سرخط خبرها

دردسرهای ترافیکی در جاده سیمان

  • کد خبر: ۱۴۰۶
  • ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۲
دردسرهای ترافیکی در جاده سیمان
گزارش میدانی شهرآرامحله از خیابان رسالت شمالی

محمدرضا فیضی - «سلام. لطفا از ترافیک کلافه‌کننده جاده سیمان(رسالت شمالی) گزارشی تهیه کنید. این موضوع امانمان را بریده است.» این متن پیام حسین رزم‌خواه، یکی از شهروندان منطقه ما بود که ماه گذشته در ستون حرف مردم شهرآرامحله منتشر شد. برای تهیه گزارش میدانی با وی قراری گذاشتیم و از نزدیک این ترافیک کلافه‌کننده را لمس کردیم که در ادامه گزارش آن را می‌خوانید.

 

ترافیک، داستان هر روز جاده سیمان
ساعت 21:10 از طرف پل فجر به طرف میدان بار نوغان حرکت می‌کنیم. بلوکه‌های سیمانی حاشیه بزرگ‌راه عرض خیابان را کم کرده و روی ترافیک قبل از پل میدان بار نوغان تأثیر گذاشته است. از لاین سمت راست بزرگ‌راه و دقیقا قبل از میدان بار نوغان به طرف خیابان رسالت شمالی مسیرمان را کج می‌کنیم و با ترافیک سنگین خودروها روبه‌رو می‌شویم.
حسین رزم‌خواه که برای تهیه این گزارش همراه ماست، می‌گوید: بسیاری از شهروندان از جاده سیمان عبور می‌کنند و خودشان را به سیس‌آباد، همت‌آباد، قرقی، شهرک مهرگان و... می‌رسانند که جمعیت زیادی را در خود جای داده است. ترافیک داستان هر روز اینجاست؛ مردم ناراضی‌اند و مسئولان برای حل این مشکل فکری نمی‌کنند.
رزم‌خواه در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: خودروهای پارک‌شده در حاشیه خیابان را ببینید؛ همین خودروهای پارک‌شده، عرض خیابان را کم می‌کند و یکی از علت‌های ترافیک است. به نظر من باید پلیس راهنمایی‌ورانندگی طرح ویژه‌ای برای این قسمت از جاده سیمان اجرا کند و حضور مستمر داشته باشد و با رانندگانی که باعث ترافیک این خیابان می‌شوند، برخورد قانونی شود.
از رسالت 57 هم عبور می‌کنیم؛ کماکان در ترافیک هستیم. شهروند خیابان رسالت به پیاده‌روهای خیابان اشاره می‌کند و می‌گوید: متأسفانه بعضی از ساکنان یا کسبه این خیابان پارکینگی برای خودروهای خود ندارند و خودروشان را در پیاده‌رو پارک می‌کنند و شهروندان مجبورند از طول خیابان عبور کنند و این عامل هم بر حجم ترافیک می‌افزاید. در این رابطه بارها موضوع را به 137 منتقل کردیم تا به نیروهای رفع سد معبر اطلاع دهند و برخورد قانونی صورت گیرد که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.مسیرمان را ادامه می‌دهیم و به پل هوایی می‌رسیم که 2 یا 3 خانواده که جمعیتشان به 10 نفر می‌رسد، از عرض خیابان عبور می‌کنند و باعث توقف خودروها می‌شوند.رزم‌خواه در این‌باره می‌گوید: باید از سوی نهادهایی همچون شهرداری، نیروی انتظامی و... برای فرهنگ‌سازی برنامه‌ریزی شود. باید صداوسیما به جای تبلیغات به قول معروف لاکچری به فکر فرهنگ‌سازی باشد. همه باید دست در دست یکدیگر بگذارند و هدفمند فرهنگ‌سازی کنند. همین پل عابر پیاده مدت زیادی است که در این مکان نصب شده است ولی نمی‌دانم چرا شهروندان عبور از پل را انتخاب نمی‌کنند و دقیقا از عرض خیابان عبور می‌کنند! البته اگر مثل مناطق برخوردار پله‌برقی یا آسانسور می‌داشت، شاید شهروندان بیشتر ترغیب می‌شدند تا از پل هوایی استفاده کنند.
مسیر حدود یک کیلومتر را نزدیک 15 دقیقه در ترافیک بودیم. یکی از نکاتی که توجهم را در این بازه زمانی کوتاه به خود جلب کرد، این بود که خودروها در یک مسیر حرکت نمی‌کردند. بعضی از رانندگان به محض اینکه لاین سمت راست یا چپشان خالی می‌شد، فورا تغییر مسیر می‌دادند و ترافیک بیشتر و بیشتر می‌شد.
رسالت 61 به بعد، در این لحظه (ساعت 21:30) روان است. میدان اول را دور می‌زنیم و برمی‌گردیم. ترافیک این طرف خیابان روان‌تر است. رزم‌خواه از اینکه شهرداری دوربرگردان‌های رسالت شمالی و محدوده محله سیس‌آباد را بسته است، گلایه دارد. او در این‌باره می‌گوید: مدتی است که چند دور برگردان در این خیابان مسدود شده است و باید مسیر طولانی را طی کنیم و دور بزنیم. همین موضوع باعث می‌شود آلودگی هوا چندبرابر شود، مصرف سوخت خودروها بالا برود و مسائل دیگری به وجود آید. بهتر بود شهرداری پیاده‌روهای این خیابان را که عرض زیادی دارد، به عرض خیابان اضافه می‌کرد تا مشکلات ترافیکی کمتر می‌شد.
اما موضوع مهمی که باید مسئولان بعد از بوستان بهار به طرف پل میدان بار به آن توجه کنند، پیاده‌روهای این خیابان است. رزم‌خواه که هر روز این مسیر را طی می‌کند، می‌گوید: همان‌طور که می‌بینید، پستی‌وبلندی‌های زیادی در پیاده‌رو وجود دارد. قسمتی از پیاده‌رو به اندازه 30 سانتی‌متر بالا آمده و قسمتی پایین رفته و قسمتی نیز، هم‌سطح خیابان است. اگر شهروندان به‌خصوص سالمندان خواسته باشند به‌تنهایی از این پیاده‌رو عبور کنند، قطعا نمی‌توانند و به مشکل می‌خورند. مدتی قبل خانمی که بچه حدود یک‌ساله در بغل داشت، بر اثر همین پستی‌وبلندی به زمین خورد و ضعف کرد که اورژانس 115 به محل آمد و او را به بیمارستان منتقل کرد.برای جوابیه به سراغ پلیس راهور و سایر مسئولان رفتیم که در شماره بعدی به صورت مفصل به آن می‌پردازیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->