برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

قیمت جدید انواع «روغن خوراکی» در بازار امروز (یکم آبان‌ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۳۰۸۴۰
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
قیمت جدید انواع «روغن خوراکی» در بازار امروز (یکم آبان‌ماه ۱۴۰۱)
مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه‌های روغنی اظهار کرد: کاهش تقاضا همچنان ملموس است و این کاهش قیمت باعث شد که بازار رقابتی در شرکت‌ها همچنان دنبال شود و مشکلی در زمینه تامین روغن تا پایان سال وجود ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا شرفی با بیان اینکه چالشی در زمینه واردات روغن پیشروی ما قرار ندارد، گفت: ریزش قیمت روغن در بازار‌های جهانی با رفع موانع صادرات روغن از مالزی و اندونزوی همزمان شد؛ همچنین روند صادرات روغن آفتاب‌گردان از روسیه و اوکراین تسهیل شده است و این عوامل دست به دست هم داده تا شاهد کاهش قیمت روغن خام در بازار جهانی باشیم.

وی با اشاره به کاهش قیمت پایه صادراتی روغن پالم در اندونزوی، افزود: کاهش قیمت بر اساس ساختار مالیات صادرات فعلی، تاثیر می‌گذارد و باعث شده است که روغن خام پالم اندونزی نسبت به مالزی رقابتی‌تر شود.

وی تقاضا برای خرید روغن در بازار داخلی را کاهشی دانست و تصریح کرد: توان خرید مردم، افزایش تولید، توزیع کالا و اطمینان مصرف کنندگان از تداوم تامین این کالا در میزان مصرف و تقاضای این محصول تاثیر گذاشته است.

شرفی در پاسخ به این پرسش که چندی پیش دولت ۱۰ درصد نرخ روغن را در بازار داخلی کاهش داد آیا این مسئله تقاضا برای خرید روغن در بازار را تحریک کرد؟ گفت: کاهش تقاضا همچنان ملموس است و کاهش قیمت باعث شده که بازار رقابتی در شرکت‌ها همچنان دنبال شود، اما آنچه مسلم است مشکلی در زمینه تامین روغن تا پایان سال وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه‌های روغنی با اشاره به حذف شدن ارز ترجیحی برای واردات روغن، گفت: ارز واردات روغن نیمایی شد و این مسئله نیاز به نقدینگی، برای واردات را افزایش داد. پیش از نیمایی شدن ارز واردکنندگان برای یک کشتی ۵ هزار تنی نیاز به نقدینگی حدود ۴۰ میلیارد تومانی داشت، در حالی که این کشتی امروز با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان وارد کشور می‌شود از این‌رو لازم است سازوکار‌هایی فراهم شود که بانک‌ها بتوانند نقدینگی افرادی که در زمینه واردات کالا‌های اساسی فعالیت می‌کنند را فراهم کنند.

نرخ انواع روغن در بازار داخلی

همچنین در این رابطه داود فکوری رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران با اشاره به نرخ انواع روغن در بازار، تصریح کرد: روغن نباتی ۵ کیلویی ۳۶۵ هزار تومان، روغن جامد کوچک ۷۰ هزار و ۴۰۰ هزار تومان، روغن مایع ۸۱۰ گرمی ۵۹ هزار و ۴۰۰، روغن مایع ۹۰۰ گرمی سرخ کردنی ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته وی؛ حدود ۱۰ درصد قیمت روغن در بازار داخلی کاهش پیدا کرد، اما این رقم نتوانست محرک مردم برای افزایش مصرف باشد چراکه روغنی‌ها که امروز با این نرخ‌ها عرضه می‌شوند ۵ ماه پیش ۱۴ تا ۲۰ هزار تومان بودند، اما با این وجود این کاهش نرخ‌ها می‌تواند رضایت بخش باشد.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->