آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا برای داریوش خنجی

  • کد خبر: ۱۳۸۷۱۷
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا برای داریوش خنجی
داریوش خنجی از انجمن فیلمبرداران آمریکا جایزه گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ انجمن فیلمبرداران آمریکا اسامی برندگان سی‌و هفتمین دوره خود را اعلام کرد. استیون گلدبلت امسال با دریافت جایزه یک عمر دستاورد، داریوش خنجی با جایزه بین‌المللی، چارلی لیبرمن با جایزه پرزیدنت، فرد مورفی با جایزه یک عمر دستاورد در تلویزیون و سم نیکولسون با جایزه دستاورد تکنیکی کورتیس کلارک تجلیل می‌شوند.

گلدبلات فیلمبردار بریتانیایی متولد آفریقای جنوبی است که دو بار برای فیلمبرداری «بتمن برای همیشه» در سال ۱۹۹۵ و «شاهزاده جزر و مد» در سال ۱۹۹۱ نامزدی اسکار را کسب کرده است. او ۳ بار هم نامزدی جایزه امی را برای «توطنه» در سال ۲۰۰۱، «مسیری به جنگ» در سال ۲۰۰۲ و «فرشتگان در آمریکا» در سال ۲۰۰۳ دریافت کرده است. وی سال ۲۰۰۷ هم جایزه یک عمر دستاورد کمرایمیج را به دست آورده است.

داریوش خنجی که نامزدی اسکار را برای فیلم «اویتا» ساخته آلن پارکر در سال ۱۹۹۷ کسب کرد فیلمبرداری فیلم‌هایی، چون «هفت» دیوید فینچر، «اغذیه فروشی» ژان پی‌یر ژونه، ««دزدی زیبایی» برناردو برتولوچی و «جواهرات تراش‌نخورده» برادران سفدی را انجام داده است. جدیدترین فیلم وی «باردو» ساخته آلخاندرو ایناریتو است که برایش قورباغه نقره‌اای و فیپرشی جشنواره کمرایمیج امسال را به ارمغان آورد. وی اکنون در حال همکاری با بونگ‌جون هو در ساخت فیلم «میکی ۷» است.

مورفی ۵ نامزدی امی در کارنامه دارد و از کار‌های اخیرش می‌توان از فیلمبرداری سریال «شیطان»، «نبرد خوب»، «مرگ مغزی» و «حاشیه» یاد کرد.

لیبرمن برای فعالیت‌هایش در انجمن فیلمبرداران آمریکا جایزه ریاست انجمن را دریافت می‌کند. او رییس بخش مسترکلاس‌های انجمن است.

نیکولسون هم برای دستاورد‌های تکنولوژی در فیلمبرداری با دریافت جایزه کرتیس کلارک تجلیل می‌شود. او در اوایل کار خود به عنوان ناظر جلوه‌های بصری «جنگ ستارگان» کار کرد و بنیانگذار و مدیرعامل استودیو استارگیت است که تولید مجازی سریال «پرچم ما به معنی مرگ است» برای اچ‌بی‌او انجام داد.

سی و هفتمین دوره جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا ۵ مارس برگزار می‌شود.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->