گفت‌وگوی وزیر خارجه طالبان و رئیس دفتر سیاسی حماس درباره غزه نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: دولت مقتدر از دل کابینه منسجم بیرون خواهد آمد تماس رئیس قوه قضاییه با رئیس یک بانک برای پیگیری حکم یک متهم + فیلم انتقاد رئیس قوه قضائیه به حکم سنگین یک قاضی درباره مهریه + فیلم مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا، محور گفت‌وگوی سفیر چین در ایران با مقامات وزارت امور خارجه «مرکز اسلامی هامبورگ» از سوی دولت آلمان تعطیل شد دستگیری ۲ نفر از رهبران گروه‌های داعشی و تکفیری توسط وزارت اطلاعات انهدام چهار باند قمار اینترنتی با گردش مالی ۱۸۰۰ میلیارد ریال موافقت اداره کل راهداری خراسان رضوی با حذف عوارض در مرز دوغارون رئیس جمهور منتخب: رفع نیازهای مردم، با همدلی و همگرایی محقق خواهد شد حقوق بازنشستگان نیرو‌های مسلح دوبرابر شد | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به‌زودی اجرا می‌شود نامه محمود عباس به ترامپ پیش از دیدار او با نتانیاهو منتشر شد سردار نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران شد معاون وزیر امورخارجه روسیه: هیچ‌کس نمی‌تواند میان تهران و مسکو شکاف ایجاد کند واکنش وزارت خارجه به انتشار گزارش کذب جاوید رحمان علیه ایران گمانه‌زنی‌ها از احتمال حضور نخست‌وزیر پاکستان در مراسم تحلیف پزشکیان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد: مرز‌های جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین مرز‌های دنیا هستند | تعهد سه‌ساله برای انسداد مرز شرقی کشور + فیلم ادعای جدید آمریکا: ۳ سکوی پرتاب موشک ارتش یمن را هدف قرار دادیم رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد
سرخط خبرها

بورل: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم

  • کد خبر: ۱۳۹۵۸۶
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
بورل: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پیش از آغاز نشست شورای وزیران اروپا از تصمیم این نهاد اروپایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از وبگاه اطلاع‌رسانی شورای اروپا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پیش از آغاز نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که موضوع ایران و اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه نیز در دستور کار این نشست خواهد بود.

بورل  به موضوع اجرای حکم مجیدرضا رهنورد، یکی از افراد بازداشت‌شده در جریان ناآرامی‌های اخیر در ایران اشاره کرده و گفت: دومین اعدام انجام شده است.

او از گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیرامور خارجه ایران خبر داد و گفت: مکالمه‌ای طولانی با وزیر امور خارجه ایران داشتم. مسلما درباره این وضعیت صحبت شد. من نگرانی در این باره و محکومیت [این اقدام]را از سوی اتحادیه اروپا مطرح کردم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد و گفت که  تحریم‌هایی که امروز اعمال می‌شوند، هم به دلایل حقوق بشری و هم به دلیل آن چه حمایت ایران از [روسیه در جنگ]اوکراین می‌خواند، خواهند بود.

او با تکرار ادعای دولت‌های غربی مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از طریق فروش پهپاد‌ها به آن، گفت: ایران همچنان می‌گوید که پس از آغاز جنگ به روسیه پهپاد نداده و برنامه ندارند که به روسیه موشک بدهند.

بورل در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری با گفتن این که اتحادیه اروپا «بسته تحریمی سرسختانه‌ای» برای اعمال علیه ایران در نظر گرفته است، با اشاره به اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد گفت: ایران باید بداند که اتحادیه اروپا قویا [این اقدامات]را محکوم خواهد کرد و هر کاری برای حمایت از زنان ایرانی و تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو و مردود دانستن حکم اعدام انجام خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->