سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
سرخط خبرها

سید حسن نصرالله: می خواستند حاج قاسم را در کرمان ترور کنند

  • کد خبر: ۱۳۷۶۶
  • ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
سید حسن نصرالله: می خواستند حاج قاسم را در کرمان ترور کنند
مراسم گرامیداشت شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همرزمانشان در بیروت آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم گرامیداشت شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همرزمانشان در بیروت آغاز شد.

 

در این مراسم سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حاج قاسم همیشه می گفت سید دیگر سینه ام تنگ شده؛ می خواهم به برادران شهیدم برسم. جمعه که این اتفاق افتاد، حاج قاسم به هدف و آرزوی خود رسید. حاج قاسم به هدف خود رسید. او از جوانی دنبال شهادت بود. بسیاری از شب‌ها را گریان به سر می‌برد وقتی که یاد شهدا می‌کرد.
او می‌گفت از شدت شوق لقاء الله و دیدار شهداء سینه‌اش تنگ می‌شد. حاج قاسم بسیار مشتاق پیوستن به کاروان شهدا بود.

وی ادامه داد: طبعا روز شهات حاج قاسم سلیمانی آغاز تاریخی جدیدی است نه برای ایران بلکه برای کل منطقه.
او و ابومهدی همیشه در میادین جنگ بودند در میان شلیک گلوله‌های متعدد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: حاج قاسم و یارانشان در پنجشنبه شب علنی به سوی فرودگاه پرواز می‌روند، در فرودگاه بغداد برادر ابومهدی به استقابل حاج قاسم آمدند، سوار خودروهایشان شدند، کل ماشین‌های آنها با موشک‌های پیشرفته و وحشیانه مورد هدف قرار گرفتند.
وی ادامه داد: حاج قاسم و ابومهدی عربا عربا شدند، من فکر میکنم آنها همیشه در ذهنشان شهادت اینطور بود که شبیه امام حسین و حضرت ابوالفضل باشند. چنددقیقه بعد وزارت جنگ آمریکا بیانیه می‌دهد که ما با دستور آقای ترامپ این کار را انجام دادیم. ما در برابر یک جنایت علنی و روشن مثل خورشید، هستیم، خودش می‌گوید من دستور دادم، ترامپ میگوید وزارت دفاع با دستور من این کار را کرده است. ما در برابر یک ترور مبهم نیستیم، ما در برابر یک جنایت واضح و روشن قرار داریم.

برنامه داشتند حاج قاسم را در کرمان ترور کنند

سیدحسن نصرالله گفت: چرا به این روش علنی این کار را کردند؟ چرا افتخار آمیز و علنی این کار را کردند؟
ناکامی همه ترورهای قبلی که بدون اثرانگشت بود، تلاش‌های بسیاری برای ترور حاج قاسم شده بود، عقل شیطانی و جهنمی اینها چگونه شب و روز کار میکند تا حاج قاسم را از بین ببرند. میخواستند ۵ هزارنفر را در حسینیه کرمان بکشند تا حاج قاسم را شهید کنند.

طرح آمریکا در سوریه شکست‌خورده است

وی اضافه کرد: طرح آمریکا در سوریه تا الان شکست خورده است. آخرین چیزی که رخ داد، خیانت به متحدانش بود.
متحدان کُرد او در شمال شرق سوریه که نیروهایش را از آنجا عقب کشید و تا تعداد کمی از نیروهای آمریکا آنجا بماند. برای چه بمانند؟ برای حمایت از کردها؟ خیر برای حفاظت از چاه‌های نفت در شرق سوریه. آمریکا مقداری نیرو در شرق سوریه و مقداری اندک در «التنف» نگه داشته که آن هم به توصیه اسرائیل است.

