پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا
سرخط خبرها

طرح دوفوریتی تک نرخی شدن بنزین/ تا این لحظه اقدامی صورت نگرفته است

  • کد خبر: ۱۳۳۴۲
  • ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
طرح دوفوریتی تک نرخی شدن بنزین/ تا این لحظه اقدامی صورت نگرفته است
یک نماینده مجلس گفت: افرادی که نمی‌خواهند افزایش قیمت بنزین به نفع مردم اصلاح شود مدام تکرار می‌کنند که رهبری مخالف است در صورتیکه نظر ایشان کاملا مشخص بود.

به گزارش شهرآرانیوز، بهرام پارسایی، درباره پیگیری طرح دو فوریتی تک نرخی شدن قیمت بنزین، گفت: باتوجه به شرایط کشور و محقق نشدن برخی از وعده‌هایی که به واسطه افزایش قیمت بنزین داده شده بود؛ طرح دو فوریتی تک نرخی شدن قیمت بنزین را چهارم آذر ماه به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کردیم و بعد از آن بیش از ٦٠ امضا براى در اولویت قرار گرفتن طرح، جمع‌آورى شد که تا این لحظه اقدامى صورت نگرفته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چاره‌ای که برای اعلام وصول شدن این طرح دیدیم این بود که آن را در قالب پیشنهاد به کمیسیون تلفیق مجلس ارائه دهیم که هفته گذشته این کار صورت گرفت و امیدواریم با توجه ادله قوی و قانع‌کننده که وجود دارد این کمیسیون همکاری کند تا این پیشنهاد تصویب و به صحن مجلس بیاید.

وی درباره این‌که برخی از نمایندگان در پی این بود که طرح‌هایی را ارائه دهند تا مثلا بنزین به صورت تک‌نرخی ۲ هزار تومان باشد و یا این که به صورت دیگری در اختیار مردم قرار گیرد، اما از سوی برخی از افراد با این پاسخ روبه‌رو شدند به دلیل آن‌که رهبری در خصوص افزایش قیمت بنزین دستور‌های داده‌اند، باید از این طرح تمکین شود، گفت: اولاً این را بگویم که بنزین بالای هزار و ۵۰۰ تومان مجدداً نارضایتى و اعتراض‌هاى دیگری در کشور ایجاد خواهد کرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دوماً اینکه در حال حاضر تاکسی‌ها، آژانس‌ها، وانت‌بار‌ها و تاکسی‌های اینترنتی و قایق‌هاى صیادى از این قبیل سهیمه هزار و ۵۰۰ تومانی استفاده می‌کنند و اگر ما بیایم یک شوک دیگر وارد کنیم قیمت را از این بالاتر ببریم قطعا تبعات اجتماعی دیگری به وجود خواهد آمد.

وی با بیان این‌که دستور رهبری هم در قضیه افزایش قیمت بنزین کاملا مشخص بود، ایشان فرمودند من کارشناس موضوع نیستم، اما باتوجه به نظر کارشناسی از این طرح حمایت می‌کنم، خاطرنشان کرد: امروز به نظر کارشناسی در خصوص افزایش قیمت بنزین نقد وارد است، مشاهده می‌کنید هیچ کدام از سران قوا مسئولیت این کار را مستقیماً بر عهده نمی‌گیرند و توپ را در زمین دیگران می‌اندازند.

پارسایی ادامه داد: رهبری برای حمایت از این طرح مواردى را مانند این‌که طرح مذکور باعث ایجاد تورم و نارضایتی مردم نشود و در مقابل آن‌چه که به دست می‌آید به مستمندان برسد، در نظر داشتند که هیچ کدام محقق نشد.

وی با بیان اینکه هر جا صحبت از دونرخی شدن به میان آید چه ارز باشد و چه بنزین قطعا فساد صورت خواهد گرفت، گفت: در نظر داشته باشید کنترل اقتصاد و تورم یک علم است و دستوری نیست، اما بعضی‌ها فکر می‌کردند با بخشنامه و دستور می‌تواندن مانع از تورم ناشی از گرانى بنزین شوند که عملا نشد.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از گرانی بنزین ما شاهد تورم شدید و نارضایتی مردم هستیم، حالا به این فشار اقتصادی که به وجود می‌آید را اضافه کنید؛ بر اساس همین بود که طرح دوفوریتی ۴ آبان ماه تقدیم هیأت رئیسه شد.

وی تاکید کرد: افرادی که نمی‌خواهند این افزایش قیمت به نفع مردم اصلاح شود، مدام تکرار می‌کنند که رهبری مخالف است در صورتی که نظر ایشان کاملا مشخص بود.

پارسایی ادامه داد: پیشنهاد تک نرخی کردن بنزین را با تعداد امضا بالا به هیات رئیسه دادیم تا در اولویت قرار گیرد که محقق نشد و همین موضوع را در بودجه ٩٩ پیشنهاد دادیم و در کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۴ مطرح خواهد شد که ظاهرا به این تبصره هنوز نرسیده‌اند، هر زمانى که از ما دعوت کنند آن‌جا توضیحات لازم را خواهیم داد هرچند که خود اعضای کمیسیون به حقایق آگاه هستند و می‌دانند مردم تحت فشارند.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شد گرانی بنزین به خاطر مردم است، گفت: امروز مردم می‌گویند بسته‌های معیشتی را نمی‌خواهیم و بنزین را گران نکنید، پیشنهاد ما این است که بنزین هزار و ۵۰۰ تومان شود بسته‌های معیشتی به جای آن که به ۶۰ میلیون نفر داده شود به ۱۰ میلیون نیازمند واقعی داده شود.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی بسته‌های معیشتی راهکار قانونی ندارد و مشخص نیست که چگونه در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد و امروز بسیاری از مردم می‌گویند که آن را دریافت نکرده‌اند!

وی ادامه داد: برای رفع ابهامات و شبهات موجود، جلوگیری از تورم افسار گسیخته که اگر بدون شک اصلاح نشود تا پایان سال سیر صعودی پیدا خواهد و همچنین شفاف شدن درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین بهتر است سیاست تک نرخی صورت گیرد تا درد‌های مردم التیام پیدا کند.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به دیدار مسئولان با خانواده‌های جان باختگان حوداث آبان ماه گفت: این کار بسیار خوب است، اما برای التیام زخمى که بر پیکر جامعه وارد شده است باید یک کار بزرگتر صورت گیرد، درست است که برخی‌ها در این بین صدمات بیشتری دیدند، اما این ناراحتی‌ها و درد‌ها گریبان‌گیر کل جامعه است و با یک دید و بازدید از برخی خانواده‌ها حل نخواهد شد بنابراین باید تدبیر کلان‌تری انجام داد که مردم عملًا ببیند به خواست آن‌ها توجه می‌شود که امیدوارم کمیسیون تلفیق کمک کند تا این طرح تصویب شود.

 

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->