نامه محمود عباس به ترامپ پیش از دیدار او با نتانیاهو منتشر شد سردار نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران شد معاون وزیر امورخارجه روسیه: هیچ‌کس نمی‌تواند میان تهران و مسکو شکاف ایجاد کند واکنش وزارت خارجه به انتشار گزارش کذب جاوید رحمان علیه ایران گمانه زنی ها از احتمال حضور نخست وزیر پاکستان در مراسم تحلیف پزشکیان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد: مرز‌های جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین مرز‌های دنیا هستند | تعهد سه‌ساله برای انسداد مرز شرقی کشور ادعای جدید آمریکا: ۳ سکوی پرتاب موشک ارتش یمن را هدف قرار دادیم رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد عراق بر لزوم یکپارچگی مواضع بین‌المللی و توقف تجاوزات علیه غزه تاکید کرد جانشین فراجا کشور: طرح «نور» تعطیل نخواهد شد و ارتباطی به تغییر دولت ندارد آمادگی کامل ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تأمین و مراقبت از مرز‌ها ۲۰۰ حامی فلسطین در پی ورود به ساختمان کنگره آمریکا دستگیر شدند ایران اتهامات آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه تهران را رد کرد آیا جیمی کارتر فوت کرد؟ جدیدترین نظرسنجی نتایج انتخابات آمریکا منتشر شد + جزئیات بایدن پس از ابتلا به کرونا آفتابی شد + فیلم حمله شدید هریس به ترامپ | او به دنبال بازگرداندن آمریکا به گذشته است جنجال در دیدار نتانیاهو و خانواده اسیران صهیونیست در آمریکا شهادت ورزشکاری دیگر در حمله ارتش اسرائیل به غزه
سرخط خبرها

جزئیاتی جدید از اصلاح قانون انتخابات قوه مقننه در کمیسیون امور داخلی مجلس

  • کد خبر: ۱۳۵۸۹۹
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
جزئیاتی جدید از اصلاح قانون انتخابات قوه مقننه در کمیسیون امور داخلی مجلس
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس از فرصت پیش ثبت‌نام ۲ ماهه برای رسیدگی و بررسی صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان و دریافت استعلام‌های لازم کاندیدا‌های نمایندگی قوه مقننه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدحمیدرضا کاظمی درخصوص ضرورت اصلاح قوانین انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، گفت: طی چند وقت گذشته طرح اصلاح قانون انتخابات قوه مقننه با حضور مسئولان در بخش‌های مختلف اعم از شورای نگهبان و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال مهلت رسیدگی و بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان و دریافت استعلام‌های لازم یکی از موضوعات مورد بحث بود که در این اصلاحیه به آن توجه شده است.

وی در این راستا، ادامه داد: در واقع طی این اصلاحیه ۲ ماه زمان پیش‌ثبت‌نام پیش‌بینی شده است؛ افرادی که می‌خواهند کاندیدا شوند قبل از زمان رسمی، ابتدا باید اقدام به پیش ثبت نام کنند که این مهم از طریق سامانه به منظور دریافت استعلام‌ها به مراجع لازم متصل خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس فرصت لازم برای شورای نگهبان وجود دارد که بررسی‌های لازم را در وقت مناسب انجام دهد؛ در واقع با توجه به پیش‌ثبت‌نامی که صورت می‌گیرد همه مدارک در دست شورای نگهبان وجود دارد و می‌تواند صلاحیت‌ها را بررسی کند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعداد بالای ثبت نام کنندگان در انتخابات قوه مقننه، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انحصار صرفا شاخص‌های حداقلی مانند مدرک تحصیلی، سوابق مدیریتی و اجرایی، سن افراد و ... مورد توجه قرار گرفته است، اما نمی‌توان در جزئیات خیلی ریز شد، زیرا مردم نهایتا باید تصمیم گیر باشند؛ هر چند در حوزه سابقه مدیریت افراد باید اطلاعات شفاف تری ارائه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->