امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

پلمب ٢۵ مرکز دندان‌پزشکی غیر‌مجاز در مشهد

  • کد خبر: ۱۴۱۱۳۹
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
پلمب ٢۵ مرکز دندان‌پزشکی غیر‌مجاز در مشهد
مسئول امور دندا‌ن‌پزشکی معاونت دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مشهد از ابتدای سال تا‌کنون ٢۵ مرکز دندان‌پزشکی غیر‌مجاز پلمب شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین حسینی زارچ در نشست خبری مداخله‌گران سلامت، اظهار کرد: مشکل اصلی ما در مبارزه با مداخله‌گران سلامت قوانین بازدارنده است که کفایت نمی‌کند و باید فکر اساسی برای آن شود.

برخی مراکز بعد از پرداخت جریمه کم، دوباره در مکان دیگری شروع به کار می‌کنند

وی افزود: در مشهد از ابتدای سال تا کنون ٢۵ مرکز دندان‌پزشکی غیر‌مجاز پلمب شده است، اما متأسفانه این مراکز به فاصله کمی بعد از پلمب کار خود را دوباره در مکان دیگری ادامه دادند.

مسئول امور داندان‌پزشکی معاونت دارو ادامه داد: در مجوز‌های قانونی دندان‌پزشکان جزئیات و نوع کار‌هایی که مجموعه می‌تواند انجام دهد، ثبت شده است و آرم وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در بالای مجوز ثبت شده و همچنین در مجوز‌های جدید امضای رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: ما بیمار داشتیم که مداخله‌گر سلامت به منزل او رفته و ١١ دندان او را کشیده بود و بعد از پیگیری فرد زیر بار این کار نرفته است. مردم باید آگاه باشند و بدانند نباید به هر مرکزی اعتماد کنند و باید به مراکز معتبر مراجعه کنند.

در مشهد حدود ٩٠٠ نفر مداخله‌گر در امور دندان‌پزشکی مشغول فعالیت هستند

حسینی زارچ ادامه داد: در مشهد حدود ٩٠٠ نفر مداخله‌گر در امور دندان‌پزشکی مشغول فعالیت هستند. تعداد مجوزداران ٢۵ نفر است. واحدهایی را که ما پلمب می‌کنیم یا مجوز ندارند یا براساس مجوزی که دارند، کار نمی‌کنند. گفتنی است، مردم برای شکایت می‌توانند به سامانه ١٩٠ یا سامانه جامع نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کنند.

عطاری‌ها به محل مشاوره و امور درمانی تبدیل شده‌اند

همچنین، محمدرضا مهری، کارشناس مسئول طب سنتی و مدیریت طب ایرانی، گفت: مهم‌ترین بحث در مداخله طب سنتی عطاری‌ها هستند. عطاری به‌عنوان محل فروش دارو‌های گیاهی مطرح هستند، اما برخی از این عطاری‌ها به محل مشاوره درمانی و امور درمانی تبدیل شده‌اند.

وی افزود: برخی عطاری‌ها مجوز صنف مربوط را هم ندارند. یکی از مشکلات ما در حوزه عطاری این است که مجوز‌هایی که برای آن‌ها صادر می‌شود، از وزارت صمت و اتحادیه گیاهان دارویی است و ما در کنار آن‌ها نظارت انجام می‌دهیم و این دوگانگی سبب شده است بر آنچه باید و لازم است، نظارت نداشته باشیم.

مهری درباره نحوه فعالیت عطاری‌ها گفت: براساس قانون، فروشندگان عطاری‌ها باید گیاهان دارویی را به‌صورت خام به فروش برساند و حق فروش به‌صورت پودرشده را ندارند و پودرکردن گیاهان باید در حضور مشتری انجام شود. همچنین عطاری‌ها اجازه ویزیت یا نوشتن آزمایش و فروش دارو‌های شیمیایی را ندارند. اجازه بسته‌بندی و ترکیب‌کردن چند گیاه را باهم ندارند، مگر مشتری از آن‌ها خواسته باشد. عطاری‌ها اجازه فروش عرقیجات به‌صورت دست‌ساز را هم ندارند و باید به‌صورت بسته‌بندی شرکتی بفروشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->