علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امیدواریم طرح تفصیلی مشهد هر‌چه زودتر به دست شورا برسد

  • کد خبر: ۱۳۳۴۱۱
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امیدواریم طرح تفصیلی مشهد هر‌چه زودتر به دست شورا برسد
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: به همت کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس طرح‌های توسعه شهری به سرعت درحال پیش‌رفتن هستند؛ با پیگیری‌های ویژه صورت گرفته، قدم‌های سازنده‌ای در حوزه طرح‌های تفصیلی برداشته شده و امیدواریم هرچه سریعتر این طرح‌ها به دست شورای شهر برسد تا مشکل مردم حل و فرآیند پاسخگویی به نیاز‌های آن‌ها تسهیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به حضور پرشور مردمی در راهپیمایی ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهارکرد: حضور پررنگ شهروندان مشهدی در این راهپیمایی باشکوه تداعی‌کننده روز‌های اول انقلاب بود؛ حرکتی که نشان‌دهنده بصیرت مردم انقلابی و شهید پرور مشهدالرضا (ع) بود.

وی افزود: حضور پررنگ و چشمگیر مردم بابصیرت در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان داد ملت گوش به فرمان، ولی فقیه هستند و اطاعت از ایشان را به مثابه اطاعت از ائمه اطهار (ع) می‌دانند.

موحدیان همچنین با تقدیر از حضور گسترده دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان در راهپیمایی ۱۳ آبانماه، اشاره‌ای هم به دیدار اخیر دانش‌آموزان با مقام معظم رهبری داشت و گفت: براساس نقش و اهمیتی که دانش‌آموزان دارند، به ابتکار روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، شاهد برگزاری مجلس دانش‌آموزی در صحن علنی شورای شهر خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: بر همگان روشن است که گردانندگان مسائلی که در این مدت حدود ۴۵ روز شاهد آن بوده‌ایم، آمریکا، صهیونیست و ایادی آن‌ها در کشور‌های حاشیه خلیج فارس بوده، ولی همانگونه که رهبری هم بیان فرمودند، دانش‌آموزانی که تحت تاثیر فضا و هیجانات قرار گرفته‌اند، جدا از سایرین هستند.

موحدیان در ادامه با اشاره به تصویب ۳ حوزه از طرح تفصیلی شهر مشهد مقدس، اظهارکرد: به همت کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس طرح‌های توسعه شهری به سرعت درحال پیش‌رفتن هستند.

وی گفت: با پیگیری‌های ویژه صورت گرفته، قدم‌های سازنده‌ای در حوزه طرح‌های تفصیلی برداشته شده و امیدواریم هرچه سریعتر این طرح‌ها به دست شورای شهر برسد تا مشکل مردم حل شود و فرآیند پاسخگویی به نیاز‌های آنها، تسهیل.

روز ملی کیفیت، دیگر مناسبتی بود که موحدیان در این جلسه به آن اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری پیوسته حمایت از کالای داخلی را مورد تاکید قرار داده‌اند و از سوی دیگر، کیفیت کالا‌های داخلی نیز باید با شاخص‌‎های کیفی پیشرفت داشته باشد.

موحدیان گفت: صنعتگران و مردم باید دست به دست یکدیگر بدهند و دغدغه مقام معظم رهبری یعنی تولید داخلی و ملی را افزایش دهند؛ اتفاق مبارکی که اشتغال‌آفرینی و کاهش بیکاری و آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پایان با اشاره به کاهش دما و همچنین فرارسیدن روز‌های سرد سال در پاییز و زمستان، افزود: یکی از دغدغه‌های جدی شورای شهر، ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و متکدیان بی‌سرپناه است؛ شهرداری و سازمان فرهنگی و اجتماعی باید در این خصوص تلاش جدی‌تری داشته باشند تا اتفاق ناگواری رخ ندهد.

تصویب نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر

۱:نامگذاری معبر فرعی آیت الله شیرازی۲۱ واقع در محدوده میدان شهدا با حفظ شماره به نام شهید محمد تقی حبیبی
۲:نامگذاری معبر فرعی مهر۹ واقع در مهرآباد۲۱ با حفظ شماره به نام شهید سید حسین رفاهی
۳: نامگذاری معبر فرعی موعود۲۶ واقع در بلوار حر با حفظ شماره به نام شهبد رسول قربانی
۴:نامگذاری معبر فرعی عماریاسر۲ با حفظ شماره به نام شهید حسین مومن
۵:نامگذاری معبر فرعی شهید هریری۱۰ واقع در محدوده فاسم آباد با حفظ شماره به نام شهید غلامرضا زارعی

تصویب لایحه دو فوریت اعمال ماده۹ قانون نحوه خرید و‌تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت

ماده واحده: به شهرداری اجازه داده می‌شود با توجه به فوریت طرح بزرگراه آزادی و اجرای چپگرد بزرگراه میثاق از آزادی۱۱۳ تا آزادی ۱۱۹ و به منظور جلوگیری از تاخیر و توقف در اجرای طرح مذکور، نسبت به تملک میزان در مسیر املاک زیر، از طریق اعمال ماده۹ لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت برابر نقشه پیوست اقدام نماید.

