علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

هواپیمای اوکراینی از سقوط تاکنون

  • کد خبر: ۱۴۲۱۴
  • ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
هواپیمای اوکراینی از سقوط تاکنون
صبح روز ۱۸ دیماه، یک فروند بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراینی دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه امام، بین پرند و شهریار (خلج‌آباد) در استان تهران، سقوط کرد و همه ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند، اغلب مسافران این پرواز ایرانی بودند.

به گزارش شهرآرانیوز، تمامی خبر‌ها و نتایج بررسی سقوط این هواپیما را در مطلب زیر بخوانید.


ادعای سقوط هواپیمای اوکراینی توسط موشک دروغ است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این که ادعای سقوط هواپیمای اوکراینی توسط سامانه پدافندی ایران ادعایی غیرمنطقی و امکان ناپذیر است گفت: تلاش می‌کنیم زودتر از یکی دو ماه آینده نتیجه بررسی علل سقوط هواپیمای اوکراینی را اعلام کنیم.
علی عابدزاده در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر سقوط هواپیمای اوکراینی به علت اشتباه سامانه پدافندی ایران گفت: این اظهارات منطقی نیست و چنین مسئله‌ای برای این سانحه امکان پذیر نیست.

 

ایرانیان ساکن کانادا در سوگ جان‌باختگان سقوط هواپیما 


تجمع شهروندان ایرانی در تورنتو کانادا به یادبود جان باختگان هواپیمای سقوط کرده اوکراینی در نزدیکی تهران




 
 تجمع ایرانیان در مونترال کانادا




صفحه اول روزنامه های کانادا یک روز پس از حادثه




نتایج بررسی علت سقوط هواپیمای ۷۳۷ از زبان رییس سازمان هواپیمایی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که در حال بازسازی جعبه‌های سیاه هواپیما برای خواندن اطلاعات آن هستیم و می‌خواهیم این کار حتی الامکان در ایران انجام شود، اما بر اساس شواهد و آخرین اطلاعات به دست آمده از این سانحه، با قاطعیت می‌توان شایعاتی که در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود و مقامات آمریکایی از آن حرف می‌زنند مبنی بر اصابت موشک به هواپیما را رد کرد.

 

نام بویینگ ۷۳۷ با سقوط عجین شده است

سومین سقوط این مدل از هواپیما، کام ایرانی‌ها را تلخ کرد، حالا بویینگ ۷۳۷، سومین سقوط را در کارنامه خود ثبت کرد تا از این منظر رکوردی ویژه را به نام خود ثبت کند، رکورد سقوط.
در حالی که افکار عمومی جهان تحت تاثیر عملیات موفقیت‌آمیز سپاه پاسداران به پایگاه آمریکا در عراق بودند، برخی رسانه‌های غربی با خبرسازی در صدد بودند داستان ویژه‌ای را برای سقوط هواپیمایی بسازند که پیش از این نیز نقص فنی آن به تایید کارشناسان و حتی سازنده‌اش رسیده بود.

 

جزئیات ۲۴ حادثه بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ / مرگ ۷۶۷ نفر در تابوت مرگ آمریکایی

آمار‌ها نشان می‌دهد از سال ۲۰۰۶ یعنی طی ۱۵ سال گذشته ۲۴ فروند از هواپیما‌های بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ در سراسر جهان دچار حادثه شده اند و ۷۶۷ نفر در اثر این حوادث جان خود را از دست داده اند.
بوئینگ ۷۳۷ – ۸۰۰ نسخه به روزرسانی شده از مدل ۷۳۷-۷۰۰ است که به عنوان جایگزین بوئینگ ۷۳۷-۴۰۰ معرفی شد و به تولید انبوه رسید. این هواپیما به منظور رقابت با ایرباس A۳۲۰ وارد ناوگان هوایی ایرلاین‌های جهان شده است. این مدل هواپیما با ظرفیت صندلی ۱۶۲ تا ۱۸۹ مسافر در دو کلاس پروازی قابل سفارش و پرواز است.

 

فیلمی از لحظه سقوط هواپیمای اوکراینی در اطراف تهران




باز شدن جعبه سیاه هواپیمای ۷۳۷ در سازمان هواپیمایی کشوری + فیلم



بیانیه سخنگوی دولت درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

سخنگوی دولت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سیستم عملیات روانی دولت آمریکا و همراهان آگاه و ناآگاه آن‌ها با این دروغ‌پردازی‌ها بر زخم‌های جانکاه خانواده‌های داغدار نمک می‌پاشند.
در بیانیه علی ربیعی که پنجشنبه شب منتشر شد، ضمن ابراز تسلیت مجدد دولت جمهوری اسلامی ایران به خانواده‌های داغدیده حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، به چند نکته ضروری اشاره شده است.


