وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی
سرخط خبرها

درباره نوید و جمشید محمودی تهیه کننده و کارگردان افغانستانی سریال پوست شیر

  • کد خبر: ۱۳۴۸۴۷
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
  • ۱۳
درباره نوید و جمشید محمودی تهیه کننده و کارگردان افغانستانی سریال پوست شیر
سریال پوست شیر که این روزها از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. نوید محمودی تهیه کننده و جمشید محمودی کارگردان این سریال از چهره‌های شناخته شده افغانستانی سینمای ایران است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سینمای ایران و افغانستان در سال‌های اخیر همکاری‌های زیادی با هم داشته‌اند و در طول چهار دهه‌ای که از حضور مهاجران افغانستانی در ایران می‌گذرد، هنرمندان زیادی در سینما و تئاتر ایران آموزش دیده‌اند.

نوید و جمشید محمودی از چهره‌های شاخصی هستند که در طول سال‌های گذشته آثار قابل قبولی در سینما و تلویزیون ساخته‌اند و توانسته‌اند جوایزی از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی به دست آورند.

نوید محمودی کیست؟

درباره نوید و جمشید محمودی تهیه کننده و کارگردان افغانستانی سریال پوست شیر

نوید محمودی تهیه کننده سریال پوست شیر است

نوید محمودی برادر بزرگتر جمشید محمودی متولد ۱ مهر ۱۳۵۹ می‌باشد. او در برنامه خندوانه گفت که تاریخ تولد دقیق وی مشخص نیست و به دلیل مهاجرت به پاکستان و ایران ۳ شناسنامه دارد و در شناسنامه ایرانی‌اش ۱ مهر ۱۳۵۷ درج شده است.

او می‌گوید که مادرم سال به دنیا آوردن من را یادش نبود فقط می‌دانست که در فصل خزان یعنی پاییز بوده است.

حضور نوید محمودی در خندوانه را اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 1283

سوابق و تحصیلات نوید محمودی

آقای نوید محمودی علاوه بر کارگردانی در عرصه تهیه کنندگی و نویسندگی و شعر فعالیت دارد زمانی که شش سال سن داشت به همراه خانواده‌اش به ایران آمد و در رشته کارگردانی تحصیل کرده و مدرک فوق لیسانس خود را دریافت کرده است.

برادرش جمشید محمودی نیز از کارگردان‌ها و نویسنده‌های سرشناس سینما بوده که با یکدیگر همکاری می‌کنند.

شروع فعالیت در سینمای ایران

اولین تجربه حرفه‌ای نوید محمودی سال ۱۳۷۵ با تولید چند فیلم کوتاه می باشد. اما فعالیت حرفه‌ای او به سال ۱۳۹۲ برمی‌گردد. او تهیه کنندگی فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق به کارگردانی برادرش جمشید محمودی را برعهده داشت فیلمی که توانست در جشنواره های مختلف به عنوان بهترین فیلم انتخاب شود.

اولین فیلم سینمایی نوید محمودی

اما اولین تجربه نوید محمودی کارگردانی در سینما به فیلم «رفتن» در سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد، فیلمی که در آن هنرمندانی از جمله فرشته حسینی و بهرنگ علوی و نازنین بیاتی در آن حضور دارند.

فیلم سینمایی «رونا جان» در سال ۱۳۹۶ دومین تجربه کارگردانی او می باشد که نام دخترش رونا را بر روی این فیلم قرار داده است.

فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» در سال ۱۳۹۷ را تهیه کنندگی کرده از این فیلم را برادر جمشید محمودی کارگردانی کرده بود.

فیلم «مردن در آب مطهر» در سال ۱۳۹۸ باعث شهرت او در بین علاقمندان به سینما شد. این فیلم توانست در سی و هشتمین دوره جشنواره فجر سیمرغ بلورین دریافت کند.

فیلم «هفت و نیم» در سال ۱۳۹۸ آخرین کار سینمایی او در دهه ۹۰ بود که بازیگران شناخته شده همچون هستی مهدوی و محمدرضا غفاری و فرشته حسینی در آن حضور دارند.

