«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

پخش «پاییز پنجاه سالگی» محسن اسلام زاده در تلویزیون به مناسب سالگرد سردار سلیمانی

  • کد خبر: ۱۴۱۸۲۶
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
پخش «پاییز پنجاه سالگی» محسن اسلام زاده در تلویزیون به مناسب سالگرد سردار سلیمانی
به گفته «محسن اسلام زاده» کارگردان «پاییز پنجاه سالگی» تلاش می‌شود در سالگرد حاج قاسم این مستند از طریق صدا و سیما به نمایش گذاشته شود.  

به گزارش شهرآرانیوز، «پاییز پنجاه سالگی» مستندی است که تلاش کرده بخش‌هایی ناگفته از زندگی سرلشکر شهید «حاج قاسم سلیمانی» را روایت کند و امسال هم «محسن اسلام زاده» کارگردان مشهدی این اثر توانست امسال در شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت، در بخش «سرباز وطن» تندیس جشنواره و در بخش «جایزه شهید آوینی» نیز تندیس نقره‌ای جشنواره را به خود اختصاص دهد. ضمن این که جایزه بهترین نویسنده گفتار متن جشنواره در بخش ملی نیز به «محمد نصرت خوارزمی» نویسنده این اثر تعلق گرفت.

محسن اسلام زاده کارگردان این اثر در گفتگو با شهرآرا نیوز ضمن بیان جزئیاتی از این اثر اظهار کرد: تصور اولیه خودم هم این بود که کار مورد استقبال قرار می‌گیرد و خلاقیت‌هایی در کار بود که مورد توجه مخاطبان و داوران جشنواره قرار گرفت.

وی افزود: متن کار و گفتار متن با لهجه شیرین کرمانی و تصاویر خاصی که از دهه ۷۰ و از حضور حاج قاسم در کار بود، منجر به جذابیت آن شد.

اسلام زاده خاطرنشان کرد: تلاش کردیم فیلم رنگ و بویی از حاج‌قاسم داشته باشد. ما اگر لنز دوربین را به سمت خورشید بگیریم، هیچ تصویری را به دلیل نور و عظمت خورشید نمی‌توانیم ثبت کنیم و باید از راه افرادی که این نور را درک کرده اند، درباره آن فیلم بسازیم. برای ارائه شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم هم تلاش کردیم از شخصیت دیگری به اسم شهید جمالی استفاده کنیم و حاج قاسم را از زبان او روایت کنیم. آن هم در برشی از زمان بین امضای قطعنامه شورای امنیت و پایان جنگ تحمیلی تا زمانی که حاج قاسم به فرماندهی سپاه قدس منصوب می‌شود.

وی افزود: این مستند به اقدامات حاج قاسم در جنوب شرق کشور و در این برحه از زمان اختصاص دارد که البته این روایت در قالب قصه‌ها و روایت‌ها و شخصیت‌های مختلف بیان می‌شود.

کارگردان مستند «پاییز پنجاه سالگی» در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای آن که موفقیت‌های حاج قاسم در عرصه جهان اسلام را بشناسیم، باید اقدامات گذشته او را رمزگشایی کنیم و یکی از اقدامات حاج قاسم نیز حضور او در جنوب شرق کشور بوده است. تعامل نزدیک او با مردم و سران قبائل و طوائف و حضور پررنگ و موثر او در این منطقه، مورد نظر ما بود. به نظر من، حاج قاسم ۲ واحد حضور در جنوب شرق کشور را به عنوان پیش‌نیاز حضور موثر در جهان اسلام گذرانده بود.

پخش «پاییز پنجاه سالگی» در تلویزیون

اسلام زاده در ادامه گفت: در جشنواره سینما حقیقت، اکران موفقی داشتیم و با توجه به این که سالگرد حاج قاسم قبل از جشنواره فجر است، قید جشنواره را زدم. اکران‌های سینمایی کار چند روزی در سینما‌های کشور انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم در سالگرد حاج قاسم، این فیلم را از طریق صدا و سیما به نمایش بگذاریم.  

«پاییز پنجاه سالگی» پس از اکران در مشهد  در کرمان نیز اکران شد.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->