کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند
سرخط خبرها

تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس با نخست‌وزیر عراق

  • کد خبر: ۱۳۷۷۱
  • ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس با نخست‌وزیر عراق
وزیر امور خارجه انگلیس، همزمان با تشییع شهدای مقاومت در عراق و ایران، با نخست‌وزیر عراق تلفنی گفتگو کرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ وزیر امور خارجه انگلیس، همزمان با تشییع شهدای مقاومت در عراق و ایران، با نخست‌وزیر عراق تلفنی گفتگو کرد.

دفتر نخست‌وزیری عراق، امروز یکشنبه از تماس تلفنی «دومنیک راب» وزیر خارجه انگلیس خبر داد.

به گزارش شبکه السومریه، راب در این تماس تلفنی جدیدترین تحولات عرصه عراق و تنش اخیر و درگیری‌های نظامی در این کشور را با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق بررسی کرد.

این تماس تلفنی ساعاتی پس از تماس تلفنی مشابه شاه و، ولی عهد سعودی با رئیس جمهور عراق برقرار شد. مقامات سعودی شب گذشته در این تماس تلفنی آخرین تحولات منطقه را بررسی کردند و گفتند، ریاض خواستار امنیت وثبات در عراق است. سلمان بن عبدالعزیز همچنین خواستار اتخاذ تمامی اقدامات مورد نیاز برای کاهش تنش در منطقه شد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین در این تماس تلفنی بر ضرورت آنچه آن را «دور کردن منطقه و دنیا از خطرات جنگ و پیامد‌های آن» نامید، تأکید کرده است. وزیر انگلیسی همچنین به نخست وزیر عراق گفته که باید در شرایط فعلی به سراغ گزینه گفتگو رفت.

تنش در عراق پس از آن بالا گرفته است که آمریکا بامداد سیزدهم دی ماه در اقدامی که ایران آن را «ترور دولتی» آمریکا دانسته، سردار سپهبد قاسم سلیمانی را به همراه نایب رئیس الحشد الشعبی (ابو مهدی المهندس) هنگام خروج از فرودگاه بغداد، با شلیک موشک، به شهادت رساند. ایران تأکید کرده است که پاسخ به این ترور حتمی است.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->