تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

تردد تجاری روزانه در دوغارون به ۱۲۰۰ کامیون افزایش می‌یابد

  • کد خبر: ۱۳۶۲۴۸
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
تردد تجاری روزانه در دوغارون به ۱۲۰۰ کامیون افزایش می‌یابد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی می‌گوید که افزایش تردد تجاری روزانه در مرز اسلام قلعه - دوغارون به روزانه هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون افزایش می یابد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در مذاکرات دوجانبه‌ای که با مسوولان ولایت هرات صورت گرفته است افزایش تردد تجاری روزانه در مرز اسلام قلعه - دوغارون به روزانه هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون پیگیری می‌شود.

ابوالفضل چمندی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس همکاری اقتصادی استان‌های هرات و خراسان رضوی افزود: در حال حاضر تردد کامیون های صادراتی و ترانزیتی از گذرگاه مرزی یاد شده به روزانه ۸۰۰ دستگاه در روز رسیده است و افزایش میزان تعداد ترددهای تجاری یکی از محورهای اصلی مذاکرات در اجلاس یاد شده است.

چمندی به اهمیت حضور والی هرات در جلسات کارشناسی این اجلاس اشاره و بیان کرد: تجارت ایران و افغانستان از زمان روی کار آمدن دولت طالبان به شدت کاهش پیدا کرده بود و ما به واسطه مذاکرات دوجانبه و چندجانبه با افغانستان توانستیم این تجارت را افزایش دهیم تا کاهش تجارت ما جبران شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: کاهش معطلی توقف کالاها و خودروها در گمرک ۲ کشور یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باعث کاهش هزینه های صادرات می شود و بر همین اساس موافقت شد تا روزانه نمایندگان مشترکی برای تبادل نظر و کاهش مشکلات در محل گمرک ۲ طرف حضور داشته باشند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات پیگیری شود.

چمندی افزود: افزایش ساعت فعالیت و همچنین فعال بودن مرز در روز جمعه برای بازگشت ناوگان ایرانی و افزوده شدن به چرخه حمل و نقل کشور نیز مورد توافق قرار گرفت.

چمندی با اشاره به وقفه چند ساله در حوزه روابط ایران و افغانستان‌ و اهمیت پنجمین اجلاس کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی و ولایت هرات افزود: گفت و گو در حوزه های مختلف تجارت، ترانزیت، سوخت حمل و نقل، کشاورزی و صنعت معدن و تجارت از موضوعات مهمی بود که در کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و امیدوارم روز چهارشنبه تفاهمنامه نهایی به امضا برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: افغانستانی ها تصمیم به تقویت تولید در کشور خودشان گرفته اند و نیاز به تامین ماشین آلات صنعتی از کشورهای اروپایی و سایر کشورها را دارند و ما می‌توانیم برخی از این ماشین آلات را به افغانستان صادر کنیم.

چمندی افزود: ما سعی می‌کنیم تا بتوانیم فناوری موجود در کشورمان را به فروش برسانیم و می‌توانیم ماشین آلاتی که در خراسان رضوی قابلیت صادرات را دارد به کشور افغانستان صادر کنیم.

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در بخش کشاورزی نیز بحث همکاری در محصولات مشترک مثل کشت چغندر قند گفت و گو شد تا این محصول در هرات کشت و برای فراوری و تولید شکر به استان خراسان رضوی منتقل و پس از تولید مجدد شکر به افغانستان صادر شود.

چمندی افزود: همچنین در خصوص صادرات محصولات کشاورزی مانند گندم و جو و سایر موارد مورد نیاز افغانستان از طریق کشت مشترک نیز گفت و گو هایی شد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی به همراه هیاتی از مدیران و کارشناسان بخش خصوصی در سفری چند روزه برای حضور در پنجمین نشست مشترک همکاری اقتصادی هرات و خراسان رضوی از روز دوشنبه به ولایت هرات کشور افغانستان سفر کردند و قرار است امروز چهارشنبه موافقتنامه نهایی به امضا دو طرف برسد.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->