرایی این طرح هستیم. در فاز اجرایی این طرح، خطوط جدید در اتوبوس رانی ایجاد میشود و بعضی از خطوط فعلی هم تغییراتی دارند.
نیشابوری ادامه میدهد: نقاطی که تحت پوشش اتوبوس رانی نباشد، عموما در این طرح اصلاح شده است. به دلیل متوقف شدن ناوگان با علتهایی همچون فرسودگی یا کمبود اتوبوس ران، تغییری در ناوگان رخ میدهد که باعث میشود سرفاصلهها افزایش یابد.
مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی مشهد بیان میکند: پس از دو سال تعطیلیهای کرونا و بازگشایی مدارس، دوباره ترافیکهای شهری شروع شده است. وی میگوید: از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط اتوبوس رانی کمتر از ۱۵ کیلومتر خط بی آر تی و خطوط ویژه در مشهد داریم.