لیست فیلم‌های سینمایی نوید محمودی

فیلم سینمایی هفت و نیم در سال ۱۳۹۸ (کارگردان و نویسنده)

فیلم سینمایی مردن در آب مطهر ۱۳۹۸ (کارگردان و نویسنده)

فیلم سینمایی شکستن همزمان بیست استخوان ۱۳۹۷ (تهیه‌کننده)

فیلم سینمایی رونا جان ۱۳۹۶ (کارگردان)

فیلم سینمایی رفتن ۱۳۹۵ (کارگردان)

فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق ۱۳۹۲(تهیه‌کننده)

زنان قصه ما ۱۳۹۶ (تهیه‌کننده)

فیلم‌های تلویزیونی نوید محمودی

قلب‌ها باخبر از عاطفه‌اند ۱۳۹۰ (تهیه‌کننده)

می تونه آخریش باشه ۱۳۸۹ (تهیه‌کننده)

سریال‌های تلویزیونی این هنرمند

سایه بان (۱۳۹۶)

دل‌دار (۱۳۹۷)

فیلم‌های کوتاه نوید محمودی

نقطه سر خط - یه لقمه نون – صفر - خلوت یک کودک افغان  

جوایز و افتخارات نوید محمودی

سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در بخش نگاه نو چند متر مکعب عشق

تندیس بهترین فیلم خانه سینما چند متر مکعب عشق

تندیس بهترین فیلم ریل ورد کانادا چند متر مکعب عشق

تندیس جشنواره فیلم رباط مراکش چند متر مکعب عشق

تندیس جشنواره فیلم جیپور هند چند متر مکعب عشق

تندیس جشنواره فیلم داکا بنگلادش، چند متر مکعب عشق

تندیس جشنواره دیدار تاجیکستان چند متر مکعب عشق

جایزه ویژه کارگردانی جشنواره بوسان فیلم رفتن

تندیس بهترین فیلم فستیوال تریپولی لبنان فیلم رفتن

تندیس غزال طلایی بهترین فیلم فستیوال پارسی استرالیا فیلم رفتن

تندیس بهترین فیلم از فستیول فیلمهای ایرانی استکهلم فیلم رفتن

تندیس بهترین فیلم جشنواره یاس فیلم چهار حرفی ۱۳۹۳

جمشید محمودی کیست؟

درباره نوید و جمشید محمودی تهیه کننده و کارگردان افغانستانی سریال پوست شیر

جمشید محمودی (زاده ۱۳ دی ۱۳۶۱) نویسنده و کارگردان سینما، مهاجر افغانستانى مقیم ایران است.

او با ساخت فیلم «چند متر مکعب عشق» توانست در هفدهمین جشن سینمای ایران برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین طراحی صحنه و معرفی استعداد شود. او برادر نوید محمودی است.

او در شهر پروان افغانستان به دنیا آمده است و در زمینه نویسندگی و کارگردانی سینما و تلویزیون فعالیت دارد. جمشید محمودی زمانی که کودک بوده به همراه برادر و خانواده‌اش به ایران مهاجرت کرده است.

این کارگردان سینما در سال ۱۳۸۹ به صورت رسمی وارد عرصه هنری شد و با ساخت فیلم تلویزیونی «میتونه آخرش باشه» اولین گام خود را برداشت.

چند متر مکعب عشق - ۱۳۹۲

اما درخشش این هنرمند به دهه ۹۰ برمی‌گردد. سال ۱۳۹۲ بود که با فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق اولین تجربه حرفه‌ای او در سینما توانست نشان بدهد که کارگردان بسیار قابلی است.

این فیلم به کارگردانی و نویسندگی جمشید محمودی و به تهیه‌کنندگی برادرش نوید محمودی در سال ۱۳۹۲ تولید شد و داستان عاشقانه و دراماتیک را روایت می‌کرد و محصول مشترک ایران و افغانستان است.

آقای محمودی این فیلم را در هفدهمین جشن سینمای ایران معرفی کرد و برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم سینمایی و بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول شد.

