شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی در جمع دانشجویان: نیازمند تعالی علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها هستیم

  • کد خبر: ۱۳۸۸۰۶
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
استاندار خراسان رضوی در جمع دانشجویان: نیازمند تعالی علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها هستیم
مراسم گرامیداشت روز دانشجو صبح امروز با حضور دانشجویان، اساتید و مسوولان استان در دانشگاه پیام نور مرکز مشهد برگزار شد.

گروه جامعه | شهرآرانیوز، در ابتدای مراسم دکتر مولودیان رئیس انشگاه پیام نور خراسان رضوی  ضمن خیر مقدم به استاندار و هیات همراه گفت: شاید در تقویم امروز روز دانشجو باشد، لکن برای ما مسئولین و خدمتگزاران هر روز، روز دانشجو است و ما افتخار می‌کنیم که قدمی در راستای تعالی دانشجویان عزیز در مسائل آموزشی تربیتی و فرهنگی برداریم.

در ادامه یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز دانشجو را گرامی داشت و به طیبه ارواح شهدا خصوصا سه شهید ۱۶ آذر ۱۳۳۲ درود فرستاد و گفت: خوشحالم که زمینه‌ای فراهم شد تا در این روز در جمع دانشجویان حاضر شوم.

استاندار خراسان رضوی افزود: در شرایط انتقال مطالب و مطالبه گری، شنیدن مستقیم مسائل و مباحث از زبان دانشجویان باعث می‌شود که اگر ما در موردی غفلتی داریم این غفلت ما درنتیجه بحث و گفتگو‌ها از بین برود و ما از آن موضوعات مطلع شویم.

نظری خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم فضای سالم  بر همه عرصه ها، کشور، استان، شهرستان، دانشگاه‌ها و فضای حاکم بر جلسه مهم است که ما چه نتیجه‌ای می‌گیریم و چگونه در ارتباط با یکدیگر و مواجه درست با پدیده‌ها و مشکلات نسبت به حل آن‌ها تصمیم بگیریم و راهکار‌های درست را پیدا کنیم.  

استاندار افزود: اینگونه فضا‌ها کاملا دوستانه و با یک نگاه و آرمان مشترک ساخت جامعه اسلامی در راستای منویات انقلاب اسلامی است و این موضوع که افراد دیدگاه‌ها و برداشت‌های متفاوت داتشه باشند طبیعی است.

نظری در ادامه به تعامل با تشکل‌های دانشجویی اشاره و گفت: در دانشگاه‌ها به تناسب و اقتضای شرایط حاضر می‌شوم و امروز جهت حضور در دانشگاه پیام نور و برگزاری جلسه اختصاصی با انجمن‌ها و تشکل‌ها آمادگی خود را اعلام می‌کنم.

استاندار خراسان رضوی همچنین عنوان کرد: در ارتباط با مسائل مالی دانشگاه هر چه در اختیار داشته باشیم مضایقه نخواهد شد. معتقدم نقش استاندار، نقش هماهنگی و هم افزایی بین دستگاههاست.

نظری مسائل فرهنگی را مهم ارزیابی کرد و افزود: عرصه فرهنگی، زیرساخت و پایه است. ممکن است در یک مقطع بنا به مشکلات، مسائل اقتصادی و اجتماعی در اولویت تصمیم گیری قرار بگیرند و معنی این اولویت بندی این نیست که مباحث و موضوعات فرهنگی جایگاه خود را ندارد.

استاندار خراسان رضوی اقتصاد را رکنی مهم دانست و یادآور شد: در ارتباط با مباحث اقتصادی و معیشتی به عنوان دو موضوع جدی جریان اقتصادی استان احساس کردیم اقتصاد ما جریان طبیعی خود را ندارد. ما جریان کلی اقتصاد را با تشکیل قرارگاه‌های مربوطه و در راس آن قرارگاه مشترک فی ما بین بخش خصوصی و دولتی به عنوان قرارگاه مشترک حمایت از فعالیت‌های اقتصادی را راه اندازی کردیم و ذیل آن ۸ قرارگاه تخصصی شکل گرفت.

نظری ادامه داد: ما یک مزیت ویژه و استثنائی در استان داریم که وجود بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) است که در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی قابل بهره گیری و تاثیر گذاری است. اما در حوزه اقتصاد نیز وجود این امام همام تاثیر ویژه‌ای در کشور به ویژه در استان ما و مشهد دارد. امروزه  قریب به ۳۰ میلیون زائر داریم که حدود ۵ میلیون از زائران خارجی هستند.

در پایان این گردهمایی هریک از نمایندگان دانشجویی تشکل‌های اسلامی، شورای صنفی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی – هنری و بسیج دانشجویی به بیان مطالبات پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->