واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

برنامه‌های صدا و سیما برای یلدای ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۴۱۱۱۸
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
برنامه‌های صدا و سیما برای یلدای ۱۴۰۱
تلویزیون همزمان با آیین سنتی ایرانیان، شب یلدا ویژه برنامه‌هایی را برای پخش تدارک دیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، «شب روشنی»، ویژه برنامه شبکه دو سیما، «خودمونی»، «سلام تهران»،  «پرستاره»، «خانه جلال» و «شوتبال» برنامه هایی هستند که تلویزیون در کنار برنامه های روتین خود، آنها را ویژه برای شب یلدا تدارک دیده است که امشب همزمان با شب یلدا از شبکه های مختلف سیما روی آنتن می روند.

اقبال واحدی، حسن اسماعیل‌پور و علیرضا مسعودی، مهران رجبی، مصطفی امامی، سوگل طهماسبی و علی عامل هاشمی اجرای ویژه برنامه های شب یلدا را برعهده دارند.

شبکه یک

ویژه برنامه یلدایی «شب روشنی» شبکه یک چهارشنبه (۳۰ آذرماه) از ساعت ۱۸ تا یک بامداد پنجشنبه یکم‌دی‌ماه

به روی آنتن شبکه یک می‌رود.

این ویژه‌ برنامه با اجرای اقبال واحدی، میزبان شاعران و کارشناسان فرهنگ‌ عامه و خواننده‌ها، ‌نواحی‌خوانان و نوازنده‌هایی از سراسر ایران است. همچنین «شب روشنی» میزبان مجریان برنامه‌های مختلف شبکه یک است که هدایای تصویری خود از آداب و فرهنگ و رسوم را تقدیم نگاه ایرانیان می‌کنند. تصاویری که روایت‌گر یلدای شهرهای ایران‌ عزیزمان همچون زاهدان، مشهد، خرم‌آباد، گیلان، هرمزگان، تنب بزرگ، ابوموسی، کردستان و نیز از کشور افغانستان است.

حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و اجرای زنده موسیقی با حضور خواننده‌هایی چون محمد گلریز، رضا صنعت‌گر و ... از دیگر بخش‌های این برنامه به تهیه‌کنندگی رضا بختیاری و میثم فکری است.

برنامه «سیمای خانواده» نیز از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه در آخرین روز پاییز با بخش‌های متنوعی پخش می‌شود. ارائه گزارش از استان خراسان شمالی روستای امیرآباد در خصوص شب یلدا، کلیپ‌های یلدایی، بخش آشپزی و هنری متناسب با شب یلدا، گفت‌وگو با خانواده معظم شهید محمد مهدی دباغی در منزل ایشان، گزارش یلدایی از مرزبانی مرز آغداش و... از بخش‌هایی است که در این برنامه خواهیم دید.

شبکه دو

ویژه‌ برنامه شب یلدای شبکه دو سیما با اجرای حسن اسماعیل‌پور و علیرضا مسعودی چهارشنبه، (۳۰ آذرماه) از ساعت ۲۱ به روی آنتن می رود.

اعلام شده است این ویژه‌برنامه با حضور هنرمندان، ورزشکاران، شعرا و افراد تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف در فضایی متناسب با این آیین ایرانی پخش می‌شود.

اجرای موسیقی و گزارش‌های ویژه در کنار گفت‌وگوی صمیمانه با مهمانان از جمله بخش‌های این برنامه است. همچنین حضور عوامل چند برنامه شبکه دو مانند «صبحانه ایرانی» در این ویژه‌برنامه پیش‌بینی شده است.

این ویژه‌برنامه توسط تیم سازنده «ورزش از نگاه دو» آماده پخش می‌شود و با توجه به این موضوع با حفظ بسته ورزشی، نگاهی اجتماعی فرهنگی به موضوعات مختلف در برنامه قابل مشاهده است.

با توجه به ایام فاطمیه ذکر نام حضرت زهرا (س) در برنامه جاری است.

این برنامه کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو سیماست و به تهیه‌کنندگی سیدمحمد حسین میری تهیه شده که چهارشنبه، (۳۰ آذر ماه) از ساعت ۲۱ الی یک و ۳۰ دقیقه بامداد در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما قرار دارد.

شبکه سه

ویژه‌برنامه «خودمونی» با اجرای مهران رجبی به مناسبت شب یلدا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۹ و ۳۰ آذر ماه) از ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه سه می رود.

طبق اعلام شبکه سه سیما «خودمونی» میزبان مهمانانی از اقشار مختلف از جمله هنرمندان، خوانندگان و ... خواهد بود.

شبکه پنج

برنامه «سلام تهران» گروه تهران و شهروندی چهارشنبه ۳۰ آذرماه از ساعت ۲۲ تا پاسی از شب مهمان خانه مخاطبان می‌شود. «سلام تهران» با اجرای مصطفی امامی قرار است شب یلدا متفاوتی را پیش روی مخاطبان قرار دهد.

شبکه آموزش

ویژه برنامه «پرستاره» در شب یلدا از شبکه آموزش پخش می شود. ویژه برنامه «پرستاره» از ساعت ۲۲ تا ۲۴ با اجرای سیاوش عقدایی از شبکه آموزش پخش می شود. این برنامه با حضور رسول نجفیان، نیما کرمی، اسماعیل آذر همراه با حافظ خوانی، شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی و نمایش همراه است.

