وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم
سرخط خبرها

طالبان پاکستانی چند پلیس را در یک مرکز ضد تروریسم گروگان گرفتند

  • کد خبر: ۱۴۰۹۱۸
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
طالبان پاکستانی چند پلیس را در یک مرکز ضد تروریسم گروگان گرفتند
مقام‌های دولت اسلام آباد مذاکراتی را با هدف تلاش برای حل بن بست با طالبان پاکستان پس از آن آغاز کردند که این گروه شبه نظامی با تصرف یک مرکز ضد تروریسم در شمال غرب این کشور، چندین پرسنل امنیتی را گروگان گرفته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای امنیتی پاکستان اردوگاه نظامی مسلحی را که مرکز بازجویی در شهر "بانو" است، محاصره کردند؛ حدود ۲۰ شبه نظامی گروه تحریک طالبان پاکستان به این اردوگاه حمله کرده و نیروهای امنیتی را گروگان گفته‌اند.

این منطقه درست در حومه ایالت وزیرستان شمالی و در نزدیکی مرز افغانستان است که مدت‌هاست به محلی امن برای شبه نظامیان بدل شده است.

به گفته یکی از سخنگوهای ایالتی پاکستان، شبه نظامیان خواهان عبور ایمن به داخل افغانستان هستند.

"محمدعلی سیف"، سخنگوی دولت ایالتی خیبر پختونخوا گفت: ما با رهبران اصلی طالبان پاکستان در افغانستان در حال مذاکره هستیم.

وی ادامه داد، مقام‌های پاکستان هنوز واکنش و پاسخی از سوی طالبان پاکستان دریافت نکرده‌اند، خویشاوندان و رهبران قبیله‌ای محلی نیز در مذاکرات آغازین با این شبه نظامیان در داخل این اردوگاه حاضر بودند.

این مقام ایالتی همچنین گفت، دستکم در جریان این یورش، یک مامور ضد تروریسم کشته شد. بسیاری از اعضای برجسته گروه تحریک طالبان پاکستان در این مرکز حضور دارند.

وی نگفت که چه تعداد پرسنل امنیتی به گروگان گرفته شده‌اند. یکی از افسران اطلاعاتی پاکستان نیز گفته که شش تن شامل چهار نظامی و دو مقام از مرکز ضد تروریسم به گروگان گرفته شده‌اند.

تحریک طالبان پاکستان از زمان پایان یک آتش بس با میانجی‌گری طالبان افغانستان با دولت در ماه گذشته میلادی حملاتش را افزایش داده است.

این گروگانگیری در حالی اتفاق افتاده که تحریک طالبان پاکستان مدعی شد چهار افسر پلیس را کشته است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->