ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی: برای مبارزه با قاچاق و حمایت تولید داخلی، مکلفیم از مرزنشین‌ها حمایت کنیم

  • کد خبر: ۱۴۴۳۱۲
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی: برای مبارزه با قاچاق و حمایت تولید داخلی، مکلفیم از مرزنشین‌ها حمایت کنیم
سیدهادی طباطبایی گفت: برای مبارزه با قاچاق و حمایت از تولید داخلی مکلفیم از مرز‌نشین‌ها حمایت کنیم، چرا‌که مرز‌نشین اگر حمایت شود، مرزبان ما هم خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدهادی طباطبایی، معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی، در اولین همایش منطقه‌ای تبیین قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مبارزه با قاچاق کالا با هدف حمایت از تولید است که شعار امسال و سال‌های گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم از تولید ملی دفاع کنیم، باید راه قاچاق را ببندیم، افزود: ‌هر کالای قاچاقی که وارد می‌شود، تولید و اشتغال ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. اگر از این صنعت نوپا حمایت نشود، مطمئنا ضربه خواهیم خورد.
وی ادامه داد: در زنجیره تولید، ما از تولید تا فروش مشکل رقابت داشتیم و از این زاویه قاچاق کالا مهم است. در استان ما این موضوع متفاوت است و قاچاق لوازم خانگی نداریم. عمده قاچاق در استان خراسان رضوی مواد سوختی است که به طرق مختلف نه آن هم به‌صورت سازمان‌دهی‌شده است. از مرزبانی و‌ گمرک که جلو قاچاق سازمان‌دهی‌شده را گرفتند، قدردانی می‌کنیم.
به گفته وی، با طرح عدالت در یارانه، بسیاری از مواد دیگر برای قاچاق مقرون‌به‌صرفه نیست. فقط سوخت مقرون‌به‌صرفه است که زمینه قاچاق را دارد.
معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما باید وضعیت مرزنشینانمان را تغییر دهیم تا قاچاق کالا صورت نگیرد، افزود: ما برای مبارزه با قاچاق و حمایت از تولید داخلی مکلفیم از مرزنشین‌ها حمایت کنیم، چراکه مرزنشین اگر حمایت شود، مرزبان ما هم خواهد بود.
طباطبایی خاطرنشان کرد: ما مناطق بکر مرزی را خالی از سکونت کردیم و‌ به‌طوری‌که خودتحریمی داریم. امیدواریم همکاری در سطح کشوری برای سامان‌دهی مرز انجام شود.
معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه ما به انسداد مرز نیاز داریم، افزود: اما مهم‌تر از آن نیاز به اشتغال مرزنشین است. معدود کارگاه‌هایی که در آن نقاط ایجاد شده، امنیت مرزی را به ارمغان آورده است.

وی اظهار کرد: در ۹ ماه سال جاری ۷۶۴۲ میلیارد ارزش کالای قاچاق و مظنون به قاچاق بوده که حجم قابل توجهی است. دلیل آن هم بیکاری است. تلاش کنیم بازارچه مرزی فعال شود. فعال‌شدن بازارچه مرزی باجگیران باعث می‌شود مهاجرت معکوس صورت بگیرد. امیدواریم کمک شود بازارچه مرزی سنگان هم فعال شود.
طباطبایی ادامه داد: مشکلی که در بحث قاچاق وجود دارد، بحث قاچاق ارز است.

ادامه دارد

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->