ترامپ همیشه می‌گفت نفت عراق حق آمریکاست

دبیرکل حزب الله لبنان تشریح کرد: ملت عراق، دولت عراق و مرجعیت دینی در این کشور، موضع قاطعانه برابر داعش گرفتند و قاسم سلیمانی هم پایه‌گذار پایان داعش بود. وقتی داعش پایان یافت، همه در عراق به آمریکا گفتند «گمشید بیرون». فراکسیونها، شخصیتها و جریانهای مخالف تسلیم شدن برابر آمریکا در انتخابات پارلمانی عراق پیروز شدند و این، آمریکا را ناراحت و عصبانی کرد.

وی افزود: حکومت عراق به نخست وزیری عادل عبدالمهدی با «معامله قرن» مخالفت کرد، قراردادهای میلیاردی برای بازسازی عراق امضا کرد و مخالف دشمنی با سوریه بود. همین‌ها آمریکا را عصبانی کرد. وقتی آمریکا دید ملت عراق می‌خواهد آزاد باشد، هزاران گروه تروریستی را از افغانستان، پاکستان، عربستان و ... آوردند. آمریکا همیشه پشت انتحاریهای داعشی مخفی می‌شدند.

 

اگر حمله‌ای به ما شود به سرعت به آن پاسخ می‌دهیم

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: همه فشارها و تحریم‌ها و کارها و پول‌هایی که در لبنان هزینه کردند تا افکار عمومی را علیه مقاومت تحریک کنند، شکست خورده است. بیانیه اخیر پامپئو را هم دیدیم، سفرهای مکرر «ساترفیلد» به لبنان که برخی از آن رسانه ای نشد و من اینجا آن را اعلام کردم.
وی ادامه داد: در یکی از این جلسات به سران لبنان گفت اگر تاسیسات مقاومت در بقاع را برنچینید اسرائیل به آن حمله می‌کند که البته همه این فشارها نتیجه نداد. تا الان هم به این تاسیسات حمله نکرده‌اند چون ما پاسخ دادیم اگر حمله شود ما به سرعت به آن پاسخ می‌دهیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: افسران آمریکایی پشت انتحاری های داعش پنهان می شدند. امریکایی ها در روزهای اخیر خیلی می خواستند فتنه انگیزی کنند و جنگ داخلی در عراق راه بیاندازند. امریکایی ها تلاش کردند از طریق پیامرسان های خودشان جنگ داخلی راه بیندازند. با حمایت ایران دستپاچه شدند و دیدند عراق ار دستشان می رود.

وی ادامه داد: از مهمترین مسائلی که آمریکا سال‌ها برای آن تلاش می‌کردف این بود که زخم‌ها را باز کند و روی آن نمک بپاشد و ایران و عراق را دشمن هم کند اما تشییع شهدای ایرانی و عراقی با یکدیگر، نقش بر آب کرد. امروز همه چشم امیدشان به پارلمان عراق است تا قانون خروج آمریکا به تصویب برسد و اگر پارلمان تصویب نکند، من می‌دانم که عراقی‌ها و گروه‌های مقاومت شاگرد مکتب حسین ابن علی، یک سرباز آمریکایی را در عراق باقی نخواهند گذاشت.
سید حسن نصرالله گفت: بهترین پاسخ به ترور حاج قاسم و ابومهدی المهندس، اخراج آمریکا از عراق است. حاج قاسم را به شهادت رساندند که عراق را از دست ندهند ولی با اراده ملت عراق، در واقع این کشور را از دست دادند. خون این شهدا باید آزادسازی دوم عراق را رقم بزند.



دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: در سوریه باید به سمت پیروزی نهایی حرکت کنیم. هیچ کس نباید از ترور حاج قاسم احساس ضعف کند. این مسئله‌ای طبیعی است. در یمن هم یمنی‌ها باید با شجاعت و با همان اعتماد به نفسی که می‌جنگیدند باید حرکت را ادامه دهند. یکی از هدف‌های ترامپ، ارعاب همه ما هستند و بگویند که لیست ترور ادامه دارد. هدف این است که بقیه بترسند.

