قسمت هجدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر
سرخط خبرها

فیلم‌های سینمایی که در ۷ روز گذشته تماشاگر بیشتری داشتند | «بخارست» در صدر

  • کد خبر: ۱۳۶۶۶۲
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
فیلم‌های سینمایی که در ۷ روز گذشته تماشاگر بیشتری داشتند | «بخارست» در صدر
اگرچه آمار گیشه در دو ماه اخیر نشان می‌دهد که سالن‌های سینما با افت شدید تماشاگر رو به رو شده اند، در میان همین فیلم‌های در حال اکران، رقابت اصلی بین فیلم‌های کمدی و انیمیشن است و به نظر می‌رسد بچه‌ها مخاطب جدی‌تر این روز‌های سینما هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در هفته‌های گذشته دست اندرکاران سینما در تلاش برای اکران فیلم‌هایی بودند که بتوانند با جذب مخاطب، گیشه را از رکودی که دچارش شده است نجات دهند؛ دراین راستا سازندگان فیلم سینمایی «بخارست» راضی به اکران شدند، اما آن طور که برخی پیش بینی می‌کردند استقبال از این فیلم کمدی چشمگیر نبود و به همین دلیل در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش فیلم دیگری متقاضی اکران نشد.

بررسی آمار فروش فیلم‌ها نشان می‌دهد در هفت روز گذشته تعداد مخاطبان سینما اندکی بیشتر شده است و تا ظهر روز جمعه، چهارم آذرماه، فیلم «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی نزدیک به ۵۸هزار بلیت فروخته و در مجموع به فروش کل ۲ میلیاردو۲۲۷میلیون تومان رسیده است. نکته شایان توجه فروش انیمشین «لوپتو» است که در همین بازه زمانی ۶۵ هزار و ۸۰۰ بلیت فروخته و فروش کلی آن از ۴ میلیارد تومان گذر کرده است. در چند وقت اخیر برخی صاحبان سینما امید داشتند با پخش مسابقات فوتبال جام جهانی در سینما‌ها میزان فروش در گیشه برای یک مدت کوتاه هم که شده، اندکی رونق بگیرد، اما با منتفی شدن این ماجرا فعلا چشم امید به فیلم‌های سینمایی است که بتوانند مخاطب را به سینما برگردانند.

در این بین عده‌ای معتقدند اکران فیلم‌هایی که با مشکلاتی در گرفتن پروانه نمایش روبه رو بوده اند‌ می‌تواند وضعیت را کمی تغییر دهد، اما برخی دیگر هم معتقدند گذر از این بحران به زمان نیاز دارد و تا مدتی دیگر شرایط ادامه خواهد داشت. با این حال در سامانه مدیریت فروش و اکران ثبت شده است که در یک هفته گذشته تعداد تماشاگران فیلم‌های در حال اکران کمتر از ۲۰۰هزار نفر (۱۸۷هزار نفر) و فروش کل در این هفته نیز ۵ میلیاردو۱۷۴ میلیون تومان بوده است.

فیلم‌های «ابلق» با فروش ۴ هزارو۲۵۰ بلیت و ۱۳۴میلیون و ۵۱۳ هزار تومان، «انفرادی» با ۱۳ هزار و ۸۹۰ بلیت و ۴۲۳ میلیون تومان، «بخارست» با ۵۷ هزار و ۸۰۰ بلیت و یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان، «بازیوو» با ۱۰۸۴ بلیت و ۲۳ میلیون تومان در صدر جدول فروش هفته گذشته قرار دارند. همچنین فیلم‌های «بام بالا» با ۱۰ هزار و ۴۰۰ بلیت و ۲۵۸ میلیون تومان، «بیرو» با ۴۵۱ بلیت و ۱۱ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، «پسر دلفینی» با ۲۰هزار و ۴۷۰ بلیت و ۵۲۱ میلیون تومان، «تی تی» با ۲هزار۲۸۰ بلیت و ۷۶ میلیون تومان، «دوزیست» با ۳ هزارو ۵۴۰ بلیت و ۱۱۳ میلیون تومان و «شین» با ۱۸۹ بلیت و ۶ میلیون تومان در رده بندی فروش قرار دارند. فیلم‌های «طبقه یک ونیم» با ۱۶۶۰ بلیت و ۴۴میلیون تومان، «علف زار» با ۱۹۴۰ بلیت و ۶۶میلیون تومان، «لوپتو» با ۶۵هزارو۶۵۰ بلیت و یک میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان و «بانک زده ها» با ۳۹۱ بلیت و حدود ۱۰ میلیون تومان در جدول فروش این هفته سینما‌های کشور قرار دارند.
اکنون تعداد کل مخاطبان سینما از ابتدای سال ۹ میلیون و۵۹۱هزار نفر بوده و فروش کل فیلم‌های اکران شده هم به ۲۹۷میلیارد تومان رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->