نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

گزارش تلخ یونیسف از تعداد قربانیان کودک در یمن

  • کد خبر: ۱۴۲۲۳۷
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
گزارش تلخ یونیسف از تعداد قربانیان کودک در یمن
گزارش آماری صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نشان می‌دهد که تعداد کودکان یمنیِ قربانیِ تجاوزگری ائتلاف سعودی به یمن از مرز ۱۱ هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، کاترین راسل، مدیر اجرایی سازمان یونیسف پس از بازدید از یمن در ماه جاری میلادی گفت: کودکان یمن بیشترین هزینه جنگ را می پردازند. برای این کودکان، زندگی به مبارزه برای بقا تبدیل شده است. جنگ تاکنون جان هزاران نفر را گرفته و جان صدها هزار نفر دیگر هنوز در خطر است.

بر اساس آمار یونیسف، در مجموع سه هزار و ۷۷۴ کودک یمنی شهید و ۷۲۴۵ کودک دیگر مجروح شده اند.

یونیسف افزوده است که ۶۲ کودک پس از پایان آتش بس اخیر در یمن شهید یا زخمی شده اند و از ۱۶۴ نفری که براثر بمب های خوشه ای و بقایای مهمات در یمن جان باخته اند، دست کم ۷۴ نفر کودک هستند.

در گزارش سازمان یونیسف آمده است: اینها فقط آماری که سازمان ملل توانسته است آنها را تأیید کند، اما احتمالا آمار واقعی بسیار بیشتر است.

بر اثر تجاوزگری سعودیها با حمایت برخی کشورهای غربی و کشورهای غربی و در صدر آنها آمریکا و انگلیس به یمن، از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۹۰۹ نفر از جمله مهاجران آفریقایی در پی حملات توپخانه ای و موشکی ارتش سعودی به مناطق مرزی استان صعده شهید و زخمی شدند.

عبدالله مسرع رئیس بیمارستان "رازح الریفی" نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از زمان امضای توافقنامه آتش‌بس سازمان ملل در اوایل سال جاری، بیش از ۹۰۷ نفر بر اثر شلیک، توپ و موشک سعودی در منطقه مرزی "شدا" شهید یا زخمی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در همین مدت این بیمارستان ۱۱۱ شهید و ۷۹۶ مجروح از جمله مهاجران آفریقایی را ثبت کرده است، تاکید کرد: از زمان امضای آتش بس و پس از آن تاکنون هیچ تغییری در رفتار جنایتکارانه رژیم سعودی ایجاد نشده است، بلکه مناطق مرزی صحنه تشدید گلوله باران منازل و مزارع شهروندان و اموال عمومی و خصوصی است.

مسرع تصریح کرد: به دلیل ناتوانی بیمارستان رازح الریفی به ارائه خدمات لازم برای موارد بحرانی، بسیاری از زخمی ها به بیمارستان های دیگر و صنعا منتقل شدند.

علی العیاشی رئیس بیمارستان منبه الریفی نیز در این باره اظهار داشت: این بیمارستان طی سال جاری ۱۶۹ شهید و ۲۸۳۳ مجروح از جمله مهاجران آفریقایی را پذیرش کرده است.

العیاشی با اشاره به اینکه دشمن سعودی به جنایات خود علیه یمنی ها و مهاجران ادامه می دهد، گفت: در بسیاری از موارد، وضعیت افرادی که به بیمارستان آورده می شوند بحرانی است، لذا خدمات اورژانسی به آنها ارائه می شود و به بیمارستان های استان های دیگر منتقل می شوند.

العیاشی افزود: افرادی که پذیرش می شوند، دچار جراحات مختلف ناشی از اصابت ترکش خمپاره و مسلسل یا ناشی از شوک الکتریکی و شکنجه با اسید هستند که رژیم سعودی علیه آنها اعمال کرده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که بار دیگر تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->