نقش موثر خواب در بهبود کیفیت زندگی | قبل از خواب وسایل الکترونیکی را خاموش کنید صدور ۳۰۰ هزار گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین عدم حضور گروه‌های حساس در فضا‌های گرم| میگرن و ام اس در گرما تشدید می‌شود حدود ۶۵۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند درخواست پلیس از زائران اربعین برای تردد به مرزها با وسایل نقلیه نتایج آزمون سردفتری اسناد رسمی اعلام شد (۹ مرداد ۱۴۰۳) انسداد ۳۸۷ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان‌رضوی پشه آئدس در کمین است | نیش پشه آئدس در طلوع و غروب آفتاب گزنده‌تر است اعتراف به قتل پای بساط قمار در مشهد + عکس برگزاری کارگاه کشوری برنامه طبقه‌بندی علل مرگ ومیر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی مسافران هوایی به عراق در ایام اربعین هشدار سازمان غذا و دارو در خصوص مصرف بی‌رویه و خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها ادارات دولتی مشهد دستورالعمل کاهش مصرف برق را رعایت کردند؟ چند توصیه برای پیشگیری از تب دنگی | مهم‌ترین علائم اولیه تب دنگی کدام است؟ بیماری «هاری»، علت مرگ مرد مشهدی | عاقبت بازی با توله‌های سگ پاکوتاه ارسال لایحه دوفوریتی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی |حداقل‌بگیران هم شامل متناسب‌سازی حقوق می‌شوند (۹ مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، ۹ مرداد ۱۴۰۳) | آخرهفته گرم در مشهد فراهم شدن امکان مشاهده سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکور فقط دانشجومعلمان سال آخر آموزگاری می‌توانند به کلاس درس بروند
سرخط خبرها

ثبت ۱۰ هزار تخلف اضافه بار در جاده‌های خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۳۳۶۵
  • ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
ثبت ۱۰ هزار تخلف اضافه بار در جاده‌های خراسان رضوی
رییس اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طی ۹ ماه امسال با نصب و تجهیز چهار سامانه توزین در حال حرکت (WIM) بالغ بر ۱۰ هزار تخلف اضافه بار ناوگان جاده‌ای در این استان ثبت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عادله علیپور افزود: ثبت این تخلفات با صرف نظرکردن از چهار تن اضافه بار انجام شده است، یعنی اگر اضافه بار مجاز برای یک خودرو سنگین مطابق با ظرفیت آن ۱۹/۵ تن است، سامانه‌های توزین متحرک تا سقف حدود ۲۳ تن بار را برای آن خودرو مجاز تلقی می‌کنند.

وی ادامه داد: حمل بار اضافه و بیش از ظرفیت هر خودرو به بستر و ابنیه فنی راه آسیب رسانده و موجب کاهش طول عمر و افزایش هزینه‌های نگهداری جاده می‌گردد از طرفی حمل بار بیش از ظرفیت خودرو موجب ضعیف عمل کردن سیستم ترمز شده و ایمنی تردد در جاده‌ها را به مخاطره می‌اندازد.

علیپور گفت: سامانه‌های ثبت اضافه بار در کنار پایگاه‌های پلیس راه استان نصب شده و با ثبت تخلف اضافه بار و تهیه تصویر وسیله‌نقلیه، اطلاعات مربوطه برای اعمال قانون به پایگاه پلیس راه ارسال می‌شود.

وی افزود: با این‌حال تاکنون اطلاعات ۱۰ هزار تخلف ثبت شده در این ارتباط از سوی پلیس راه پیگیری و اعمال قانون نشده است.
رییس اداره روابط عمومی راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: برای راه‌اندازی چهار سامانه مکانیزه یاد شده ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و به زودی ۲ سامانه توزین متحرک نیز در استان راه‌اندازی می‌شود.
۴۹ هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای در قالب ۶۳۱ شرکت در خراسان رضوی فعالیت دارند.

سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن کالای دارای بارنامه، ۲۰ میلیون مسافر دارای صورت وضعیت و حدود چهار میلیون تن کالای ترانزیتی و صادراتی توسط ناوگان جاده‌ای استان جابه‌جا می‌شود.
خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->