افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

همه چیز در مورد سفر هوایی به شهر مشهد!

  • کد خبر: ۱۳۵۵۷۴
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
همه چیز در مورد سفر هوایی به شهر مشهد!
اگر قصد دارید آسان‌ترین و سریع‌ترین شیوه سفر به مشهد را انتخاب کنید، تهیه بلیط هواپیما مشهد قاصدک ۲۴ بهترین گزینه خواهد بود.

گزارش آگهی

اگر قصد دارید آسان‌ترین و سریع‌ترین شیوه سفر به مشهد را انتخاب کنید، تهیه بلیط هواپیما مشهد قاصدک 24 بهترین گزینه خواهد بود. چرا که با سفر هوایی می‌توانید در مدت زمان کمتری به مقصد برسید و بدون هیچ دردسر و وقت اضافه‌ای مسافرت لذت‌بخش خود را آغاز کنید. اما آیا با فرودگاه مشهد و فاصله آن تا مرکز شهر آشنا هستید؟ آیا می‌دانید مدت زمان سفر هوایی به مشهد چقدر است؟ برای یافتن پاسخ مهمترین سوالات خود با ما همراه شوید!

سفر با هواپیما به مشهد

قدم اول، آشنایی با فرودگاه

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در زمینی به مساحت 540 هکتار در جنوب شرقی این شهر واقع شده است. فرودگاه مشهد، دومین فرودگاه پر رفت و آمد ایران پس از فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی بوده و از لحاظ تعداد پروازهای ورودی و خروجی روزانه دارای رتبه نخست است. گفته می شود که بیش از 14 شرکت داخلی و 16 شرکت خارجی به فرودگاه بین المللی مشهد پرواز دارند و سالانه 8 میلیون مسافر داخلی و خارجی، 27 هزار زائر حج تمتع و 208 هزار زائر حج عمره از طریق این فرودگاه جابجا می شوند.

در خصوص امکانات فرودگاه مشهد باید بدانید که این فرودگاه اولین پارکینگ طبقاتی فرودگاهی در ایران را با ظرفیت بیش از 1000 خودرو دارد. همچنین امکان اجاره خودرو در داخل و خارج از ایران نیز فراهم شده است. خبر خوش برای مسافران مشهد این است که با این فرودگاه می توانید به خط 1 مترو نیز دسترسی داشته باشید و به راحتی رفت و آمد کنید. البته این کار از طریق خط 77 شرکت اتوبوسرانی و ایستگاه تاکسی دربستی با 300 دستگاه تاکسی نیز امکان پذیر خواهد بود.

فرودگاه مشهد کجاست

علاوه بر این، فرودگاه مشهد دارای یک عدد جت وی (پل ارتباطی گیت با هواپیما) است که راحتی بیشتر را برای مسافران به دنبال دارد. در مورد پایانه های آن نیز باید بدانید که ترمینال 1 مخصوص پروازهای داخلی است و در زمینی به مساحت 38 هزار متر مربع بنا شده است. ورودی پروازهای داخلی در ضلع شرقی و پذیرش بار، دریافت کارت پرواز و نیز سوار شدن به هواپیما از ضلع غربی این ترمینال انجام می شود. مطابق آخرین آمار در سال 94، این فرودگاه در 10 ماهه نخست سال، پذیرای بیش از 5 میلیون مسافر بوده است.

دسترسی به فرودگاه مشهد

این فرودگاه در میدان پانزده خرداد، انتهای بلوار جمهوری اسلامی واقع شده است. فاصله آن از هر یک از مکان های مهم شهر به شرح زیر می باشد:

  • فاصله تا مرکز شهر: نزدیک به 8 کیلومتر
  • فاصله تا حرم امام رضا: نزدیک به 8 کیلومتر
  • فاصله تا راه آهن: نزدیک به 11 کیلومتر
  • فاصله تا پایانه مسافربری: نزدیک به 8 کیلومتر

قدم دوم، اطلاع از مسافت هوایی تهران تا مشهد

اگر از پایتخت ایران عازم این شهر مقدس هستید، باید از مسافت و مدت زمان رسیدن به آن نیز باخبر باشید. مسیر هوایی تهران تا مشهد 740 کیلومتر است و شما با بلیط هواپیما تهران مشهد حداکثر 1 ساعت و 30 دقیقه در راه هستید. سپس به فرودگاه شهید هاشمی نژاد می‌رسید و با انواع وسیله حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس یا تاکسی به مرکز شهر خواهید رفت.

قدم سوم، نحوه خرید پرواز ارزان

پرواز مشهد یکی از پر فروش‌ترین بلیط های هواپیما در پروازهای داخلی است که هم به صورت چارتر و هم به صورت سیستمی به فروش میرسد. این بلیط در تمامی ایام سال توسط ایرلاین های داخلی متعددی مانند: ایران ایر، زاگرس، ایران ایرتور، کاسپین، آتا، ماهان ایر و... عرضه می‌شود. پس اگر  به دنبال خرید ارزان ترین بلیط هستید بهتر است به سراغ پرواز چارتری مشهد بروید که قیمت کمتری نسبت به بلیط های سیستمی دارد و در ایام مشخصی ارائه می شود. مثلا بهترین زمان برای رزرو پرواز چارتر مشهد فصل پاییز و زمستان است که تردد مسافران کمتر می‌باشد. چرا که افراد زیادی در فصول بهار و تابستان به مشهد می‌روند و سبب افزایش قیمت‌ها می‌شوند.

تور ارزان به مشهد

البته این موارد تنها راهکارهای یافتن بلیط ارزان نیستند. بلکه شما می‌توانید با بررسی برخی فاکتورها به ارزان ترین بلیط مشهد حتی در ایام شلوغ سال دست یابید. همانطور که می دانید قیمت بلیط هواپیما در یک مسیر خاص، تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون نوع کلاس پروازی، شرکت هوایی ارائه دهنده بلیط و... است. پس در حین خرید بهتر است این موارد را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار توصیه می‌کنیم به وب سایت قاصدک 24 مراجعه کرده و در بخش پرواز داخلی، مبدا را بر روی مکان مورد نظر و مقصد سفر را بر روی مشهد قرار دهید. سپس تاریخ پرواز دلخواه را انتخاب کرده و جستجو را آغاز کنید. در این زمان لیست کاملی از پروازهای مشهد در اختیار شما قرار خواهد گرفت که قیمت بلیط، ساعت پرواز، ایرلاین و تمامی اطلاعات لازم در آن درج شده است. برای یافتن ارزان‌ترین بلیط، تنها باید گزینه مرتب سازی در سایت قاصدک 24 را بر روی کمترین قیمت قرار دهید و موفق به یافتن پرواز مشهد با پایین‌ترین هزینه شوید! برای رزرو هتل در مشهد، تور ارزان مشهد، خرید آنلاین بلیط اتوبوس مشهد تهران (ghasedak24.com/search/bus/mashhad-tehran) و سایر شهرها نیز می‌توانید از قاصدک24 کمک بگیرید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->