نتیجه بازی مصر و ساحل عاج+ فیلم خلاصه بازی و ضربات پنالتی| صعود صلاح و کی‌روش به مرحله بعد نتیجه بازی تیم ملی فوتبال بانوان ایران و چین تایپه| شکست سنگین ایران حمایت وحید طالب لو از سید حسین حسینی برای لباس تیم ملی استعفای گل محمدی از سرمربیگری پرسپولیس حضوررئیس جمهور درتمرین تیم ملی منتفی شد بلاتکلیفی عارف غلامی در استقلال تایید حضور تماشاگران در بازی تیم ملی ایران با عراق| بانوان در ورزشگاه آزادی وزارت ورزش به دنبال مهندسی انتخابات فدراسیون بسکتبال است؟ | دو شایعه درباره تعویق دوباره! جزئیات قرارداد سعید معروف ذوب‌آهن برنده دربی نصف‌جهان/کاظمی تاثیرگذارترین و سلمانی پرامتیازترین انتقاد فدراسیون فوتبال از رفتار باشگاه زنیت| تست کرونای آزمون منفی است! خداپرست: ما مجبور به استفاده از بازیکنان مریضیم! |با ۳۰ درصد توان مقابل گنبد حاضر می‌شویم گعلی پور:بازی با سایپا برای ما تعیین کننده است| رحیمی پناه و احتمالا سال افزون بازی نخواهند کرد اردستانی: گرامیان انصراف داد | تائید صلاحیت ۵ کاندیدای بسکتبال هنوز نیامده است قاب خاطره | دیدار تیم‌های ابومسلم و صباباتری قم پیروزی و شکست مشابه نمایندگان خراسان رضوی در لیگ دسته‌یک فوتسال علی موسوی: در توربو ضلع سوم فوتبال مشهد بودیم تلاش برای بقا در لیگ برتر والیبال حدادی: دوومیدانی از افراد نخبه خالی شده است کرونا؛ حریف اول ایران و عراق در مقدماتی جام جهانی قطر!
خبر فوری
علم و ورزش

ورزشکاران قبل از مسابقه چه بخورند؟

  • کد خبر: ۱۳۴۰۴
  • ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
ورزشکاران قبل از مسابقه چه بخورند؟
اگر به‌تازگی باید در مسابقه‌ای شرکت کنید و قصد دارید تا روز مسابقه تغذیه را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید، این مقاله را مطالعه کنید. همه‌چیز فقط تمرین نیست، بلکه تغذیه نیز نقش بسیار مهمی در عملکرد ورزشیِ شما در روز مسابقه خواهد داشت.

رژیم نگیرید
یکی از اشتباهات بزرگ ورزشی پیش از مسابقه که بیشتر گریبان‌گیر خانم‌های ورزشکار می‌شود، این است که پیش از مسابقه رژیم می‌گیرند. این کار باعث می‌شود تا ذخایر کربوهیدراتِ بدنشان کاهش یابد و برای عملکرد روز مسابقه که باید تمام نیرویشان را بگذارند، به‌اصطلاح کم بیاورند. درنهایت این رژیمِ به‌ظاهر‌ساده، می‌تواند باعث نابودی عضلاتشان شود، زیرا زمانی‌که بدن نتواند انرژیِ خود را از طریق کربوهیدرات تأمین کند، به سراغ پروتئین‌ها خواهد رفت.

بارگیری کربوهیدرات را شروع کنید
بارگیری کربوهیدرات روز قبل از مسابقه هیچ سودی ندارد. زمانی‌که به‌یک‌باره کربوهیدرات زیادی مصرف کنید، بدنتان نمی‌تواند از همه آن استفاده کند، درنتیجه مابقی کربوهیدرات را به شکل چربی ذخیره می‌کند، چیزی که برای مسابقه‌تان چندان مفید نخواهد بود. برای اینکه مطمئن شوید شب قبل از مسابقه زیاد پرخوری نکرده‌اید، بهتر است یک بخش از پروتئین یا سبزیجات شب قبل از مسابقه را با کربوهیدرات جایگزین کنید. برای صبح قبل از مسابقه هم بهتر است مقدار زیادی کربوهیدرات و پروتئین کم دریافت کنید. البته آب کافی را فراموش نکنید، تا ۱۵ دقیقه قبل از مسابقه می‌توانید آب کافی بنوشید.

آب کافی بنوشید
نوشیدن آب در حین تمرین، کار بسیار هوشمندانه‌ای است. ورزشکاران باید حداقل روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشند، حالا این مقدار بستگی به وزن و ورزشی دارد که انجام می‌دهند. سعی کنید قبل از مسابقه همان نوشیدنی‌ای را میل کنید که در حین تمرین در اختیارتان قرار می‌دهند.

سیستم ایمنی بدنتان را بهبود ببخشید
در طول روز آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موردنیاز بدنتان را دریافت کنید تا سیستم ایمنیِ قوی‌ای داشته باشید. سبزیجات و میوه‌های رنگارنگ، پروتئینِ خالص و کربوهیدرات و غلات کامل را در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید. هرچه غذا‌ها و میان‌وعده‌هایتان رنگی‌تر باشد، نشان‌دهنده این است که ویتامین‌های بیشتری دریافت خواهید کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}