استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک
سرخط خبرها

نگاهی به ۴ تصمیم عجیب کارلوس کی‌روش در جام جهانی

  • کد خبر: ۱۳۷۸۴۸
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
نگاهی به ۴ تصمیم عجیب کارلوس کی‌روش در جام جهانی
ترکیب تیم ملی در بازی‌های مختلف دستخوش تغییر میشود.

علیرضا وفایی‌نیا | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی فوتبال کشورمان نمایش پرنوسانی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ داشت و درنهایت با کسب سه امتیاز و قبول دو شکست از گردونه رقابت‌ها حذف شد و به کشور بازگشت. ملی‌پوشان تا تاریخ‌سازی و صعود از مرحله گروهی فاصله زیادی نداشتند، اما در گام آخر کم آوردند و درحالی‌که فقط به یک مساوی از بازی آخر نیاز داشتند، در رسیدن به این هدف ناکام ماندند. حالا شاید در بازگشت ملی‌پوشان به ایران، بهتر باشد که برای روشن‌شدن اذهان عمومی، کادرفنی تیم‌ملی به چند ابهام و سؤال مهم درباره فهرست تیم در جام‌جهانی پاسخ بدهد.

فهرستی با یک جای خالی

کی‌روش در جام‌جهانی ۲۰۱۸ با وجود آنکه فهرست تیم‌های ملی باید با ۲۳ بازیکن بسته می‌شد، ۲۴ بازیکن را همراه خود به روسیه برد، اما درنهایت مصدومیت علی قلی‌زاده باعث شد تا گمانه‌زنی‌ها درباره تغییر در فهرست تیم‌ملی به پایان برسد و محمدرضا خانزاده شانس حضور در فهرست ایران در جام‌جهانی را به‌دست آورد.

سرمربی پرتغالی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ رویه‌ای خلاف چهار سال قبل را در پیش گرفت و درحالی‌که با تصمیم فیفا هر تیم مجاز به انتخاب ۲۶ بازیکن بود، کارلوس کی‌روش نام ۲۵ بازیکن را در فهرست تیمش جای داد تا جنجال بزرگی در آستانه جام‌جهانی ۲۰۲۲ درباره فهرست تیم‌ملی ایران به‌وجود آید. اثر منفی این تصمیم عجیب زمانی بیشتر به چشم آمد که با مصدومیت میلاد محمدی در اواسط بازی آخر، خیلی از فوتبال‌دوستان جای خالی امید نورافکن را در فهرست تیم‌ملی بیشتر از قبل احساس کردند.

۲ دروازه‌بان برای نیمکت‌نشینی

کی‌روش به‌جز انتخاب ۲۵ بازیکن، یک تصمیم جنجالی دیگر هم گرفت و آن استفاده از چهار دروازه‌بان در فهرست تیمش بود. بیشتر تیم‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ با سه دروازه‌بان به این رقابت‌ها آمدند، اما ایران در وضعیتی متفاوت پا به مسابقات جام‌جهانی گذاشت. کارلوس کی‌روش با وجود وضعیت اضطراری پیش‌آمده برای علیرضا بیرانوند، بازهم فقط از یک دروازه‌بان دیگر استفاده کرد تا دو دروازه‌بان ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ فقط نیمکت‌نشین باشند. امیر عابدزاده و پیام نیازمند حتی درحالی‌که بیرانوند مصدوم بود و حسینی عملکرد خیلی خوبی در بازی ابتدایی تیم‌ملی نداشت، جایی در ترکیب تیم‌ملی برای بازی دوم به‌دست نیاوردند و در این وضعیت تصمیم کی‌روش برای بردن یک دروازه‌بان اضافه در فهرست تیم‌ملی ابهام‌برانگیز بود.

