پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنسرت‌های خوانندگان پاپ در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات ساعد سهیلی با «شهرک» در «کازابلانکا» «فرداها» ملیسا ده کوستا پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها استاد سخن زیر سایه نام‌ها | گفتگو با دکتر جعفر یاحقی در باب فاصله جامعه با سعدی کارگردان آپارتچی: انتظار حضور پرشور مردم را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
اجرای تئاتر از امشب در سالن‌های مشهد از سر گرفته خواهد شد

معمای «اتاق ورونیکا» روی صحنه نمایش

  • کد خبر: ۱۳۸۴۱
  • ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
  • ۱
معمای «اتاق ورونیکا» روی صحنه نمایش
نمایش «اتاق ورونیکا»، به کارگردانی حسین اکبرپور است و از امشب حوالی ساعت ۲۰ در پردیس تئاتر مستقل مشهد روی صحنه خواهد رفت.
زوزنی| «سوزان به همراه نامزد خود لاری که وکیل است، به رستورانی رفته اند. در رستوران زوج پیری نیز حضور دارند. پس از اینکه پیرمرد و پیرزن سوزان را می‌بینند، از او درخواست می‌کنند به دلیل شباهتی که به دختری مرده به نام ورونیکا دارد، به آن‌ها کمک کند.». این خلاصه داستان نمایش «اتاق ورونیکا»، به کارگردانی حسین اکبرپور است و از امشب حوالی ساعت ۲۰ در پردیس تئاتر مستقل مشهد روی صحنه خواهد رفت. نویسنده این نمایشنامه، آیرا لوین، رمان نویس، نمایشنامه نویس و ترانه سرای اهل آمریکاست که آن را شهرام زرگر ترجمه کرده و اکبرپور هم عینا همان را روی صحنه تماشاخانه استاد انوشیروان ارجمند، پردیس تئاتر مستقل، برده است.

به گفته این کارگردان جوان تئاتر مشهد که امسال پرکار نیز بوده است، «اتاق ورونیکا» یک اثر نمایشی روان شناسانه و معمایی است که در آن ترس، وحشت و استرس از عناصر کلیدی هستند. با این توضیحات، مشخص است که تماشای این نمایش برای افراد زیر ۱۵سال و بیماران قلبی ممنوع است.

«اتاق ورونیکا»، دو سال پیش هم در مشهد روی صحنه رفته بود و در همان یک ماه ونیمی که اجرا می‌شد، نزدیک به ۳ هزار نفر مخاطب داشت. این نمایشنامه یکی از نوشته‌های شاخص لوین است که اکبرپور آن را براساس علاقه شخصی اش برای اجرا برگزیده است: «این نمایشنامه یکی از نمایشنامه‌های مطرح در ژانر وحشت و معمایی است و من هم باتوجه به فضایی که نمایشنامه داشت و براساس علاقه مندی هایم، آن را برای اجرا برگزیدم.» اکبرپور می‌گوید: «اتاق ورونیکا» باعث می‌شود مخاطب در طول تماشایش، آدرنالین ترشح کند، بترسد و هیجان زده شود: «این رویارویی با ترس و وحشت که از حس‌های انسان است، اثرات روان شناسی در مخاطب و آورده‌هایی روان شناسانه برای او به همراه دارد.» یکی از عناصر اصلی این تئاتر، موسیقی آن است که کار گروه موسیقی pinnedcrooks است. محمدآقایی، مهرداد و مهدی عزیزی و حمید شیرازی، اعضای این گروه هستند که موسیقی آن را درقالب آلبوم با عنوان «اتاق ورونیکا» تهیه و تنظیم کرده اند. نور و دکور دو عنصر دیگر این نمایش هستند که مخاطب تنها با نشستن در سالن نمایش، به کارآیی و کاربرد آن‌ها پی می‌برد. این نمایش در سالن دوسویه پردیس مستقل اجرا می‌شود و مخاطب به خاطر نحوه نشستن در سالن که موجب قرابت بیشتر با بازیگران می‌شود، در متن نمایش جای می‌گیرد. ندا محمدی، منیره الاداغی، وحید عباسی، کیانا حسینیان و محمد جهان پا جزو بازیگرانی هستند که در «اتاق ورونیکا» به ایفای نقش خواهند پرداخت. «اتاق ورونیکا» در پردیس تئاتر مستقل، در محل جدید خود در خیابان شهیدصارمی، حدفاصل میدان حافظ و صارمی۵۰، پلاک۷۸ به روی صحنه می‌رود. در این نمایش تراژیک که اکبرپور طـراح صحنه آن است، جلال زنگنه، دستیاری کارگردان، منا بارانی، طـراحی لباس و رؤیا حشمتی، طـراحی گریم را برعهده دارد. بهای بلیت این نمایش یک ساعت ونیمه ۲۵ هزار تومان است و علاقه مندان می‌توانند آن را از سایت مشهدگیشه تهیه کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناهید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
0
0
سلام خسته نباشید اطلاع دارید که این تاتر ممکنه دوباره بره روی صحنه یا نه؟ خیلی دوست دارم دوباره ببینمش
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->