دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین لندفیل مهندسی بهداشتی دفن پسماند کشور در مشهد

  • کد خبر: ۱۳۱۶۵
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
آغاز عملیات اجرایی بزرگترین لندفیل مهندسی بهداشتی دفن پسماند کشور در مشهد
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۱۵۰ میلیون دلار برای حل موصوع پسماند در نظر گرفته شده که از محل صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز، معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده به شهرداری‌ها داده می‌شود که رشد دو برابری را ایجاد کرده است. قانون مدیریت پسماند عادی هم در مجلس تصویب شد که ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم ازین طریق به شهرداری‌ها تزریق خواهد شد.
صلاحی افزود:۱۵۰ میلیون دلار برای حل موصوع پسماند در نظر گرفته شده که از محل صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد. وی ادامه داد: روزانه ۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که ۲۰ درصد آن پردازش می‌شود. در حال حاضر ۷۰۰ مکان دفع زباله در کشور موجود داریم که در برنامه تعیین شده قرار است این تعداد به ۲۸۵ مکان برسد.
رجب صلاحی با بیان اینکه قانون استخدامی‌های شهرداری‌ها با ۶۰ امضا با دوفوریت در دست اقدام است، افزود: مشهد در پروژه‌ها یا اول است یا دوم. در حوزه پسماند فضای سبز ریلی و ... مشهد اول یا دوم است.
وی یادآور شد: اوراق مشارکت از اول ۹۲ تا الان ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار ریلی و عمومی به شهرداری‌های کشور داده که شهرداری‌های مشهد و تهران هر کدام ۳ هزار میلیارد تومان اعتباردریافت کرده‌اند.
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطر نشان کرد: عملکرد مشهد در توسعه مترو خوب بوده و احداث ۸۶۰ کیلومتر خطوط ریلی در برنامه است که این ظرفیت بالغ بر ۸۴۰ میلیون سفر در سال را رقم می‌زند.
صلاحی گفت: با راه اندازی خط ۳ مترو در مشهد، پیش بینی می‌کنیم این تعداد به ۲۳۰۰ میلیون سفر در سال برسد.


تولید ۲ هزار تن زباله در روز
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: همه کلان‌شهر‌ها با معضل تولید پسماند شهری مواجه هستند. مشهد هم باید به صورت ویژه مدیریت کاملی داشته باشد.
یعقوبی ادامه داد: ۲ هزار تن تولید زباله در روز این موضوع را ایجاب می‌کند هر چه در مبدا تولید زباله و تفکیک آن به صورت دقیق‌تر انجام شود تولید زباله کاهش و دفع آن راحت‌تر است. با تاکیدات شورا و شهرداری، کلان پروژه تفکیک از مبدا حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: سیمپ در ابتدای سال به صورت آزمایشی انجام شده که بیش ار ۱۰ هزار نفر عضو این سیستم هوشمند شده اند. تا یک ماه آینده آمادگی داریم در کل شهر این سیستم را پیاده کنیم.
وی ابراز داشت: ۸۵ درصد ناوگان حمل زباله تجهیز و به روز شده است. خط پردازش هزار تنی پسماند نیر با ۷ میلیارد تومان اعتبار از امروز مورد بهره برداری قرار گرفته است.
 

راه اندازی خط بازیافت کاغذ تا پایان سال
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه رشد و توسعه شهر‌ها باعث شده مدیریت پسماند از الزامات مدیریت شهری تلقی شود افزود: سعی کردیم در حوزه پسماند، جمع آوری، حمل و نقل، ذخیره سازی، بازیافت و دفن را باهم ببینیم.
وی گفت: در این راستا حوضچه شیرابه ایجاد کردیم. روزانه ۱۵۰ متر مکعب در ۲۹ هکتار تولید شیرابه داشتیم. اجرای طرح بازچرخش شیرابه کاری پایلوت بود که در جایی انجام نشده است.
ابوالفضل کریمیان ادامه داد: در سطح کشور از جایگاه بهینه و مقبولی برخوردار هستیم. تا پایان سال خط بازیافت کاغذ با ظرفیت ۲۵ تن با سرمایه ۱۲ میلیارد تومان توسط سرمایه گذار خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

 
آغاز دو اتفاق زیست محیطی مثبت در مشهد
حاجیان شهری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه با شروع شورای پنجم در بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که باید مدیریت پسماند را بازمهندسی کنیم افزود: طرحی در شورا تصویب شد که این موضوع برای شهرداری تکلیف شد. ما در مشهد دو اتفاق زیست محیطی ویژه را شاهد بودیم. چند ماه پیش کلنگ زنی ساماندهی کشف رود انجام شد و اینک عملیات اجرایی  لندفیل دفن پسماند آغاز شده است. ۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که فقط ۱۰ درصد آن دفع بهداشتی دارد.
 
خبرنگار: زهرا اسکندریان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->