نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

بخش داخلی اعصاب و کد۲۴۷قلب در بیمارستان هاشمی نژاد مشهد راه‌اندازی‌ می‌شود

  • کد خبر: ۱۳۶۸۹۲
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
بخش داخلی اعصاب و کد۲۴۷قلب در بیمارستان هاشمی نژاد مشهد راه‌اندازی‌ می‌شود
معاون درمان علوم پزشکی مشهد از فعال سازی بخش داخلی اعصاب و کد ۲۴۷قلب در بیمارستان هاشمی نژاد مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاپور بدیعی،  معاون درمان علوم پزشکی مشهد در نشست خبری که صبح امروز،  ۶آذرماه در این دانشگاه برگزارشد در آستانه روز پرستار با اشاره به گسترش خدمات پزشکی در شهر مشهد گفت: در بیمارستان هاشمی نژاد مشهد که در منطقه محروم این شهر واقع شده است خدمات ویژه‌ای قرار است تا انتهای سال راه اندازی شود.  بخش داخلی اعصاب در این بیمارستان درحال فعال شدن است و فعالیت بخش پرستاری در این بخش نقش قابل توجهی دارد.  

به گفته بدیعی، تنها بخش داخلی فعال در شرق کشور دربیمارستان قائم بود که  همیشه ازدحام بیمار را به همراه داشت. با راه اندازی این بخش در بیمارستان هاشمی نژاد کمک بزرگی به این بخش خواهد شد. همچنین تا ابتدای سال آینده کد ۲۴۷ قلبی در این بیمارستان فعال خواهد شد. (کد ۲۴۷به این معنی که در هفت روز هفته وبیست و چهار ساعت، بیمارانی که دچار بیماری قلبی هستند می‌توانند خدمات فوری قلبی را دریافت کنند). بر این اساس بیمار وقتی با علائم به اورژانس منتقل می‌شود نوار قلب مریض در آمبولانس گرفته می‌شود و به متخصص به صورت‌الکترونیک منتقل می‌شود. پزشک تصمیم می‌گیرد این بیمار لازم است قلبش باز شود با نه؟ و اگر شرایط محیا بود بلافاصله به اتاق عمل برای انجام مراحل درمان منتقل می‌شود. در چند بیمارستان مشهد ابن کد فعال است انشالله این بخش در بیمارستان هاشمی نژاد که  در منطقه شلوغ و‌پرازدحام طلاب است بزودی فعال خواهد شد.

معاون درمان علوم پزشکی مشهد درباره طرح غربالگری شنوایی کودکان گفت: طرح غربالگری و درمان نوزادان و‌کودکان با مشکل شنوایی در کشور در حال انجام است. بیمارانی که دچار بیماری هستند و زیر سن ۴سال هستند را شناسایی می کنیم اگر نیاز به کاشت حلزون هستند انجام دهیم تا هم به کیفیت زندگی آنها و هزینه های احتمالی در آینده برای خانواده ها جلوگیری شود.

بدیعی تصریح کرد: کاشت حلزون برای بیمارانی که توسط کمیسیون مورد نظر در حال شناسایی هستند به شکل رایگان است در حال که هر پروتز آن نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد که خوشبختانه رایگان انجام می شود. بیمارستان علوم پزشکی مشهد پیش گام در این حوزه است. از هفته گذشته این طرح به صورت ضربتی در حال انجام است و هفت روز هفته این عمل انجام می شود. غربالگری توسط سازمان بهزیستی در زایشگاه ها انجام می شود و هر نوزادی که متولد می شود غربالگری انجام می شود. و اگر نوزاد مشکل شنوایی داشت به مرکزجامع سلامت بهداشت ارجاع داده می شود.

تاکید می شود خدمات به صورت رایگان انجام می شود از هفته گذشته که این طرح غربالگری در حال انجام است روزانه پنج نفر عمل جراحی کاشت حلزون انجام شده است و چیزی حدود۲۵نفر تا الان انجام شده است. بیمارستان قائم بخش گوش و حلق و بینی مرکز ارجاعی کاشت حلزون در کل کشور است یکی از بهترین مراکزکاشت حلرون در کشوراست و استان های همجوار هم پوشش می دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->