کاپیتان اسکوچیچ، نیمکت‌نشین کی‌روش

کادرپزشکی تیم‌ملی فوتبال ایران در ماه‌های گذشته برنامه‌ریزی ویژه‌ای را انجام داد تا وحید امیری بتواند با گذراندن روز‌های مصدومیت از ناحیه دیسک کمر دوباره آماده بازگشت به میادین شود و در جام‌جهانی در فهرست تیم‌ملی جای بگیرد. با توجه به عملکرد امیری در مرحله مقدماتی جام‌جهانی و البته تجربه او، تصور می‌شد این بازیکن سی‌وچهارساله در ترکیب اصلی ایران قرار بگیرد، اما وضعیت به‌وجودآمده برخلاف تصورات بود و کاپیتان تیم‌ملی در دوره سرمربیگری دراگان اسکوچیچ، حتی یک دقیقه فرصت بازی در قطر را به‌دست نیاورد.

امیری در دوره حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم‌ملی فوتبال ایران، آچار فرانسه این سرمربی کروات بود و با اعتماد اسکوچیچ در پست‌های مختلف ازجمله دفاع چپ، هافبک میانی و هافبک چپ به کار گرفته شد و در همه این پست‌ها توانست پاسخ مناسبی به اعتماد سرمربی کروات بدهد و عملکرد خوبی را از خود به‌جای بگذارد.

مدافع‌هافبک باتجربه پرسپولیس جزو اندک‌بازیکنانی است که هم در دوره اسکوچیچ و هم در دوره قبلی حضور کی‌روش در تیم‌ملی، اعتماد هردو سرمربی را جلب کرده بود. امیری در سال‌های گذشته زیرنظر کی‌روش فرصت حضور در جام ملت‌ها و البته جام‌جهانی ۲۰۱۸ را به‌دست آورد و در دوره قبلی جام‌جهانی، نمایش‌های قابل‌قبولی از خود به‌جای گذاشت. اما او در دوره جدید حضور کارلوس کی‌روش نتوانست مانند گذشته مورد اعتماد این سرمربی پرتغالی باشد.

شجاع در حسرت اعتماد مربی پرتغالی

شجاع خلیل‌زاده یکی از بازیکنانی بود که در تغییر و تحولات نیمکت تیم‌ملی ایران‌بیشترین ضرر را متحمل شد و وضعیت بسیار متفاوتی را تجربه کرد. خلیل‌زاده یکی از ارکان مهم خط دفاعی ایران در مسیر رسیدن به جام‌جهانی ۲۰۲۲ بود و با اعتماد ویژه اسکوچیچ، او در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی در ترکیب ثابت تیم‌ملی به میدان می‌رفت، اما با جدایی سرمربی کروات، همه‌چیز علیه خلیل‌زاده تغییر کرد.

مدافع سابق پرسپولیس که در سال‌های گذشته در لیگ ستارگان قطر و تیم‌های الریان و الاهلی حضور داشته است، در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ بار‌ها با عملکردش تمجید کارشناسان فوتبالی را رقم زد و زوج موفقی را در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب دفاعی تیم‌ملی تشکیل داده بود، اما در آستانه جام‌جهانی خلیل‌زاده از آنچه می‌ترسید، اتفاق افتاد و فرصت بازی در این آوردگاه مهم را از دست داد.

خلیل‌زاده در دوره قبلی حضور کی‌روش هم جزو مدافعان برتر لیگ بود و نمایش‌های خوبی در پرسپولیس داشت، اما سرمربی پرتغالی هیچ‌گاه از او برای حضور در اردوی ملی دعوت نمی‌کرد و جایی در فهرست مسافران جام‌جهانی ۲۰۱۸ نداشت. همین پیشینه ذهنی باعث شده بود تا پس از حضور کی‌روش، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره ادامه حضور شجاع در ترکیب تیم‌ملی به‌وجود آید؛ گمانه‌زنی‌هایی که درست از آب درآمد و سرمربی پرتغالی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ نشان داد همچنان به روال سابق اعتقادی به سبک بازی خلیل‌زاده و حتی محمدحسین کنعانی‌زادگان ندارد و در جام‌جهانی به زوج مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی اعتماد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->