پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند
سرخط خبرها

دیگر تیم اول آسیا نیستیم

  • کد خبر: ۱۳۸۱۱۸
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
  • ۱
دیگر تیم اول آسیا نیستیم
شگفتی‌سازی ۳ تیم آسیایی در جام‌جهانی، جایگاه ایران را در قاره تنزل می‌دهد.

شهرآرانیوز؛  جام‌جهانی ۲۰۲۲ نخستین‌بار در تاریخ باید در غرب آسیا برگزار می‌شد و همین مسئله باعث شد تا تعداد نمایندگان قاره آسیا به عدد شش افزایش پیدا کند. تیم‌های ملی ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا توانستند با حضور در مرحله انتخابی خود را به جام‌جهانی ۲۰۲۲ برسانند و تیم‌ملی قطر هم به‌عنوان میزبان رقابت‌ها سهمیه حضور در این مسابقات را به‌دست آورد.

شاگردان کارلوس کی‌روش در پایان مرحله گروهی خداحافظی زودهنگام با جام‌جهانی داشتند و در کنار تیم‌ملی ایران، تیم‌های ملی قطر و عربستان هم در صعود به مرحله حذفی ناکام بودند، اما صعود ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا باعث شد تا نخستین‌بار در تاریخ جام‌جهانی، سه تیم از قاره آسیا به مرحله حذفی صعود کنند و در رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی شرکت کنند.

میزبانی که در قواره جام‌جهانی نبود

تیم‌ملی قطر از مسیر مسابقات انتخابی به جام‌جهانی نرسید و آن‌ها به‌واسطه میزبانی‌شان موفق شدند نخستین‌بار در میان تیم‌های شرکت‌کننده در جام‌جهانی شرکت کنند. شاگردان فلیکس سانچز از همان بازی نخست نشان دادند اختلاف سطح زیادی با رقابت‌های جام‌جهانی دارند و همین مسئله باعث شد عملکردی ضعیف را به‌ثبت برسانند.

قطری‌ها درمجموع سه بازی‌شان حتی یک امتیاز هم به‌دست نیاوردند و با دریافت هفت گل و به‌ثمررساندن فقط یک گل به ماجراجویی‌شان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ پایان دادند. شاگردان فلیکس سانچز اولین تیمی بودند که از گردونه رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ کنار رفتند تا ضعیف‌ترین عملکرد تیم میزبان در ادوار جام‌جهانی هم به نام قطر به‌ثبت برسد.

ایران قافیه را به رقیبان آسیایی باخت

ملی‌پوشان فوتبال ایران برخلاف گمانه‌زنی‌ها درباره شانس زیادشان برای صعود به مرحله حذفی، نتوانستند طلسم‌شکنی کنند و با تاریخ‌سازی نخستین‌بار به جمع شانزده تیم برتر صعود کنند و همین مسئله باعث شد تا پس از قطر که به‌عنوان نماینده منتخب آسیا در جام‌جهانی حضور نداشت و در نقش میزبان این رقابت‌ها به میدان رفت، تیم‌ملی ایران ضعیف‌ترین تیم جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در میان تیم‌های آسیایی صعودکننده به جام لقب بگیرد.

شاگردان کارلوس کی‌روش کارشان را در جام‌جهانی با یک پیروزی و دو شکست به پایان بردند، آن‌هم درحالی‌که تفاضل ۳- در کارنامه تیم‌ملی ایران به‌ثبت رسید. ایران در گروهش سوم شد، اما به‌مراتب عملکردی ضعیف‌تر از تیم‌ملی عربستان داشت که در گروهش به مقام چهارم رسید و نتوانست به مرحله حذفی صعود کند.
عربستانی‌ها با هدایت هروه رنار از حیث امتیازگیری عملکردی مشابه ایران داشتند و با یک برد و دو شکست، سه امتیاز به‌دست آوردند، اما تفاضل ۲- شاگردان رنار باعث شد تا عنوان ضعیف‌ترین تیم قاره آسیا در جام‌جهانی ۲۰۲۲ به ایران برسد و عربستانی‌ها از کسب این عنوان بگریزند.

شاهکار سامورایی‌ها در گروه مرگ

تیم‌ملی ژاپن موفق شد تا پایان مرحله گروهی صاحب عنوان بهترین تیم آسیایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شود. ژاپنی‌ها در گروهی موسوم به گروه مرگ موفق شدند تیم‌های ملی آلمان و اسپانیا را شکست بدهند و با قبول شکست برابر کاستاریکا با شش امتیاز و تفاضل ۱+ به مرحله حذفی صعود کنند.

شاگردان گراهام آرنولد در تیم‌ملی استرالیا عملکردی مشابه تیم‌ملی ژاپن داشتند، اما به‌علت تفاضل کمتر نتوانستند در گروهشان سرگروه شوند و با شش امتیاز و تفاضل ۱- به‌عنوان دومین تیم صعودکننده بعد از تیم‌ملی فرانسه به جمع شانزده تیم برتر جام‌جهانی راه یافتند. تیم‌ملی کره‌جنوبی هم در گروه پایانی و هشتم رقابت‌ها موفق به کسب چهار امتیاز شد تا شاگردان پائولو بنتو به لطف گل زده بیشتر بتوانند به مرحله یک‌هشتم نهایی برسند.

قاره اروپا با هشت نماینده در مرحله یک‌هشتم نهایی رکورددار است و در اتفاقی جالب‌توجه، شمار نمایندگان قاره آسیا از نمایندگان آمریکای‌جنوبی در مرحله حذفی بیشتر است؛ به‌طوری‌که از آمریکای‌جنوبی فقط برزیل و آرژانتین در مرحله حذفی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور دارند، اما ژاپن، استرالیا و کره‌جنوبی نمایندگان قاره آسیا در این مرحله هستند.

غول‌کش‌ها در انتظار ایران

پس از پایان کار ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، حالا حدود یک‌سال فرصت پیش‌روی ملی‌پوشان است تا خود را برای حضور در مسابقات جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ آماده کنند که آن‌هم قرار است به میزبانی کشور قطر برگزار شود. جام‌ملت‌ها مانند دوره قبلی قرار است در فصل زمستان برگزار شود و همین مسئله می‌تواند در مسیر آماده‌سازی تیم‌ها چالش‌برانگیز باشد.

تیم‌ملی ایران وضع بلاتکلیفی دارد و با وجود گمانه‌زنی‌ها درباره ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش، هنوز موضع رسمی مدیران فدراسیون فوتبال در این‌باره اعلام نشده است، اما چه کی‌روش در جام‌ملت‌ها سرمربی ایران باشد و چه سرمربی جدیدی در این رقابت‌ها روی نیمکت تیم‌ملی ایران حاضر باشد، بی‌شک با توجه به نمایش قدرت تیم‌های آسیایی در جام‌جهانی، یوز‌های ایرانی کار بسیار دشواری مقابل چهار تیم مقتدر قاره خواهند داشت و اگر می‌خواهیم در آن رقابت‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید از همین امروز مسیر آماده‌سازی‌مان را مشخص کنیم و به‌صورت جدی برای موفقیت در جام‌ملت‌های ۲۰۲۳ تلاش کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ff
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
مقصر اصلی تاج است آخه چرادوبار آومد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->