بررسی دلایل سقوط بوئینگ ۷۳۷

نمایندگان رسیدگی به سوانح هوایی آمریکا، کانادا و فرانسه به ایران سفر می‌کنند

بر اساس اخبار دریافتی، نمایندگان سه کشور آمریکا، کانادا و فرانسه پس از ورود به تهران در نشست‌های سازمان هواپیمایی کشوری و کمیسیون سوانح هوایی ایران شرکت خواهند کرد.
نمایندگان رسیدگی به سوانح هوایی کشور‌های آمریکا، کاناداو فرانسه در ارتباط با سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین به منظور شرکت در جلسات بررسی سقوط این هواپیما که در سازمان هواپیمایی کشورمان تشکیل خواهد شد، به تهران سفر خواهند کرد.

تعدد سوانح هوایی در بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷/ در وضعیت اضطراری تماس با برج اولویت سوم خلبان است

کارشناس حمل‌ونقل هوایی گفت: سه کلمه هدایت Aviate، ناوبری Navigate و برقراری تماس Communications، اولویت کاری خلبان را مخصوصاً در شرایط اضطراری مشخص می‌کند که برقراری تماس و اعلام وضعیت اضطراری، در مرحله آخر قرار دارد.
روح‌الله فلاح‌تبار، درباره سانحه سقوط بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی، اظهار داشت: «صنعت هواپیمایی در دنیا با آزمون و خطا و با سانحه متولد شد»، با این جمله می‌توان نتیجه گرفت، سانحه دلخراش هواپیمایی اوکراین اینترنشنال ۷۵۲ و غم سنگین از دست دادن عزیزان و سرمایه‌های ملی و جهانی انسانیت، هم آخرین سانحه نخواهد بود و متأسفانه با همه پیشرفت‌های تکنولوژی و اصلاح فرآیند‌های مختلف، امکان به صفر رساندن سانحه هوایی وجود ندارد.

 

پرواز ایرلاین‌های خارجی از آسمان ایران


در حالی طی سه روز اخیر و پس از سقوط هواپیمای اوکراینی عده‌ای مدعی کاهش پرواز‌های عبوری از آسمان ایران شده‌اند که بر اساس نقشه‌های پروازی، ایرلاین‌های خارجی همچنان در حال استفاده از آسمان کشورمان هستند.
ظهر چهارشنبه گذشته و به‌فاصله چند ساعت پس از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی‌ها در عراق و سقوط هواپیمای اوکراینی مسیر تهران ــ کی‌یف برخی مدعی شدند پرواز‌های عبوری از آسمان ایران کاهش یافته و برخی کشور‌ها درخواست کاهش پرواز‌ها را داشته‌اند.


 
آتش گرفتن یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در فرودگاه تل آویو

یک مجری و خبرنگاررژیم صهیونیستی در توئیتر خود با انتشار دو ویدئو از آتش گرفتن موتور یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷_۸۰۰ در فرودگاه تل آویو همزمان با سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران خبر داد.

شارون ایدان، خبرنگار و مجری معروف رژیم اشغالگر اسرائیلی در توئیتر خود با انتشار دو ویدئو طی دو روز گذشته اعلام کرد: همزمان با سقوط دو روز قبل هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ خطوط هوایی اوکراین در ایران به دلیل آتش گرفتن موتور سمت راست، یکی دیگر از این هواپیما‌ها در فرودگاه تل آویو نیز دچار آتش سوزی در موتور چپ شده است.

جلسه ویژه بررسی علت سقوط هواپیمای اوکراینی / تیم اوکراینی برای بررسی حادثه سقوط وارد تهران شد+



عابدزاده: هیچ موشکی به هواپیما اصابت نکرده است




زوج جان‌باخته هواپیمای اوکراینی در کنار حاج قاسم

هواپیمای اوکراینی از سقوط تاکنون

 

همه مشکلات موتور بویینگ اوکراینی

هواپیمای اوکراینی از سقوط تاکنون



اسوشیتدپرس : کارکنان شرکت بویینگ، مشکلات هواپیما‌های خود را مخفی کرده‌اند.

