وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: حوزه خراسان ازجمله منسجم‌‎ترین حوزه‌های علمیه جهان تشیع است

  • کد خبر: ۱۳۵۲۱۸
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
آیت‌الله علم‌الهدی: حوزه خراسان ازجمله منسجم‌‎ترین حوزه‌های علمیه جهان تشیع است
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در میان همه حوزه‌های جهان تشیع، حوزه خراسان از جمله نظام‌مندترین و منسجم‌ترین حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود که قوام سازمانی امروز خود را مدیون مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی است و این موضوع به برکت مدیریت شورایی حوزه خراسان امتداد پیدا کرد و باعث شد تا در زمینه تهذیب نفس و تربیت مکارم اخلاق در طلاب، اقدامات مؤثری صورت بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان که صبح امروز در مدرسه علمیه نواب مشهد برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با اشاره به آیه ۱۱ سوره مبارکه مجادله اظهار کرد: مسئله پویایی جریان حوزه و روحانیت در عرصه مراتب علمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اینکه خداوند عالم می‌فرماید «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ»، نشان می‌دهد که ذات اقدس پروردگار به علمای مؤمن مراتب درجات را اعطا می‌کند و در نتیجه علم و ایمان می‌تواند دو شرط توأمان برای تعالی هر طلبه باشد.

وی افزود: این یک الزام تشکیلاتی است که ذات اقدس پروردگار بر جریان روحانیت و علمای دین تکلیف کرده است. این آیه در خصوص همه علما نیست بلکه فقط برای کسانی مصداق پیدا می‌کند که به دنبال اثرگذاری برای ایمان فردی و اجتماعی مؤمنان هستند و هدایت را به‌عنوان یک سرفصل، راهبرد اساسی فعالیت تبلیغی خود می‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، جریان آموزش و پژوهش پویا را باید ابزار ارتقای علمی برای طلاب و جریان روحانیت دانست و در این باره، با تقدیر از همه برنامه‌ریزی‌های توفیق‌آمیزی که در جریان مدیریت شورایی حوزه خراسان در پنج سال اخیر محقق شده، جای خرسندی است که عزیزانی در سنین جوان‌تر و البته پویایی اندیشه بیشتر، امروز جریان مدیریتی حوزه خراسان را مدیریت می‌کنند.

حوزه خراسان، منسجم‌ترین جریان حوزوی در جهان تشیع

وی ادامه داد: از زمان شیخ توسی تا به امروز، حوزه علمیه یک جریان پویا و اثرگذار بوده و تاریخ ثابت می‌کند که از ابتدا تا به امروز در هر عرصه و جریانی که بر کشورهای اسلامی حاکم شده است، جامعه روحانیت و علما میدان‌داری کرده‌اند؛ خصوصاً در زمان حکومت رضاخان که مزدور انگلیس بود و در راستای سیاست‌های آنان سعی در ریشه‌کنی روحانیت داشت اما در مقابل، اندیشمندان حوزوی با سلاح تبیین، اندیشه و قلم، پیشتاز جریان روشنگری در ایران شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در میان همه حوزه‌های جهان تشیع، حوزه خراسان از جمله نظام‌مندترین و منسجم‌ترین حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود که قوام سازمانی امروز خود را مدیون مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی است و این موضوع به برکت مدیریت شورایی حوزه خراسان امتداد پیدا کرد و باعث شد تا در زمینه تهذیب نفس و تربیت مکارم اخلاق در طلاب، اقدامات مؤثری صورت بگیرد.

وی در واکنش به اظهارات حجت‌الاسلام خیاط، مدیر جدید حوزه علمیه خراسان یادآور شد: به‌عنوان نماینده اعضای شورا و در محضر همه شما اساتید، علما، روسای مدارس و طلاب معزز، برای مدیر جدید حوزه خراسان در عمل به مأموریت‌های ذاتی و راهبردهای مدیریتی خود در راستای برآورده ساختن نیازهای نظام در گام دوم انقلاب، آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در حوزه پاسخگویی به شبهات و رفع نیازهای فرهنگی و تبلیغی قشر جوان و دغدغه‎مند کشور، توفیقات روزافزون کسب شود.

در انتهای این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های آیت‌الله مصباح عاملی، حجت‌الاسلام علی خیاط به‌عنوان مدیر جدید و رئیس شورای عالی حوزه علمیه خراسان منصوب شد. حکم مدیر حوزه علمیه خراسان سه‌ساله است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->