چرا اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به تاخیر افتاد؟ توسعه همکاری‌های وزارت بهداشت و جمعیت مبارزه با دخانیات جوان مرگ مغزی در مشهد به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید  (۶ اسفند ۱۴۰۳) جزئیات قانون «افزایش سن بازنشستگی» اعلام شد (۶ اسفند ۱۴۰۳) | سنوات بیمه‌پردازی هر بیمه‌شده چند ماه افزایش می‌یابد؟ پرواز‌های فرودگاه‌ مشهد برقرار است (۶ اسفند ۱۴۰۳) بیش از ۶۷۰ هزار نفرشب ظرفیت اقامتی در نوروز ۱۴۰۴ برای خراسان رضوی پیش‌بینی شده است توزیع شیر در مدارس مشهد به آخر خط رسید آیا مدارس و ادارات مشهد و خراسان رضوی فردا (سه‌شنبه، ۷ اسفند ۱۴۰۳)  تعطیل است؟ تعطیلی مراکز گردشگری و بوم‌گردی مشهد و خراسان رضوی تا اطلاع ثانوی | ستاد بحران استانداری خراسان رضوی: در آماده‌باش کامل هستیم (۶ اسفند ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، ۶ اسفند ۱۴۰۳) | مشهد برفی می‌شود شناسایی ۱۱۲۰ مبتلا به تب دنگی از ابتدای سال | ثبت ۵ مورد ابتلا به چیکونگونیا (۶ اسفند ۱۴۰۳) چرا بیمه ها زیر بار هزینه داروهای مکمل نمی روند؟ | مکمل های بی صاحب! آیا شمع‌های معطر برای سلامتی ضرر دارند؟ حمله مرگبار سگ‌های ولگرد به دختربچه ۹ساله در روسیه هشدار جدید محققان؛ اصرار به کودک برای خوردن تمام غذای بشقابش راه‌حل پیشنهادی آموزش و پرورش برای حل مشکل سربازی معلمان بازی پزشکان تقلبی با جان مردم | شناسایی ۸۹ مداخله‌گر سلامت در سال ۱۴۰۳ لغزندگی برخی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش برف و باران (۶ اسفند ۱۴۰۳) رازگشایی از قتل مرد زندانی به دست قاتلان اجاره‌ای ماجرای عجیب سرقت‌های باند دختران لاغر در مشهد کیک و غذای رنگی بخوریم یا نخوریم؟ بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور (۶ اسفند ۱۴۰۳) پیاده روی عوارض سکته مغزی را بهبود می‌بخشد مجازات سخت کادر درمانی که سقط جنین انجام می‌دهند اهمیت کاهش گلبول‌های سفید در خون‌های اهدایی مهلت چند هفته‌ای اولیای دم به قاتل فرزندشان قصاص؛ مجازات قتل زن میانسال بعد از رابطه نامشروع سامانه‌های الکترونیکی ثبت اسناد فردا (دوشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۳) فعال است چند منبع مهم آلودگی هوا در خانه را بشناسید تعطیلی واحدهای قضایی استان تهران در روز دوشنبه (۶ اسفند ۱۴۰۳) ظفرقندی خبر داد: استقبال کمرنگ پزشکان از تخصص‌های داخلی و جراحی
سرخط خبرها

آخرین نتایج بررسی علت سقوط هواپیمای ۷۳۷ از زبان رییس سازمان هواپیمایی

  • کد خبر: ۱۴۲۰۵
  • ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
آخرین نتایج بررسی علت سقوط هواپیمای ۷۳۷ از زبان رییس سازمان هواپیمایی
 رئیس سازمان هواپیمایی با تاکید بر توانایی و مسولیت ایران برای بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده، از دعوت از نمایندگان اوکراین، فرانسه (سازنده موتور) و آمریکا (طراح هواپیما) خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس سازمان هو. اپیمایی در برنامه‌ای تلویزیونی حضور یافت و پاسخ‌هایی مبسوط به شایعات مطرح شده پیرامون سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران داد. وی نکات مهمی را در باب دلیل شایعه‌سازی در خصوص دلایل سقوط هواپیما مطرح کرد و گفت: در پی سقوط دو فروند بویینگ مکس در دو سال اخیر که هواپیمایی اوکراینی هم از همان خانواده است، سهام بویینگ به شدت افت کرده، بیان داشت: ادعا‌های مقامات کاخ سفید مبنی بر احتمال اصابت موشک به هواپیمای سقوط کرده، برای حمایت از بویینگ بوده است. اگر نقص فنی به عنوان عامل سقوط هواپیمای اوکراینی تأیید شود، شرکت بویینگ به شدت متضرر می‌شود، از همین رو کاخ سفید موضوع اصابت موشک را مطرح کرد.

