حمایت خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی اطلاعیه شماره ۳ ستاد انتخابات کشور درباره مدارک لازم در زمان اخذ رای (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وقوع یک عملیات ضدصهیونیستی دیگر در کرانه باختری جلیلی در مصلی تهران: جلیلی: امروز سر یک دو راهی هستیم آیا بایدن از انتخابات آمریکا انصراف داد؟ ویدئو | لحظه عملیات ضدصهیونیستی در شمال اراضی اشغالی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ضربه قسام به اشغالگران | سرنگونی پهپاد اسکای لارک + فیلم (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بایدن در حال بررسی ادامه یا کناره‌گیری از انتخابات آمریکا واکنش کنعانی به آزادی بشیر بی‌آزار از بازداشت در فرانسه جلیلی در برنامه تلویزیونی: حالا نوبت انتخاب است+ فیلم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ترجیح می دهیم بر سر مرزهای شمالی توافق کنیم پوتین: روابط مسکو و پکن بر اساس منافع متقابل بنا شده است + فیلم مخبر برای حضور در اجلاس شانگهای عازم قزاقستان شد شلیک بیش از ۸۰ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) زاکانی در مشهد: موهبت انقلاب اسلامی، آزادی و حق انتخاب در پای صندوق‌های رأی است + عکس اختلافات آمریکا و اوکراین درباره جنگ پوتین و اردوغان دیدار کردند+ فیلم (۱۳ تیر ۱۴۰۳) سوءقصد به جان یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری تکذیب شد شماری از اسرای اسرائیلی اقدام به خودکشی کردند تعویق صدور حکم قطعی ترامپ در پرونده حق السکوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تاکید تاجیکستان بر ضرورت حفاظت از مرزهای افغانستان با آسیای میانه

  • کد خبر: ۱۳۸۶۲۲
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
تاکید تاجیکستان بر ضرورت حفاظت از مرزهای افغانستان با آسیای میانه
رئیس مجلس اعلای تاجیکستان بر ضرورت و اهمیت تقویت حفاظت از مرز تاجیکستان و افغانستان به عنوان مرز جنوبی منطقه سازمان پیمان امنیت جمعی و آسیای میانه تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رستم امامعلی، رئیس مجلس اعلای تاجیکستان در این نشست با اشاره به همکاری بین کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی(CSTO) در سطح کیفی جدید به منظور مقابله با چالش ها و تهدیدات مدرن گفت: با توجه به شرایط سخت افغانستان نیاز ضروری به تقویت امنیت مرز مشترک تاجیکستان با افغانستان به عنوان مرز جنوبی منطقه سازمان پیمان امنیت جمعی وجود دارد.

رستم امامعلی خاطرنشان کرد: همکاری کشورهای عضو این سازمان بین منطقه ای در سطح کیفی جدیدی از روابط بین دولتی، بین منطقه ای و بین المللی به منظور مقابله با چالش ها و تهدیدهای مدرن ایجاد شده است.

رستم امامعلی در جمع بندی نتایج دوره ریاست جمهوری ارمنستان بر این سازمان قدردانی و همچنین آمادگی طرف تاجیکستانی را برای کمک به تحقق ظرفیت های بالقوه اعلام کرد.

با توجه به انتقال ریاست دوره ای سازمان پیمان امنیت جمعی به جمهوری بلاروس برای سال ۲۰۲۳، ولادیمیر آندریچنکو، رئیس مجلس نمایندگان مجلس ملی جمهوری بلاروس، در مورد اولویت های این جمهوری در این دوره گزارش داد.

مرکز مطبوعاتی دومای دولتی روسیه می گوید، در نشست مشترک شورای مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی و پانزدهمین اجلاس عمومی این سازمان پیش نویس توصیه های مدل برای قوانین ملی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در مورد بستن مسیرهای نفوذ تروریسم بین المللی، حفاظت از حاکمیت کشورهای عضو به تصویب رسید.

همچنین به گفته دبیرخانه سازمان پیمان امنیت جمعی، استانیسلاو زاس، دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی از پیشرفت در اجرای تصمیمات شورای امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی و وضعیت نظامی و سیاسی در منطقه مسئولیت سازمان پیمان امنیت جمعی گزارش داد.

سازمان پیمان امنیت جمعی شامل روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان است.

پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی «مجمع پارلمانی پیمان امنیت جمعی» با حضور اعضای اصلی پیمان امنیت جمعی و کشورهای ناظر و میهمان از جمله یک هیات از جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

اعضای هیات پارلمانی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در اجلاس امسال حضور یافتند.

«وحید جلال‌زاده»، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، «شبیب جویجری»، عضو این کمیسیون و کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه، اعضای هیات ایرانی در این اجلاس هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->