احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

نگرانی آمریکا از گسترش همکاری میان ایران و روسیه

  • کد خبر: ۱۳۸۹۵۹
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
نگرانی آمریکا از گسترش همکاری میان ایران و روسیه
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با تکیه بر ادعا‌ها درخصوص تحویل پهپاد‌های ساخت ایران به روسیه گفت: ما نسبت به انتقال تکنولوژی پهپادی میان تهران و مسکو به شدت نگران هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود ادعا‌هایی مبنی بر انتقال پهپاد‌های ایران به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین را تکرار کرد و گفت: این نگرانی جدیدی نیست، ما از تابستان آن را اعلام کرده‌ایم. ما همچنین نسبت به این‌که ممکن است روسیه به دنبال دریافت فن‌آوری موشک‌های بالستیک ایران باشد نیز ابراز نگرانی کرده‌ایم. ما نگرانی‌های خود را درخصوص اینکه همکاری ایران و روسیه می‌تواند به حوزه‌های دیگر هم گسترش یابد، ابراز کرده‌ایم.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پرایس ادامه داد: ما نگرانیم که همکاری ایران و روسیه ممکن است به اشتراک‌گذاری دانش و مهارت گسترش یابد. تردید دارم این همکاری درباره بهترین عملکرد‌ها باشد، بلکه شاید در زمینه بدترین آن‌ها در اعمال برخورد با معترضان باشد.

وی مدعی شد: این‌ها موضوعاتی است که ما نگران آن‌ها هستیم. ما بسیار آشکارا در مورد این همکاری‌ها صحبت کرده‌ایم، زیرا معتقدیم که این، نه تنها برای منطقه بلکه باید برای جامعه بین‌الملل نیر نگران‌کننده باشد. به همین دلیل است که ما در یک نشست سازمان ملل در تابستان برای بحث در مورد برنامه پهپادی ایران شرکت کردیم. ما به همکاری با شرکا و متحدان‌مان در سرتاسر جهان، از جمله استفاده از مقامات خود برای پیگیری این شبکه‌های اشاعه ادامه خواهیم داد.

این مقام آمریکایی همچنین در پاسخ به ادعای ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه برد ایران به روسیه اظهار کرد: همان‌طور که همکارم در کاخ سفید گفت، ما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درخصوص عرضه فعلی موشک‌های بالستیک نداریم، اما ما می‌دانیم حمله روسیه به اوکراین این کشور را مجبور کرده است که تسلیحات خود، ازجمله موشک‌های بالستیکش را افزایش دهد؛ بنابراین این نگرانی وجود دارد که روسیه به‌دنبال دریافت کمک از کشور‌های دیگر همچون ایران برای تأمین ذخایر موشک‌های بالستیک خود باشد. ما به‌علاوه نگرانیم که روسیه همچنان به‌دنبال کمک از کره شمالی باشد.  

ند پرایس در پاسخ به این سوال که “باتوجه به سال‌ها اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران، این کشور چگونه توانسته است تا این اندازه پهپاد و احتمالا موشک بالستیک در اختیار روسیه قرار دهد و توازن جنگ را برهم بزند؟ ” گفت: ما این ارزیابی را قبول نداریم که توازن جنگ برهم خورده است، اما آنچه می‌توانم بگویم این است که ما از اختیارات تحریمی خود علیه اهداف ایران و اهداف روس استفاده کرده‌ایم و آمادگی داریم علیه هرگونه هدف دیگری در جهان که بخشی از این شبکه اشاعه است و به ایران اجازه ارسال این فن‌آوری مرگبار به روسیه را می‌دهد، استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری همچون سایر مقامات آمریکایی از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد و با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو در کشور مدعی برخورد خشونت‌آمیز شد و تکرار کرد که ایالات متحده در کنار مردم ایران ایستاده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->