۱. رقبه ۱۰۵ از پلاک ثبتی۹۷ فرعی از۱۷۴ اصلی بخش۱۰ مشهد با کد نوسازی۱۳-۲-۹-۱۰ به مساحت۵۴۴ متر مربع در تصرف آقای علیرضا یوسفیان و سایر
۲. رقبه ۹۹ از پلاک ثبتی۹۷ فرعی از ۱۷۴ اصلی بخش۱۰مشهد با کدنوسازی ۲۵–۹-۱۰ به مساحت۲۴۸ متر مربع در تصرف آقای جعفر معصومین
۳. رقبه ۹۸ از پلاک۱۶۱فرعی از ۹۷ فرعی از۱۷۴ اصلی و رقبه۹۳ از پلاک ثبتی۱۶۲فرعی از۱۷۴ اصلی بخش۱۰مشهد با کد نوسازی۲-۲-۹-۱۰ به مساحت۴۸۰ متر مربع در تصرف آقای حسن غفوریان علی پور نداف و سایر

متمم نرخ کرایه تاکسی در سال۱۴۰۱

ماده واحده: بر اساس تبصره۷ مصوبه شماره ۴۸۵۹/۱۴۰۱/۶/ش مورخه۱۴۰۱/۰۳/۱۸ نرخ کرایه خدمات (انواع تاکسی‌های درون شهرب در شهر مشهد از تاریخ این مصوبه با افزایش۱۰درصد میانگین به کرایه مصوب سال۱۴۰۱، مطابق با جداول پیوست (نرخ کرایه به تفکیک کلاس و کاربری، نرخ خطوط کرایه ثابت) و با رعایت تبصره ذیل تعیین می‌گردد.

تبصره۱-تباصر ۱تا۶ مصوبه شماره۶/۱۴۰۱//۴۸۵۹ ش مورخه۱۴۰۱/۰۳/۱۸ همچنان به قوت خود باقی هستند.

همچنین اعضا درخواست رند شدن رقم‌های کرایه تاکسی بودن که شهردار هم با این موافقت کرد که نرخ‌هایی که امکان رند شدن دارد اصلاح شود

اصلاح مصوبه درخصوص تامین ناوگان خط یک قطارشهری

ماده واحده اصلاحی: شهرداری مکلف است با توجه به نیاز و ضروری تکمیل ناوگان خط یک قطارشهری، حداکثر تا پایان سال۱۴۰۱ نسبت به عقد قرارداد تامین ۶۰دستگاه واگن سبک شهرب از طریق فراخوان عمومی اقدام نماید.
تبصره ۵۳ اصلاحی: شهرداری مکلف است با توجه به افزایش مسافران حمل و نقل همگانی در سال۱۴۰۱ و ظرفیت محدود واگن‌های خط یک قطار شهری در راستای اجرای مقوبه تامین۶۰ دستگاه واگن باقیمانده خط یک قطارشهری نسبت به تامین مالی مورد نیاز خرید۱۸ دستگاه واگن از محل تسهیلات بانکی با سایر روش‌های تامین مالی اقدام نماید.

تسهیل در اجرای آسفالت و روکش معابر سطح شهر و خرید قیر

تبصره۳۸ اصلاحی: شهرداری مشهد مکلف است به منظور تسهیل در اجرای آسفالت و روکش معابر سطح شهر و خرید قیر مورد نیاز جهت تکمیل ظرفیت مخزن سازمان‌عمران به میزان۲۵۰۰۰ تن به صورت نقد و یا سایر روش تامین مالی با رعایت آیین نامه معاملات شهرداری تهران تسری یافته به سایر کلان شهرها، تا مبلغ۲۵۰۰ میلیارد ریال برای سال۱۴۰۱ اقدام نماید. همچنین می‌بایست اولویت بندی روکش آسفالت معابر سطح شهر را با اولویت بندی محلات هدف بازآفرینی و برنامه تامین مصالح جایگزین آسفالت برای روسازی معابر از قبیل تایل بتنی و … حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از تصویب این تبصره، برای تایید به شورای اسلامی شهر ارسال نماید.

بررسی طرح حمایت و توانمندسازی و‌توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی

ماده واحده: شهرداری مشهد مکلف است نسبت به بهره برداری فضا‌های در اختیار، شامل ساختمان‌های بلا استفاده مناطق و سازمان‌ها و‌… (با رعایت ماده۳۷ قانون تامین اجتماعی و ماده ۱۰۸ قانون مدنی) برای ایجاد مراکز توانمندسازی و کارآفرینی رویش نوین به سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری (حداقل چهار ساختمان در سال) اقدام نماید.

تبصره: شهرداری مکلف است به منظور برنامه ریزی و توسعه زیر ساخت‌ها در مناطق و محلات هدف در راستای تحقق اهداف این مصوبه، دستورالعمل اجرایی مربوطه را ظرف مدت دو ماه تهیه و به اطلاع شورای اسلامی شهر مشهد برساند.

تبصره پیشنهادی: شهرداری موظف است نسبت به دریافت اعتبارات ملی در حوزه اشتغال شهر گام بردارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->