وی ادامه داد: اولین پاسخ مقاومت این است: فرماندهی مقاومت و اعضای آن هدف اصلی و نبرد اصلی خود را حفظ می‌کنند و نمی‌ترسند و حتی دستپاچه همه نخواهند شد. در سطح روحی نیز شهادت این دو برادر انگیزه‌ای خواهد شد که ما محکم‌تر به سوی اهداف حرکت کنیم. این حادثه (ترور) سطح شکست و عصبانیت و تلاش آمریکا را نشان داد که روی به گزینه‌ای احمقانه آورده است. ما خون و پرچم و اهداف او را بر دوش می‌گیریم و با عزم و ایمان و عشق لقاء الله مثل عشق قاسم سلیمانی، به حرکت خود ادامه می‌دهیم.

سید حسن نصرالله افزود: کسانی که ما را به ترور و مرگ تهدید می‌کنند، تاریخ را به آنان یادآوری می‌کنیم. ما پاسخ می‌دهیم که یا ابن طلقاء آیا تو ما را از مرگ می‌ترسانی؟ ما یا پیروزی می‌شویم یا به شهادت می‌رسیم.
منطقه به وضعی متفاوت می‌رود. شهادت حاج قاسم نباید به ضعف یا سستی در برنامه‌ای منتهی شود که آن را پیش ‌میبرد. همینطور شهادت ابومهدی...

وی تصریح کرد: ژنرال‌های آمریکایی در حد کفش قاسم سلیمانی هم نیستند؛ قصاص عادلانه کل موجودیت آمریکا در منطقه است. مسئله حاج قاسم متفاوت است. حتی اگر آمریکا شخصیت دیگری از ایران را زده بود یا تأسیساتی را در ایران زده بود می‌شد گفت این به ایران مربوط است و از این حرف‌ها اما قاسم سلیمانی فقط متعلق به ایران نیست. قاسم سلیمانی یعنی ایران، لبنان،‌ سوریه، افغانستان، قاسم سلیمانی یعنی کل امت. ایران می‌داند که چطور پاسخ دهد اما این مسئولیت ما را کم نمی‌کند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: امروز اعلام می‌کنم ایران چیزی از شما گروه‌های مقاومت نمی‌خواهد و نمی‌گوید چه کنید یا چه نکنید. اراده مسئولانش مشخص است. گروه‌های مقاومت باید تصمیم بگیرند که با این حادثه چطور برخورد خواهند کرد.

حضور نظامی آمریکا در منطقه قصاص عادلانه حاج قاسم و ابومهدی است

وی ادامه داد: پایگاه‌های نظامی و کشتی‌های جنگی وکل سربازهای آمریکا در منطقه معادل قصاص عادلانه است.
ارتش آمریکاست که آنان را کشته و ارتش آمریکا باید تاوان دهد. اگر ترور حاج قاسم و ابومهدی بدون مجازات رد شود خیلی خطرناک است. برای کل مقاومت و اعضای آن و مسئله فلسطین و قدس و کل منطقه بد خواهد بود.

سید حسن نصرالله گفت: به دشمن میگویم هر کاری میخواهی بکن و انتهایش این است که جان ما را بگیری.. اما اینکه بخواهی مقدسات ما را بگیری و حریم امت و مقدساتش را بشکنی، خیر اجازه نخواهیم داد. منظور ما مردم و شهروندان آمریکایی نیست. اعلام می‌کنیم نبرد و قصاص عادلانه برای کسانی که این ترور را اجرا کردند در قالب این تعریف قرار می‌گیرند.

وی افزود: وقتی تمام نظامیان آمریکا عمودی آمدند و افقی در تابوت برگشتند به آمریکا ترامپ میفهمد تقاص خون قاسم سلیمانی را خون حاج قاسم، فرصتی برای رهایی امت اسلامی است. ای ملت مقاومت، ما راهمان را ادامه خواهیم داد و پیروز خواهیم شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->