کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی بدلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال خدا کند انصاف از تبعید برگردد چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟
سرخط خبرها

مراقب ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان باشید

  • کد خبر: ۱۴۰۲۸۲
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
مراقب ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان باشید
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه این نوع آنفلوآنزا درمان پذیر است، گفت: در صورتی که افراد پس از تماس با پرندگان مرده علائم آنفلوآنزا را در خود مشاهده کردند باید هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین نادری با اشاره به خطرات بالای آنفلوآنزای پرندگان گفت: این نوع آنفلوآنزا کشندگی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصدی دارد و این درحالی است که کشندگی آنفلوآنزای معمولی حدود دو تا سه درصد است.

نادری گفت: این نوع آنفلوآنزا از طریق تماس با پرندگان و ترشحات آنها منتقل می‌شود و حتی مواردی هم وجود دارد که افراد از کنار پرنده عبور کرده و توسط قطرات تنفسی پرنده که در هوا موجود است، آلوده شده‌اند.

وی با بیان اینکه این نوع آنفلوآنزا کشندگی بالایی در پرندگان هم دارد، هشدار داد افراد در صورت مشاهده هرگونه مرگ دسته جمعی پرندگان سریعا موضوع را به مراکز یا پایگاه های بهداشتی گزارش کنند.

نادری همچنین هشدار داد افراد در صورت مشاهده چنین مواردی به هیچ عنوان نزدیک لاشه پرندگان نشده و از دست زدن به آنها به طور جد خودداری کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه این نوع آنفلوآنزا درمان پذیر است، گفت: در صورتی که افراد پس از تماس با پرندگان مرده علائم آنفلوآنزا را در خود مشاهده کردند باید هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

نادری گفت: با توجه به درمان های مناسب موجود، در صورت درمان به موقع کشندگی این بیماری به حد آنفلوآنزاهای معمولی و در حد دو تا سه درصد می رسد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته موارد معدودی از آنفلوآنزای پرندگان مشاهده شده است، گفت: در صورت مشاهده این موارد در هر منطقه‌ای کل منطقه قرنطینه شده و برای افراد سالم واکسن آنفلوآنزا تزریق می‌شود.

نادری گفت: خوشبختانه در سال جاری موردی از این بیماری در سطح استان گزارش نشده، اما احتمال بروز آن وجود دارد و افراد باید احتیاط کرده و حتی مرگ و میر چند پرنده خانگی را هم گزارش کنند.

وی یادآور شد: لزوما هر نوع مرگ و میر پرندگان به معنای آنفلوآنزای پرندگان نیست و بیماری‌های دیگری هم در این زمینه وجود دارند،  اما جهت احتیاط افراد باید به لاشه پرندگان نزدیک نشده و چنین مواردی را جهت بررسی بیشتر گزارش کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->