کیفرخواست علیه قاتل الهه حسین‌نژاد صادر شد زلزله ۴.۲ ریشتری پیرانشهر را لرزاند (۹ تیر ۱۴۰۴) وضعیت تامین شیرخشک در سراسر کشور مطلوب است راهکارهای مقابله با ریاکاری و نفاق | زندگی پشت نقاب دورویی تاکید شخصیت‌ها بر حفاظت از میراث فرهنگی حین جنگ شهادت ۳۰ دانش‌آموز و ۷ معلم در جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه ایران مرگ تلخ یک بدنساز درپی سرقت موبایل | سروش ستوده قربانی این حادثه کیست؟ + فیلم کشف لاشه قوچ وحشی در شاهرود (۹ تیر ۱۴۰۴) حسین خانزاده، بهترین سرویس زن لیگ ملت‌های والیبال تمدید ۲۴ ساعته لغو پرواز‌های فرودگاه امام (ره) و مهرآباد (۹ تیر ۱۴۰۴) همکاری آموزش و پرورش و دادگستری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضرورت مراقبت از کودکان در دنیایی که به سرعت دیجیتالی می‌شود آغاز فرایند آفت‌زدایی ۲۰۰ هکتار از بوستان جنگلی سرخه‌حصار در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور مطرح شد: تهیه کارزار اعتراض به واگذاری بانک رفاه کارگران وزیر آموزش و پرورش: پیروز حقیقی جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، ایمان بود نه تجهیزات هشدار در مورد خطر صندلی‌های داغ اتومبیل برای کودکان در فصل گرما پیدا کردن ۱۸۸ شهید توسط تیم‌های آنست هلال احمر در پی حملات اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی وزیر میراث فرهنگی: جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، آسیبی به گنجینه ملی کشور نزده است ثبت ۱۹ میراث عاشورایی استان گیلان در فهرست آثار ملی پژمان‌فر: باید با دریافت شهریه غیرمجاز در مدارس برخورد شود آمادگی شستا برای مشارکت در بازسازی منازل تخریب‌شده در جنگ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، ۹ تیر ۱۴۰۴) | احتمال وقوع طوفان گردوخاک در نواحی بادخیز جنوبی استان تور مجازی کاخ نیاوران در زمان تعطیلی مجموعه فعال شد رئیس سازمان اورژانس کشور: در جنگ ۱۲روزه، ۱۰ هزار مأموریت انجام شد | ۷ بیمارستان مورد حمله قرار گرفت حذف ۲۹ مدرسه سنگی و فرسوده در کلات، گامی مهم در تحقق عدالت آموزشی گلایه استاندار اصفهان از یونسکو: سکوت این سازمان دربرابر تجاوز به میراث فرهنگی ایران فراموش نخواهد شد بررسی طرح ارتقای حفاظتی دریاچه «تار و هویر» در شورای عالی محیط زیست اجرای طرح «یادگیری وظیفه‌مدار» در مقطع متوسطه فنی‌وحرفه‌ای | فایده این شیوه چیست؟ طرح تشدید مقابله با مؤسسات حقوقی غیرمجاز در مشهد اجرا می‌شود
سرخط خبرها

آخرین نتایج بررسی علت سقوط هواپیمای ۷۳۷ از زبان رییس سازمان هواپیمایی

  • کد خبر: ۱۴۲۰۵
  • ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
آخرین نتایج بررسی علت سقوط هواپیمای ۷۳۷ از زبان رییس سازمان هواپیمایی
 رئیس سازمان هواپیمایی با تاکید بر توانایی و مسولیت ایران برای بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده، از دعوت از نمایندگان اوکراین، فرانسه (سازنده موتور) و آمریکا (طراح هواپیما) خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس سازمان هو. اپیمایی در برنامه‌ای تلویزیونی حضور یافت و پاسخ‌هایی مبسوط به شایعات مطرح شده پیرامون سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران داد. وی نکات مهمی را در باب دلیل شایعه‌سازی در خصوص دلایل سقوط هواپیما مطرح کرد و گفت: در پی سقوط دو فروند بویینگ مکس در دو سال اخیر که هواپیمایی اوکراینی هم از همان خانواده است، سهام بویینگ به شدت افت کرده، بیان داشت: ادعا‌های مقامات کاخ سفید مبنی بر احتمال اصابت موشک به هواپیمای سقوط کرده، برای حمایت از بویینگ بوده است. اگر نقص فنی به عنوان عامل سقوط هواپیمای اوکراینی تأیید شود، شرکت بویینگ به شدت متضرر می‌شود، از همین رو کاخ سفید موضوع اصابت موشک را مطرح کرد.

