تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

رفتار پر خطر پسران مسری است

  • کد خبر: ۱۳۳۷۳
  • ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
رفتار پر خطر پسران مسری است
محققان دریافتند که رفتار‌های پرخطر در بین پسران نوجوان ممکن است، مسری باشد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ نوجوانانی که رفتار‌های مخاطره آمیز سایر نوجوانان را می‌بینند، ریسک‌پذیرتر هستند و بیشتر خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

شاید همه شنیده باشیم که پسران معمولا علاقه به انجام رفتار‌های پرخطر دارند، به عنوان مثال، رانندگان نوجوان به مراتب بیشتر از رانندگان مسن با سوانح رانندگی روبرو هستند.

اما مهمترین سؤوال اینجاست که نقش تاثیرات اجتماعی بر رفتار‌های پرخطر چیست و آیا رفتار نوجوانان در زمان حضور دیگران، خطرناک‌تر می‌شود؟ و اگر چنین است، آیا این تاثیر ناخودآگاه است یا آگاهانه است؟

این مطالعه بر روی نوجوانان پسر و مردان بالغ انجام شد.

به‌طورکلی، نوجوانان گزینه مخاطره‌آمیز را انتخاب نمی‌کنند و به این معنی که انتخاب گزینه خطرناک، احتمالاً اندکی برای نوجوانان استرس‌زاست و نوجوانان تمایل به جلوگیری از قرارگرفتن درخطر را دارند، اما زمانی که می‌بینند، دوست آنان تمایل به انجام رفتار‌های پرخطر دارد، سعی دارند این رفتار‌ها را امتحان کنند.

محققان اظهار کردند: بزرگسالان، معمولا تحت تاثیر افراد برای انجام رفتار‌های پرخطر نیستند و تمایل به دوری از این رفتار‌ها دارند، اما این مطالعه نشان داد که پسران نوجوان، تحت تاثیر رفتار‌های مخاطره‌آمیز همسالان خود هستند و این خطرات را کورکورانه نمی‌پذیرند بلکه می‌دانند که درگیر رفتار‌های پرخطر هستند، ولی باز هم این رفتار‌ها را تقلید می‌کنند.

نتایج این بررسی در مجله Experimental Psychology ارائه شده است.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->