هواپیمای اوکراینی از سقوط تاکنون



اطلاعیه ستاد کل نیرو‌های مسلح: هواپیمای اوکراینی بر اثر خطای انسانی غیرعمد سقوط کرد

ستادکل نیرو‌های مسلح در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین، اطلاعیه‌ای صادر کرد. این اطلاعیه برخورد موشک با هواپیمای مسافربری را تایید می‌کند.


 

توییت ظریف درباره نتایج علل سقوط هواپیمای اوکراینی

 وزیر امور خارجه با انتشار توئیتی نوشت : خطای انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده منجر به فاجعه شد.


دستور رئیس قوه قضائیه برای تسریع در اقدامات قضایی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی

رئیس قوه قضاییه طی دستوری به رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، ضمن اعلام تسلیت مجدد به بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، جمع‌آوری مستندات و اقدامات قضایی مربوط به این حادثه دلخراش را مورد تاکید قرار داد.


سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به موضوع سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ورود کرد

سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در موضوع سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ که صبح چهارشنبه هفته گذشته در شهریار سقوط کرد، ورود کرده است.


جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه دانلود می‌شود

مدیرکل دفتر سوانح سازمان هواپیمایی اعلام کرد: جعبه سیاه هواپیمای سانحه‌دیده برای دانلود به فرانسه فرستاده می‌شود.

 

درخواست رییس‌جمهور اوکراین: پاسخگویی و عذرخواهی رسمی ایران

رئیس‌جمهور اوکراین در پی انتشار بیانیه ایران در رابطه با علل سقوط هواپیمای اوکراینی با ابراز تاسف نسبت به این موضوع گفت: امروز، صبح خوبی نبود، اما حقیقت را به ارمغان آورد.



واکنش یک مقام روس به اعلام نتایج علل سقوط هواپیمای اوکراینی

رئیس کمیته روابط خارجی روسیه به اعلام نتایج علل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران، واکنش نشان داد.

 

توصیه رهبر انقلاب به مسئولان: با مردم صادق باشیم+ویدئو

پس از سقوط هواپیمای مسافربری بلافاصله تحقیقات در مورد چگونگی این رویداد در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گرفت.


پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی سقوط هواپیمای مسافربری خط هوایی اوکراین

در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.


لغو برنامه‌های پروازی پس از عملیات انتقام به عهده مرکز کنترل فضای کشور بود

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه مرکز کنترل فضای کشور باید نسبت به لغو برنامه‌های پروازی دستور می‌داد، گفت: ما موظف هستیم برنامه‌های روتین پروازی را انجام دهیم و از این موضوعات بی‌اطلاع بودیم.


عارف: خواستار استعفای مقصران هستم

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ضمن انتقاد شدید از عدم صداقت برخی مسئولان با مردم، خواستار استعفا، برکناری و برخورد در خور با مقصران، پنهان کاران و ناصادقان با ملت شد.

واکنش تند کریم باقری به سقوط هواپیمای اوکراینی  

کریم باقری با پستی در اینستاگرام به سقوط هواپیما اوکراینی توسط موشک سپاه واکنش نشان داد.


تشریح جزئیات حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین از زبان فرمانده نیروی هوافضای سپاه

در پی اعلام علت سقوط هواپیمای اوکراینی در چهارشنبه هفته گذشته، فرمانده هوا و فضا سپاه پاسداران نشست خبری را برگزار کرد.


آمادگی وزارت امور خارجه کشور برای کمک به خانواده‌های قربانیان حادثه هواپیمایی اوکراین+تصویر

 وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار توئیتی از آمادگی وزارت خارجه برای کمک به خانواده‌های قربانیان حادثه هواپیمای اوکراینی خبر داد.



جلسه غیرعلنی مجلس با فرمانده سپاه درباره سقوط هواپیما

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس با فرمانده سپاه در روز یکشنبه خبر داد.


ایران از همکاری بین‌المللی برای روشن شدن حادثه سقوط هواپیما استقبال می‌کند

رئیس جمهور گفت: ایران از هرگونه همکاری بین المللی در چارچوب قوانین بین الملل برای روشن شدن دقیق این حادثه استقبال کرده و همه تسهیلات کنسولی را برای این منظور فراهم خواهد کرد.


عذرخواهی سفیر ایران در انگلیس برای انتقال اطلاعات اشتباه به رسانه‌ها

سفیر کشورمان در لندن بابت قرار دادن اطلاعات اشتباه در اختیار رسانه‌ها عذرخواهی کرد.  

