آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

پایان مرحله دوم لیگ باشگاهی دوومیدانی بانوان با پیشتازی چادرملو اردکان

  • کد خبر: ۱۲۳۹۳۴
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
پایان مرحله دوم لیگ باشگاهی دوومیدانی بانوان با پیشتازی چادرملو اردکان
مدال‌آوری دونده‌های مشهدی به‌کام استان‌های دیگر روزهای تلخی را برای ورزش استان رقم زد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مرحله دوم مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان با پیشتازی چادرملو اردکان به پایان رسید و فقط یک گام دیگر تا رونمایی از قهرمان فصل ۱۴۰۱ باقی مانده است. دختران ورزشکار مشهدی و خراسانی با وجود نداشتن تیمی بومی، توانسته‌اند تیم‌های استان‌های دیگر را به سکو‌های قهرمانی نزدیک کنند.

این مسابقات باشگاهی در رده سنی بزرگ‌سالان با حضور ۱۵۰ ورزشکار در قالب تیم‌های پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، گل‌گهر سیرجان، چادرملو اردکان، لیانا بوشهر، تابش رعد مازندران و پادمایدک اصفهان پیگیری می‌شود. اما نکته این رقابت‌ها غیبت یکی از باشگاه‌های مطرح این رشته بود. تیم دوومیدانی زنان سپاهان اصفهان پس از سه سال حضور پی‌درپی، از مسابقات امسال کناره‌گیری کرد. باشگاه فولاد مبارکه سپاهان همواره در جمع تیم‌های حاضر روی سکو قرار داشت، اما امسال به‌شکلی سؤال‌برانگیز از این حضور انصراف داد. نماینده مشهد نیز دوباره یکی از غایبان بزرگ این رقابت‌هاست.

سهم مشهدی‌ها در رکوردشکنی

مرحله دوم از بیست‌وششمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان در دو روز پیگیری شد. تا پایان مرحله دوم تیم چادرملو اردکان با ۵۱۵امتیاز صدرنشین است و تیم‌های پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد با ۴۵۶.۵امتیاز و دانشگاه آزاد اسلامی با ۳۰۶امتیاز به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

در این مرحله از مسابقات دو رکورد ملی هم شکسته شد؛ مانا حسینی با ثبت نتیجه ۴۰.۹۹متر رکورد ملی رده سنی نوجوانان را شکست؛ رکورد قبلی این ماده با حدنصاب ۳۷.۹۷متر متعلق به خودش بود. رکورد جذاب بعدی درحالی رقم خورد که کمتر از یک‌ماه پیش همین رکورد توسط همین دونده‌ها جابه‌جا شده بود.

تیم چادرملو اردکان با ترکیب فرزانه فصیحی، ساناز امیری‌پور، فاطمه ادبی و فائزه آشورپور در مرحله اول توانست زمان ۴۶.۵۶ثانیه را ثبت کند و رکورد ملی دو امدادی ۴در۱۰۰متر را ارتقا دهد. این رکورد پیش از این به تیم دانشگاه آزاد اختصاص داشت که شهریور۱۴۰۰ توانسته بود رکورددار ایران شود، اما پس از گذشت حدود ۱۰ماه بار دیگر جابه‌جا شد. حالا بعد از حدود یک ماه، تیم چادرملو اردکان با همان ترکیب، با ثبت زمان ۴۶.۱۴ثانیه رکورد ملی ۴در۱۰۰متر را شکست. در این ترکیب فائزه آشورپور، دونده مشهدی، نیز حضور دارد که همیشه پای ثابت رکوردشکنی سال‌های گذشته بوده است.

مدال‌آوری خراسانی‌ها برای استان‌های دیگر

دختران دونده خراسان‌رضوی که همیشه سکو‌های نخست مسابقات را در اختیار دارند، در این رقابت‌ها نیز برای تیم‌های مختلفی ازجمله پلیمر خلیج‌فارس، دانشگاه آزاد و چادرملو به میدان می‌روند و در مرحله نخست، مقام‌های خوبی برای باشگاه‌های خود کسب کرده بودند و در مرحله دوم نیز برای تیم‌های باشگاهی خود مدال‌های طلا، نقره و برنز به ارمغان آوردند. سال گذشته تیم پلیمر با هدایت سرمربی مشهدی‌اش و حضور دونده‌های خراسانی قهرمان کشور شد.

در ماده ۱۰۰ متر حمیده اسماعیل‌نژاد برای پلیمر خلیج‌فارس نقره به‌دست آورد. در ماده ۴۰۰ متر، ساجده فانی برای دانشگاه آزاد برنز گرفت. در ماده ۱۵۰۰ متر، حدیثه رئوف با پیراهن پلیمر خلیج‌فارس قهرمان شد. تکتم دستاربندان نیز از همین باشگاه نفر سوم شد. سمیرا خداترس نیز در رده چهارم قرار گرفت. در کنار طلای ۴ در ۱۰۰ متر آشورپور، در همین ماده پلیمر خلیج‌فارس با حضور دونده‌های خراسانی نرگس رستگار و حمیده اسماعیل‌نژاد دوم شد.

در پرتاب دیسک، مهلا محروقی از چادرملو دوم شد. در ماده ۲۰۰ متر، حمیده اسماعیل‌نژاد در جایگاه دوم ایستاد. در ۳۰۰۰متر بامانع پلیمر خلیج‌فارس با دونده‌های مشهدی خود کولاک کرد. سمیرا خداترس، حدیثه رئوف و ستایش امینی هر سه از پلیمر خلیج‌فارس به‌ترتیب اول تا سوم شدند. خداترس با رکورد ۱۱:۱۴.۰۳دقیقه به مقام قهرمانی رسید. رئوف رکورد ۱۱:۲۲.۴۳دقیقه را ثبت کرد و ستایش امینی نیز با زمان ۱۱:۵۱.۳۴ به کار خود پایان داد. بهاره جهان‌تیغ، زهرا افشاریان و مژده وزیری چهارم تا ششم شدند.

در ماده ۸۰۰ متر تکتم دستاربندان برای تیم پلیمر خلیج‌فارس عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد و ساجده فانی نیز چهارم شد. در ماده ۴ در ۴۰۰ متر نیز تیم پلیمر خلیج‌فارس با حضور دونده‌های مشهدی یعنی دستاربندان و زینب غفاری روی سکوی دومی ایستاد. ساجده فانی با تیم دانشگاه آزاد نیز سوم شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->