در این فیلم بازیگران شناخته شده همچون ساعد سهیلی و نادر فلاح و علیرضا استادی بازی می‌کنند.

تهیه کنندگی فیلم سینمایی رفتن - ۱۳۹۵

رفتن (۱۳۹۵) دومین تجربه او به شمار می‌آید. این فیلم توسط برادرش نوید محمودی کارگردانی شد و جمشید محمودی نویسندگی و تهیه کنندگی و تدوین آن را برعهده داشت. بازی خوب فرشته حسینی در این فیلم یکی از ویژگی‌های آن است.

فیلم شکستن همزمان بیست استخوان - ۱۳۹۷

فیلم شکستن همزمان بیست استخوان که در سال ۱۳۹۷ ساخته شد، سومین تجربه حرفه‌ای و کارگردانی آقای جمشید محمودی است. این فیلم هم موفق شد در جشنواره های بین المللی جوایز متعددی به دست آورد از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم سوئد و جشنواره فجر و جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی.

مردن در آب مطهر - ۱۳۹۸

آخرین کار سینمایی آقای جمشید محمودی مردن در آب مطهر در سال ۱۳۹۸ بوده که توسط برادرش نوین نویسندگی شده است.

پوست شیر – ۱۴۰۱

پوست شیر مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر درام جنایی به کارگردانی جمشید محمودی و نویسندگی محمودی و رضا بهاروند است. هادی حجازی‌فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه، ژیلا شاهی و شهاب حسینی از بازیگران این مجموعه هستند. این مجموعه در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ از شبکۀ اینترنتی فیلم نت به نمایش درآمد.

درباره سریال پوست شیر

درباره نوید و جمشید محمودی تهیه کننده و کارگردان افغانستانی سریال پوست شیر

سریال «پوست شیر» که در ژانر جنایی-پلیسی ساخته شده است، درباره مردی به نام «نعیم» با بازی هادی حجازی فر است که پس از آزادی از زندان، سراغ دخترش می‌رود تا سال‌های ازدست رفته را جبران کند.

این اتفاق نقطه اشتراک زندگی «نعیم» و یک مأمور پلیس به نام «مُحب» با بازی شهاب حسینی است. «پوست شیر» در شروع موفق شد با سؤالاتی که درباره زندگی و گذشته شخصیت هایش مطرح می‌کند، مخاطب را به پیدا کردن پاسخ آن‌ها کنجکاو کند، اما قصه اصلی در قسمت دوم به جریان افتاد و ورود شخصیت «محب» و روایت ماجرای او نیز کشش و التهاب قصه را بیشتر کرد.

علاوه بر قصه پرکشش، کارگردانی خوب و موسیقی تأثیرگذار، بازی بازیگران سریال نیز دیگر امتیاز مهم سریال پوست شیر است. هادی حجازی فر در نقش پدری ناامید و افسرده که احساس شکست و سرخوردگی می‌کند، بازیِ باورپذیری دارد و موفق شده است حس دل سوزی مخاطب را برانگیزد.

تغییر روحیه او بعد از جلب اعتماد دخترش و حس شادی و رضایت این کاراکتر نیز در حرکات و چهره اش مشهود است. حجازی فر در لحظه‌ای هم که «نعیم» دچار شوک و ناباوری است موفق می‌شود از پس این لحظه سخت برآید و احساساتش را به مخاطب منتقل کند. در پلانی در قسمت سوم که او با جسد سوخته دخترش در پزشکی قانونی روبه رو می‌شود، جنس بازی اش یکی از بهترین لحظات نقش آفرینی حجازی فر تا اینجای سریال را رقم زده است و با حس درستی که منتقل می‌کند خیلی خوب از آب درآمده است.