  

رئیس هواپیمایی اوکراین: هواپیمای سرنگون شده هشداری دریافت نکرده بود

مقام‌های شرکت هواپیمایی اوکراین اعلام کردند، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ این شرکت که در ایران سرنگون شد، پیش از بلندشدن از فرودگاه امام (ره) در تهران، هیج هشداری درباره خطر احتمالی دریافت نکرده بود.

  

 

توضیحات فرمانده کل سپاه درباره حادثه سقوط هواپیمای تهران-کی‌یف

رئیس مجلس شورای اسلامی از ارائه توضیحات فرمانده کل سپاه پاسداران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.



پرداخت خسارت هواپیمای اوکراینی مشروط به توافق تهران و کی‌یف

 رییس کمیسیون سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور عادی شرکت‌های بهره‌بردار مسوول پرداخت خسارت هستند، اما با توجه به اینکه سقوط هواپیمای اوکراینی، یک حادثه معمولی نبوده، پرداخت خسارت آن به توافق ایران و اوکراین بستگی دارد.



ارائه گزارش سقوط هواپیما اوکراینی به کمیسیون امنیت مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران در جلسه امروز بعدازظهر این کمیسیون خبر داد.

 

واکنش ورزشکاران به سقوط هواپیمای اوکراینی+تصاویر

ورزشکاران کشورمان با انتشار پست‌هایی در اینستاگرام به سقوط هواپیما اوکراینی توسط موشک سپاه واکنش نشان دادند.

دانشگاه فردوسی در سوگ جانباختگان هواپیمای اوکراین + فیلم

جمعی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد شنبه شب با تجمع و روشن کردن شمع در این دانشگاه یاد جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی را گرامی داشتند.


شب گذشته مردم مقابل دانشگاه‌های امیرکبیر، شریف و تهران اجتماع کردند

صد‌ها نفر از مردم تهران، شب گذشته، ۲۱ دی‌ماه ،در اعتراض به اعلام دیرهنگام دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی که منجر به جان باختن جمعی از هموطنان شد، مقابل دانشگاه‌های اصلی پایتخت در خیابان‌های حافظ، انقلاب و آزادی تجمع کردند.

تکذیب شایعه خودکشی شاهین مقدم+ویدئو

شاهین مقدم که همسرش شکیبا و فرزندش راستین را در حادثه تلخ انفجار هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ از دست داده، شایعه خودکشی خود را با انتشار ویدئویی تکذیب کرد.


تصاویری از خلبان اوکراینی پرواز اوکراین+عکس

تصاویری از خلبان اوکراینی پرواز ۷۵۲ ولادیمیر گاپوننکو،، در کنار فرزندانش در فضای مجازی منتشر شده است.


 

پرداخت بیمه مسافران اوکراینی نیازمند مذاکرات مقامات ایران با اوکراین

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پرداخت بیمه مسافران اوکراینی در این شرایط نیازمند بررسی شروط پرداخت و مذاکرات مقامات ایرانی با اوکراینی است.


 

دولت تا کشف همه جوانب و مجازات افراد دخیل حادثه سقوط هواپیما تلاش خواهد کرد

 رئیس جمهور تاکید کرد: دولت تا کشف همه جوانب امر، مجازات افراد دخیل در این حادثه و اطمینان بخشی به مردم برای جلوگیری از تکرار این مساله، به تلاش هایش ادامه می‌دهد.


سقوط هواپیمای اوکراینی نتیجه تنش در منطقه

نخست‌وزیر کانادا با بیان اینکه آمریکا، این کشور را در جریان عملیات ترور فرمانده نیروی قدس سپاه ایران قرار نداده بود، تنش آمریکا و ایران را علت اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران دانست.


شناسایی هویت ۶۱ جان‌باخته حادثه هواپیمای اوکراینی

رئیس سازمان پزشکی قانونی در رابطه با نحوه شناسایی اجساد جان باختگان حادثه سقوط هواپیما و اسامی جانباختگان شناسایی شده توضیحاتی ارائه داد.



نقاشی برای «ری‌را» دختر حامد اسماعیلیون+تصویر

جمعی از ایرانیان و هم‌کلاسی‌های ری‌را قربانی ۹ ساله هواپیمای اوکراینی، تابلویی از او کشیدند و برروی آن نوشته‌اند: «ممنون از اینکه دوست‌مان بودی و دلتنگت هستیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->