استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص
سرخط خبرها

حواله فوتبالیست‌ها دوباره جنجال‌ساز شد

  • کد خبر: ۱۳۸۱۱۶
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
حواله فوتبالیست‌ها دوباره جنجال‌ساز شد
ورزشکاران ملی‌پوش کشورمان از تبعیض وزارت ورزش در اهدای جوایز گله‌مندند.

به گزارش شهرآرانیوز، این روز‌ها ورزش فوتبال به‌دلیل برگزاری جام‌جهانی در کانون توجه مردم سراسر دنیا قرار دارد. تیم‌ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها با سه امتیاز به کارش پایان داد و در مرحله گروهی حذف شد. با این حال، اعضای تیم فوتبال پاداش‌هایی پیش از اعزام و پس از پیروزی برابر ولز گرفتند که آخرینش دریافت حواله خودرو بود. این موضوع با واکنش مدال‌آوران و قهرمانان دیگررشته‌های ورزشی کشورمان روبه‌رو شد و آن‌ها از توجه‌نکردن مسئولان به افتخارات دیگررشته‌های ورزشی گلایه‌مند بودند.

بهروز عطایی، سرمربی تیم‌ملی والیبال کشورمان، در این‌باره گفت: ما چند رشته ورزشی داریم که مدال‌آورند مثل کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری. برخی رشته‌ها نیز مثل والیبال و فوتبال نگاه اجتماع را به خود دارند. باید کمی نگاه متفاوت وجود داشته باشد. والیبال باکیفیت‌ترین رشته تیمی دنیاست و اگر قرار است قدردانی شود، باید برای ما هم باشد. ما در لیگ ملت‌ها هفتم جهان شدیم و هیچ اتفاقی برایمان نیفتاد و وزارت ورزش به روی خودش هم نیاورد و این زیبنده نیست. فوتبال ورزش مهم و پرطرف‌داری است، اما اینکه این حد از تفاوت بین فوتبال و دیگررشته‌ها باشد، خیلی برای ورزش ما خوب نیست.

کامران قاسمپور، ملی‌پوش کشتی آزاد کشورمان و قهرمان دوساله کشتی آزاد جهان، هم از دیگرمعترضان به این موضوع بود و با اشاره به اینکه کشتی‌گیران برخلاف فوتبالیست‌ها در آستانه جام‌جهانی هیچ توجهی به خود نمی‌بینند، گفت: واقعیت این است که ورزشکاران هر رشته به اندازه خودشان زحمت می‌کشند؛ چه در فوتبال و چه دیگررشته‌ها. ملی‌پوشان و قهرمانان ورزش ایران در هر رشته برای من محترم هستند و هر پاداش یا دستمزدی هم که می‌گیرند، گوارای وجودشان. مشکل ما این است که مسئولان نگاه یکسانی به ورزشکاران ندارند. انگار ما فرزند ناخوانده ورزش هستیم. اگر تیم‌ملی فوتبال در جام‌جهانی بوده است، ما هم چند روز دیگر باید در خاک آمریکا در جام‌جهانی شرکت کنیم. همان مسئولانی که به فوتبالیست‌ها حواله خودرو داده‌اند، اگر کشتی‌گیران در جام‌جهانی قهرمان هم شوند، چنین پاداشی به آن‌ها نخواهند داد.

محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک در کشتی‌فرنگی، نیز با شنیدن خبر اهدای حواله واردات خودرو به ملی‌پوشان فوتبال، از اختلاف زیاد پاداش‌ها گلایه کرد و گفت: ما همیشه گفته‌ایم برای مردم کشور و شادی آن‌ها تلاش می‌کنیم و همه سختی‌ها را به جان می‌خریم، اما واقعا به‌عنوان کسی که در دو سال گذشته طلا و نقره جهان و طلای المپیک را کسب کردم، انتظار دارم مسئولان دولتی توجه بیشتری به کشتی کنند. کشتی ورزش اول کشور است و این موضوع نباید فقط در حد حرف باشد.

کشتی بیش از ۸۰ درصد مدال‌های جهانی و المپیک ورزش ایران را به دست می‌آورد، اما موقع رسیدگی و اهدای پاداش و حمایت که می‌رسد، کسی سراغ کشتی و کشتی‌گیران نمی‌آید. من هیچ‌وقت نمی‌گویم چرا به فوتبال رسیدگی شد یا چرا به فلان ورزشکار پاداش دادند. نوش جان فوتبالیست‌ها، اما اینکه تبعیض بین رشته‌ها قائل می‌شوند، اذیت‌کننده است.

محمد موسوی، ستاره والیبال کشورمان، هم در واکنش به این موضوع، گفت: من این عقیده را ندارم که به فوتبال بیش از حد اهمیت داده می‌شود و فکر می‌کنم هر کاری که برای آن‌ها می‌شود، حقشان است، بلکه فقط معتقدم به دیگررشته‌ها توجه کمی می‌شود و باید این توجه افزایش پیدا کند، نه اینکه از فوتبال کم و به دیگررشته‌ها اضافه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->