شبکه نسیم

«خانه جلال» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد پورصباغیان با ویژه برنامه شب یلدا آغاز به کار می کند. این برنامه در دو قسمت ۵۰ دقیقه ای، با حضور جمعی از فرهیختگان و هنرمندان با میزبانی بهروز افخمی و یوسفعلی میرشکاک در حیاط خانه جلال چهارشنبه ۳۰ آذر ساعت ۲۱ و پنجشنبه (۱ دی ماه) ساعت ۲۳ از شبکه نسیم پخش می شود.

«خانه جلال» در ویژه برنامه شب یلدا میزبان چهره های ادبی چون ناصر فیض، استاد برازنده و هنرمندانی چون ابوالفضل پور عرب، جهانبخش سلطانی، جواد خیابانی و جمعی از شعرای طنز پرداز خواهد بود.

در این ویژه برنامه به آداب، رسم شب یلدا، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی پرداخته می شود.

طبق اعلام شبکه نسیم،  «شوتبال» برنامه اصلی شب یلدا عنوان شده است. این برنامه با اجرای سوگل طهماسبی و علی عامل هاشمی روی آنتن می رود و چهارشنبه شب در سه ساعت روی آنتن خواهد رفت. مهران غفوریان و هنرمندان «صبح جمعه با شما» از مهمانان این ویژه برنامه هستند و اجرای استنداپ کمدی و گروهای موسیقی از بخش های مختلف این برنامه هستند.

شبکه امید

همزمان با فرا رسیدن شب یلدا، ویژه برنامه «باشگاه امید» از شبکه امید پخش می شود.

شبکه امید ویژه برنامه «باشگاه امید» را با محوریت مرور خاطرات شیرین پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از گذشته و روایت پردازی و قصه گویی با حضور مهمانان ویژه و بخش های متنوع و متناسب با شب چله بلندترین شب سال و یلدای ایرانیان پخش خواهد شد.
این برنامه بر مبنای پویش سراسری ویژه شب یلدا با نام «قصه ما» آثار ارسالی نوجوانان به این پویش که در سه محور خاطرات اولین حقوق پدربزرگ، آشنایی و ازدواج پدربزرگ و مادربزرگ با هم، سوم خرداد ۱۳۶۱(آزادسازی خرمشهر) گردآوری شده، پخش خواهد کرد.

ویژه برنامه «باشگاه امید» در قالب ترکیبی به تهیه کنندگی علیرضا صادقی و اجرای مشترک حامد مدرس، حسام نام آور و مریم قاسمی به صورت زنده، سه شنبه و چهارشنبه (۲۹ و  ۳۰ آذرماه) ساعت ۱۹ از شبکه امید پخش می شود.

انیمیشن های یلدایی

انیمیشن های مرکز پویانمایی صبا در بلندترین شب سال از شبکه های سیما پخش می شود.

مرکز پویانمایی صبا به مناسبت فرا رسیدن بلندترین شب سال و یلدای ایرنیان، هفت برنامه انیمیشنی خود را برای پخش از شبکه های مختلف سیما معرفی کرد.

این تولیدات انیمیشنی به مدت زمان یک ساعت و ۵۸ دقیقه شامل مجموعه «چیا»، «طلایه»، «سمنو و شقاقل»، «جوانمردان»، «مهارت های زندگی»، «ویز وزک»، و «هوهوخان» است.

تلوبیون

پویش یلدای «قصه ما» یک رویدادی تلویزیونی است که علاقه مندان می توانند خاطرات و قصه های بزرگانِ خانواده، خویشاوندان، پدرها، مادرها، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را در قالب قطعات کوتاه ویدئویی از طریق سایت تلوبیون ارسال کنند.

این پویش با هدف تعامل حداکثری با مخاطبان و زمینه سازی برای ایجاد فضای گرم و شاد در شب یلدا تا (۳۰ آذرماه) برگزار می شود.

از جمله سیاست های پویش شب یلدا می توان به برجسته سازی یلدا به عنوان عنصر هویت بخش ملی با تاکید بر دیدن شدن همه اقوام و اقلیت های دینی، ترویج فرهنگ کتابخوانی گروهی در میهمانی ها با تأکید بر کتب ادبی و اشعار، بازنمایی شادی و شعف در خانواده ها، بازنمایی دورهمی و میهمانی کم هزینه با بازی ها و سرگرمی های خانگی و فعالیت های فرهنگی اشاره کرد.

محورهای موضوعی پویش «قصه ما» شامل شیرین ترین خاطره از پدربزرگ، مادربزرگ ها (نمایش پیوند نسلی)، خاطرۀ بهترین سفر (بازنمایی تنوع فرهنگ و جغرافیای ایران اسلامی)، بهترین و شیرین ترین خاطره از مدرسه،   ویدیوهای حافظ خوانی است که همه افراد می توانند در این پویش شرکت کنند.

شبکه افق

در ایام فرا رسیدن شب یلدا، شبکه افق سیما در نظر دارد تا حال و هوای مردم و جمع‌های خانوادگی ملت شریف ایران را در قاب خود به تصویر بکشد.

به همین منظور از مخاطبان خواسته شده بود که ویدئوهای خود از جمع‌های خانوادگی و حال و هوایشان در این ایام را برای پیامرسان بله به شماره ۰۹۹۳۷۹۴۲۲۶۴ ارسال کنند تا برابر دیدگان دیگر مخاطبان در شبکه افق قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->