شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد شیائومی با Redmi K70 Ultra به جنگ پرچمدارها می‌آید گمانه‌زنی جدید درباره زمان عرضه GTA 6 سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیاردی مایکروسافت در G42 | امارات با هوش مصنوعی در منطقه می‌تازد وایبر پیام‌هایی را که نخوانده‌اید برایتان خلاصه می‌کند | پیام‌رسان قدیمی برمی‌خیزد
سرخط خبرها

دردسر جدید ناسا؛ بخشی از مریخ‌نورد استقامت دچار مشکل شد

  • کد خبر: ۱۲۹۴۵۲
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
دردسر جدید ناسا؛ بخشی از مریخ‌نورد استقامت دچار مشکل شد
ناسا می‌گوید مریخ‌نورد استقامت با موفقیت چهاردهمین نمونه‌برداری خود را انجام داده، اما این سیستم حالا با یک ایراد مشکل‌ساز روبرو است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو خبر جدید از مریخ منتشر شده که یکی خوب و دیگری نه چندان خوب است. ناسا اعلام کرده که مریخ‌نورد استقامت برای چهاردهمین بار سطح سیاره سرخ را سوراخ و از آن نمونه‌برداری کرده است. با این حال، ظاهرا مشکلی در سیستم نمونه‌برداری این کاوشگر وجود به وجود آمده که باعث شده دستگاه نتواند درب لوله نمونه‌برداری را ببندد.

ناسا به‌تازگی در توییتی از نقطه نظر مریخ‌نورد استقامت نوشت: «در طول آخر هفته، چهاردهمین نمونه از سنگ‌هایم را جمع‌آوری کردم، اما نتوانستم درب لوله نمونه‌برداری را ببندم. این نمونه به شکلی ایمن داخل محفظه نگهداری ذخیره شده، اما تلاش بیشتری لازم است تا بفهمم چطور باید درب لوله را مهر و موم کنم.»

استقامت در حال ایجاد کلکسیونی از نمونه‌های سطح مریخ است و ناسا می‌خواهد در آینده آن‌ها را برای بررسی‌های بیشتر به زمین برگرداند. این کاوشگر برای نمونه‌برداری داخل سنگ‌ها را سوراخ کرده و محتویات آن‌ها را درون یک لوله قرار می‌دهد. سپس با مهر و موم کردن لوله، اطمینان حاصل می‌شود که نمونه آلوده نخواهد شد.

مریخ‌نورد ناسا تاکنون نمونه‌ها را به‌صورت جفتی گردآوری کرده و محققان برای بررسی نمونه‌های به‌دست‌آمده از منطقه دلتایی دهانه «جزرو» هیجان زیادی دارند. آن‌ها نشانه‌هایی از حیات را در سنگ‌های این منطقه پیدا کرده بودند، اما تایید این نظریه نیازمند بررسی دقیق‌تر سنگ‌هاست.

مریخ‌نورد استقامت بررسی خواهد شد

استقامت در آخرین نمونه‌برداری خود، یعنی در نمونه‌برداری سیزدهم هیچ مشکلی در زمینه بستن درب لوله نداشت. تصاویر ناسا هم نشان می‌دهد که نمونه‌برداری‌های سیزدهم و چهاردهم تقریبا در نزدیکی یکدیگر انجام شده‌اند.

با این حال، با توجه به این که ربات ناسا میلیون‌ها کیلومتر با زمین فاصله دارد، عیب‌یابی در آن کار دشواری است. اما از سوی دیگر، دانشمندان می‌دانستند که برای حضور در سیاره‌ای مثل مریخ باید آماده چنین مشکلاتی باشند. در نتیجه، انتظار می‌رود که این مشکل به‌زودی برطرف شود، منتها همچنان به بررسی‌های بیشتری برای انجام این کار نیاز است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->