«علی قناویزچی» به عنوان مشاور شهردار مشهد در توسعه سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی منصوب شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) هوای کلانشهر مشهد سالم شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) کمیته مشترک اقتصادی مشهد-صنعا-غزه تشکیل شد| تمرکز بر پروژه‌های بازسازی در طرح خواهرخواندگی نصب ۳۴ هزار مترمربع چمن مصنوعی توسط شهرداری مشهد در ٣٠ زمین ورزشی انجام بیش از ۳۱۵ میلیون سفر توسط ناوگان اتوبوسرانی مشهد در سال ۱۴۰۳ سرپرست روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس منصوب شد (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) مشهد و دردسر‌های یک روز واحد برای تعطیلی شهر فرودگاهی مشهد در انتظار تصمیم مسئولان ملی شهردار مشهد مقدس: تعامل و همراهی ایجادشده در استان برای خدمت صادقانه، جای شکر دارد + فیلم جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سال ۱۴۰۴ | تمدید اعتبار کالابرگ‌ها تا خرداد ماه فرماندار مشهد: سال ۱۴۰۴ نقطه عطفی در هم‌افزایی و انسجام مدیریتی شهر مشهد است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: فرصت خدمت به امام‌رضا(ع) را قدر بدانید، این فرصت نباید صرف حاشیه شود معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد: رضایتمندی زائران و مجاوران از برنامه‌های استقبال از بهار، امسال افزایش چشمگیری یافته است ثبت یک روز آلوده دیگر در کلانشهر مشهد (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) انجام بیش از ۷میلیون و ۲۴۱هزار سفر از طریق مترو مشهد در اسفند ۱۴۰۳ قلندرشریف: خدمات شهرداری مشهد الگوی شهر‌های کشور شده است چاله آسانسور در مشهد قربانی گرفت (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) ثبت ۲۵ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) تاریخچه‌ای از ساخت بیمارستان ۱۷ شهریور مشهد | اولین بیمارستان تامین اجتماعی در مشهد آخرین وضعیت پروژه میدان شهید فهمیده مشهد | گره ترافیکی بولوار توس باز می‌شود (۲۳ فروردین ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

شهرداری باید روح خدمتگزاری و اخلاص را بیشتر از جاهای دیگر داشته باشد

  • کد خبر: ۱۳۷۱۴۲
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
شهرداری باید روح خدمتگزاری و اخلاص را بیشتر از جاهای دیگر داشته باشد
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سخت گیری‌های بی‌جا، معطل کردن و سردوانیدن مردم و استفاده از برخی روش‌های غیراخلاقی در قبال مردم از جمله مشکلاتی است که باید به موازات مبارزه قاطع و پیگیر با فساد حل شود.
طنین همتی
خبرنگار طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز،  حمید ضمیری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد ناطق پیش از دستور شصتمین جلسه علنی شورای شهر بود؛ متن نطق به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

مقام معظم رهبری در سخنانی پیرامون فسادستیزی می‌فرمایند که مبارزه با فساد مدیرانی معتقد و شجاعت و اخلاص می‌خواهد.

شهرداری باید روح خدمتگزاری و اخلاص را بیشتر از جا‌های دیگر داشته باشد؛ در مراجعات مردمی باید تسهیل و تسریع کار مردم، تکریم آنان و اعتمادسازی به عنوان چهار شاخص مهم مورد توجه جدی باشد.

سخت گیری‌های بی‌جا، معطل کردن و سردوانیدن مردم و استفاده از برخی روش‌های غیراخلاقی در قبال مردم از جمله مشکلاتی است که باید به موازات مبارزه قاطع و پیگیر با فساد حل شود.

شهرداری‌ها و شورای شهر که بعد از انتخابات بر سرکار آمدند باید جزو کسانی باشند که خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

امروز متاسفانه شاهدیم که در برخی دستگاه‌های اجرایی و برخی قسمت‌ها و دوایر شهرداری فرآیند‌های پاسخگویی به مردم بسیار پیچیده، طولانی و بعضاً مبهم تعریف و عملیاتی شده است، فرآیند‌هایی سخت، مبهم و غیر شفاف که استخوان‌های متقاضیان و حتی پرسنل مربوطه را خرد می‌نماید و بستر فساد و نارضایتی گردیده است؛ لذا بر همه مدیران دستگاه‌ها و شهرداری فرض است این فرآیند‌ها را با نگرش ساده سازی، روان سازی، شفاف سازی، کوتاه سازی و وحدت رویه بازنگری نمایند.

برای اینکه موضوع ملموس باشد و از طرفی از خودمان شروع کنیم مصادیقی را عرض می‌نمایم.

مواردی داریم که مالکین ده‌ها میلیارد تومان شب عید سال گذشته یعنی حدود ۹ ماه پیش پرداخت نموده اند، اما امروز در گرفتن پاسخ، توپ فوتبال شده اند، شب عید که مشکل مالی داشتند چراغ سبز نشان داده و وجه اخذ نموده اند (البته بدون طی مراحل قانونی) حال بی تفاوتی و پاسکاری را شاهدیم.

در برخی قرارداد‌ها و صلح نامه‌ها شهرداری سهواً یا عمدا امضا برخی اعضای شورای اسلامی شهر را شرط پاسخگویی نموده است و هم اکنون ده‌ها صلح نامه خرید ملک داریم که مالکین آن ماه‌ها به دلیل عدم امضا عضو شورا بلاتکلیف و سرگردان هستند و شرایط بی تفاوتی و پاسکاری را شاهد هستیم.

مقرر شد فرآیندی جهت یکی از اقدامات مهم و درآمدزا و از طرفی ایجاد بستر احداث سرانه‌های خدماتی در حاشیه شهر تعریف گردد (مبحث توافق با مالکین اراضی درشت دانه) حال فرآیندی ۵۷ مرحله‌ای و طولانی تعریف نموده اند که مالکین را به سمت تفکیک غیر قانونی و فروش قولنامه‌ای سوق خواهد داد.

با راه اندازی برخی کمیته‌ها و جلسات جلوی اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی گرفته شده و سلایق اعمال می‌گردد.

جناب آقای شهردار شما هم انشاالله هرچه سریعتر این مهم را عملیاتی سازید و مراقب باشید خود اسیر این فرآیند‌های پیچیده تودرتو نگردید.

یکی از علمی‌ترین و کاربردی‌ترین راه حل ها، پاسخگویی در بستر الکترونیک و به صورت هوشمند است که در طی یک سال گذشته جلسات متعددی در کمیسیون شهرسازی و کارگروه مانع زدایی و رونق صنعت سختمان در جهت نظارت و تسریع بر روند هوشمند سازی در کلیه مراحل صدور مجوز‌های ساختمانی فی مابین کلیه دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که به نوعی در این فرآیند‌ها دخیل هستند برگزار شده است، نمایندگان دستگاه‌ها از جمله شهرداری برنامه زمانبندی و وعده عمل داده اند، امروز انتظار این است که به وعده خود عمل نموده و متقاضیان را از چنگال اهریمنی، پیچیده و درهم تنیده پاسکاری رها ساخته و موجبات ارتقا رضایتمندی آنان را فراهم آورند.

مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری بایستی ناظر و پاسخگوی عملکرد کارکنان خود باشند و روحیه اقتدارگرایی و تمرکزگرایی تغییر یابد.

مدیران، مسئولین، اعضای محترم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس پاسکاری، بروکراسی پیچیده، امضا‌های طلایی، عدم شفافیت و موارد مشابه این‌ها همه مصادیق منکر است، لذا وظیفه همه ماست که برای مبارزه و نابودی منکر بزرگ قیام نمائیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->