مهمترین اظهارات علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پی می‌آید:

* رسیدگی به این سانحه بر اساس ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) و انکس ۱۳ آن در ایران انجام می‌شود. همچنین طبق قوانین بین المللی، کشور بهره بردار هواپیما که در این سانحه کشور اوکراین بوده موظف به همکاری با ایران است.

*از فرانسه به عنوان کشور سازنده موتور هواپیمای سقوط کرده و آمریکا به عنوان کشور طراح هواپیما نیز دعوت کرده‌ایم تا در نشست‌های بررسی سانحه حضور داشته باشند. اوکراین و فرانسه نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند. تیم اوکراینی صبح امروز به تهران آمد و امروز جلساتی داشتیم.

* ما در ایران توانایی بازخوانی جعبه سیاه را داریم؛ ضمن اینکه از اوکراینی‌ها نیز کمک می‌گیریم. بازخوانی جعبه سیاه چیز پیچیده‌ای نیست.

*امکان دارد جعبه سیاه کمی صدمه خورده باشد و مصمم هستیم آن را خودمان بازخوانی کنیم. اما وظیفه‌ای نداریم جعبه سیاه را به کشور دیگری بدهیم.

* مسیر‌های هوایی همگی بین المللی هستند. ضمن اینکه در همان لحظه ۸ تا ۹ پرواز در حال انجام بود و ده‌ها هواپیما در حال پرواز در ارتفاع ۱۰ هزار پایی بودند. چگونه پدافند هوایی موشکی با ارتفاع ۸ هزار پا در چنین شرایطی شلیک می‌کند؟

*هواپیما تنها ۵ دقیقه در آسمان بود و دو دقیقه قبل از سقوط اجازه ارتفاع ۲۱ هزار پایی از طریق اپروچ فرودگاه مهرآباد به این هواپیما داده شد.

* این هواپیما تا ۸ هزار و ۱۰۰ پا پریده بود، شاهدان عینی دیده‌اند که هواپیما أتش گرفته و قطعات باقی مانده از هواپیما نیز این اتفاق را تأیید می‌کند، آتش بیش از ۱ دقیقه روی هواپیما بوده است.

خلبان به وقوع آتش پی برده بود

* جهت حرکت هواپیما در آسمان به سمت شمال بود و در زمان برخورد به زمین به طرف جنوب شرق بود که این موضوع نشان می‌دهد که خلبان به وقوع آتش در هواپیما پی برده و تلاش می‌کرده تا آن را بنشاند بنابراین امکان انفجار بر اثر شلیک موشک از لحاظ فنی وجود نداشته است.

* مرتباً لیست پرواز‌ها به پدافند هوایی داده می‌شود و پرسنل پدافند در کنار پرسنل مرکز کنترل فضای کشور حضور دارند، در عین حال ادعای پیدا شدن بقایای موشک روسی در کنار بقایای هواپیما صحت ندارد.

* احتمالاً خلبان از وقوع آتش مطلع شده، ولی ممکن است دود به داخل کاک پیت ورود کرده باشد و خلبان نتوانسته با برج ارتباط بگیرد ضمن اینکه کنترل هواپیما برای خلبان از اطلاع دادن سانحه به برج مراقبت از اولویت برخوردار است.

* نو بودن هواپیما دلیلی بر دچار سانحه نشدن آن نیست، کما اینکه دو هواپیمای مکس که سقوط کردند، از هواپیمای اوکراینی نوتر بودند و ممکن است نقص فنی یا خطای انسانی عامل سقوط باشد.

*چک کردن هواپیما‌ها قبل از پرواز با خود ایرلاین‌ها است، این هواپیما نیز موقع برخاستن مشکل خاصی نداشته است.

* درخواست رئیس جمهور اوکراین از نخست وزیر انگلیس برای ورود به این سانحه اتا کنون سابقه نداشته است در نشستی هم که امروز با تیم اوکراینی داشتیم، حرفی در این خصوص زده نشد، اما هرگونه ورود کشوری دیگر به کمیته بررسی سانحه باید با هماهنگی و اجازه سازمان هواپیمایی کشوری باشد.

*از اوکراینی‌ها درباره حذف اطلاعیه آن‌ها از سایت سفارت اوکراین سوال کردیم که گفتند اطلاعیه‌ای که منتشر شد، حرف بدون پشتوانه‌ای بوده و تا زمانی که اطلاعات تکمیل نشود، نمی‌توان دلیل قطعی را اعلام کرد.

* آسمان ایران همچنان امن بوده و حتی امروز تعداد پرواز‌های عبوری از روز گذشته بیشتر بود که علت آن ایمن و امن بودن فضای کشور است.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->