مهمترین اظهارات علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پی می‌آید:

* رسیدگی به این سانحه بر اساس ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) و انکس ۱۳ آن در ایران انجام می‌شود. همچنین طبق قوانین بین المللی، کشور بهره بردار هواپیما که در این سانحه کشور اوکراین بوده موظف به همکاری با ایران است.

*از فرانسه به عنوان کشور سازنده موتور هواپیمای سقوط کرده و آمریکا به عنوان کشور طراح هواپیما نیز دعوت کرده‌ایم تا در نشست‌های بررسی سانحه حضور داشته باشند. اوکراین و فرانسه نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند. تیم اوکراینی صبح امروز به تهران آمد و امروز جلساتی داشتیم.

* ما در ایران توانایی بازخوانی جعبه سیاه را داریم؛ ضمن اینکه از اوکراینی‌ها نیز کمک می‌گیریم. بازخوانی جعبه سیاه چیز پیچیده‌ای نیست.

*امکان دارد جعبه سیاه کمی صدمه خورده باشد و مصمم هستیم آن را خودمان بازخوانی کنیم. اما وظیفه‌ای نداریم جعبه سیاه را به کشور دیگری بدهیم.

* مسیر‌های هوایی همگی بین المللی هستند. ضمن اینکه در همان لحظه ۸ تا ۹ پرواز در حال انجام بود و ده‌ها هواپیما در حال پرواز در ارتفاع ۱۰ هزار پایی بودند. چگونه پدافند هوایی موشکی با ارتفاع ۸ هزار پا در چنین شرایطی شلیک می‌کند؟

*هواپیما تنها ۵ دقیقه در آسمان بود و دو دقیقه قبل از سقوط اجازه ارتفاع ۲۱ هزار پایی از طریق اپروچ فرودگاه مهرآباد به این هواپیما داده شد.

* این هواپیما تا ۸ هزار و ۱۰۰ پا پریده بود، شاهدان عینی دیده‌اند که هواپیما أتش گرفته و قطعات باقی مانده از هواپیما نیز این اتفاق را تأیید می‌کند، آتش بیش از ۱ دقیقه روی هواپیما بوده است.

خلبان به وقوع آتش پی برده بود

* جهت حرکت هواپیما در آسمان به سمت شمال بود و در زمان برخورد به زمین به طرف جنوب شرق بود که این موضوع نشان می‌دهد که خلبان به وقوع آتش در هواپیما پی برده و تلاش می‌کرده تا آن را بنشاند بنابراین امکان انفجار بر اثر شلیک موشک از لحاظ فنی وجود نداشته است.

* مرتباً لیست پرواز‌ها به پدافند هوایی داده می‌شود و پرسنل پدافند در کنار پرسنل مرکز کنترل فضای کشور حضور دارند، در عین حال ادعای پیدا شدن بقایای موشک روسی در کنار بقایای هواپیما صحت ندارد.

* احتمالاً خلبان از وقوع آتش مطلع شده، ولی ممکن است دود به داخل کاک پیت ورود کرده باشد و خلبان نتوانسته با برج ارتباط بگیرد ضمن اینکه کنترل هواپیما برای خلبان از اطلاع دادن سانحه به برج مراقبت از اولویت برخوردار است.

* نو بودن هواپیما دلیلی بر دچار سانحه نشدن آن نیست، کما اینکه دو هواپیمای مکس که سقوط کردند، از هواپیمای اوکراینی نوتر بودند و ممکن است نقص فنی یا خطای انسانی عامل سقوط باشد.

*چک کردن هواپیما‌ها قبل از پرواز با خود ایرلاین‌ها است، این هواپیما نیز موقع برخاستن مشکل خاصی نداشته است.

* درخواست رئیس جمهور اوکراین از نخست وزیر انگلیس برای ورود به این سانحه اتا کنون سابقه نداشته است در نشستی هم که امروز با تیم اوکراینی داشتیم، حرفی در این خصوص زده نشد، اما هرگونه ورود کشوری دیگر به کمیته بررسی سانحه باید با هماهنگی و اجازه سازمان هواپیمایی کشوری باشد.

*از اوکراینی‌ها درباره حذف اطلاعیه آن‌ها از سایت سفارت اوکراین سوال کردیم که گفتند اطلاعیه‌ای که منتشر شد، حرف بدون پشتوانه‌ای بوده و تا زمانی که اطلاعات تکمیل نشود، نمی‌توان دلیل قطعی را اعلام کرد.

* آسمان ایران همچنان امن بوده و حتی امروز تعداد پرواز‌های عبوری از روز گذشته بیشتر بود که علت آن ایمن و امن بودن فضای کشور است.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->