شهاب حسینی نیز نقش سختی بر عهده دارد. دختر «محب» جزو قربانیان یکی از پرونده‌های اوست و همین اتفاق باعث شده است این کاراکتر به آدمی تنها، غمگین و عصبی تبدیل شود. شهاب حسینی در نقش این شخصیت بازی خوبی دارد و مخاطب را با شخصیت خود همراه می‌کند. علیرضا کمالی نیز در نقش «پروانه»، رفیق وفادار «نعیم»، حضور متفاوت و پررنگی دارد و این فیلم جلوه‌های دیگری از توانایی‌های بازیگری اش را آشکار کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
علی زاهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
1
اقای محمودی واقعا این کار اطلاعاتی بودزمانی که مشکات سرهنگ دختر را پیدا میکند بهره هوشی دختر عادی چرا سوال نکردکه ادم ربا را میشناسدیا خیر حالا نظر من که کار اطلاعاتی کرده میبایست دختر از ترس زمین بخورد بیهوش شود این یک گزینه و گزینه های دیگر زمانی که داخل ماشین بودن سریع داخل جمع گفتم الان دختر باید حذف شود همان شد بیشتر دقت کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
1
آقا دمتون گرم....منو بعد از بیست سال به گریه انداختی
منوچهر رسولوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
3
باسلام و خسته نباشید حضور برادران محمودی...
سریال عالی پوست شیر با کارگردانی حرفه ای و بازیگران قدر و کاربلد...چند تا موضوع که ذهن من بیننده را درگیر کرده، خونه ای که مژگان کار میکرده،جاگذاشتن حلقه گروگان گیر ، فیلمبرداری توسط صمد و پاره شدن گردنبند صمد، و چند مورددیگر....
با اینکه کارگردان خیلی به جزییات پرداخت نمیکنه که داستانو پیش ببره...یک فیلم کاراگاهی.....یک فصل مردن ساحل،بعدش پیداشدنش و فصل سوم کشته شدن خیلی خیلی ساده،،،،،اینجا عملا سروان محب و رییس و الباقی اداره آگاهی رفتن زیر سوال .....عملا ماشین سرکاری بود پشت سر ماشین صدرا؟
روز آفتابی و شب بارانی.....احساس و نظرم براینه که یا ساحل ی و نعیم یا یکی داشت خواب میدید ....واقعا سروان محب با اونهمه دقت این همه اشتباهو نمیکرد یه اونارو به این راحتی از بیمارستان راهی خونه بکنه.....ساحل زنده و خوابی بیش نبود
البته اینجوری که معلومه....چون محب خیلی حرفه ایه ولی چند تا کار غیر حرفه ای کرد.......خواب خواب خواب
نسرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
2
2
فکر می کنید اینجا افعانستانه همه را طالبان می بینید روح مردم ایران را آزرده می کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
نبابا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
2
1
آخه آقای محمودی ما این همه اینترنت میدیم که اینو نگاه کنیم یعنی چی الان ساحل مرد من نمیفهمم واقعا خیلی غم نداریم اینم روش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
0
0
سلام مرتضی مالکی فارسانی هستم درسریال پوست شیروحیدشیخلرنقش ادم ربا رابازی میکنه سریال خوب ومعمای جذابی داره فقط اگرمیشه یک عکس از اقای جمشیدمحمودی ووحید شیخلر درسایت بزاریددستیاراول کارگردان هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
0
0
یعنی چه ساحل زد موتور با اسلحه خیلی اخر فیلم خراب کرداین کارگردان لاقلش این همه آدم خوشحال شدن بگذارید خوشحال بمونن نه که اول از خوشحالی که پیدا شد گریه کردم اخرش که اعصاب ادم خرد کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
1
1
شما در یک جا اشتباه کردهاید 15 سال پیش پلاک ها ایران نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
1
0
گیر آوردی ماروو مسخره بازیه مگ یبار ساحل مردم بعد دوباره زنده و وقتی ک پیداش میکنن میمیره خب تویی ک بلد نیستی کار گردانی کنی سریال نساز
محمدیوسف عثمانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
0
1
نظری ندارم ولی کاش میشد با هم نوع اتباع خودم تو فیلمی بازی کنم نه بخاطر دستمزد بخاطر بازی کردن توفیلمی که ساخت وبازیگریش اتباع افغانستانی باشه
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
0
1
برادران حرفه ای در کارشون .....بینظیر و خلاق
ماه چهره
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
0
0
ههههههه حالا همه از دم کارگردان شدن???
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->