گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد
سرخط خبرها

مدیران استقلال و پرسپولیس در آستانه برکناری

  • کد خبر: ۱۴۴۶۷۶
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
مدیران استقلال و پرسپولیس در آستانه برکناری
سازمان خصوصی سازی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده به دلیل اشراف نداشتن مدیران این دو باشگاه به مسائل مالی و طرح مسائلی که باعث ایجاد شائبه درجامعه شده، قصد دارد به سرعت تغییرات مدیریتی را در دستور کار قرار دهد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، سازمان خصوصی سازی به دنبال اوج گیری جنگ لفظی میان فتح الله‌زاده و آجورلو صراحتا از تغییر درهیات مدیره این باشگاه و حتی باشگاه پرسپولیس خبر داده است.

در این بیانیه چنین آمده است:

* مدیران عامل محترم سابق و فعلی باشگاه استقلال اخیرا نکاتی را درباره عملکرد دوره مدیریتی خود مطرح نموده و در توضیحات خود درباره وقایع مالی یک سال گذشته باشگاه، به نقل‌قول‌هایی از رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی اشاره کردند که این سازمان لازم می‌داند به منظور روشنگری و آگاهی‌بخشی افکار عمومی نکاتی را به شرح زیر اعلام کند: 

نکته اول- فارغ از صحت و سقم ادعا‌های مطرح شده، باتوجه به بورسی شدن این دو باشگاه، علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت کدال آخرین وضعیت رویداد‌های مالی یکسال اخیر دو باشگاه را مشاهده کنند. خوشبختانه در حال حاضر با انتشار حدود دویست سند مالی در این سایت در کمتر از یکسال گذشته و به‌روزآوری مداوم اطلاعات ارائه‌شده شفافیت مالی کاملی بر فعالیت‌های دو باشگاه حاکم بوده و با توجه به مشارکت مردمی در واگذاری قبلی، سهامداران از مسیر‌های رسمی به رویداد‌های مالی دسترسی مطلوب دارند.

نکته دوم- سال گذشته، فرایند آماده‌سازی دو باشگاه برای بورسی شدن در یک ستاد مرکزی با نمایندگانی از همه مجموعه‌های مرتبط به‌صورت شبانه‌روزی انجام شد که با مشارکت مردم در افزایش سرمایه و واگذاری حدود ده درصد سهام آن‌ها، مسیر خصوصی‌سازی این دو شرکت آغاز شد و منابع آن در اختیار دو باشگاه قرار گرفت و کمیته‌ای با عنوان کمیته مصارف متشکل از رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی، معاون وزیر ورزش و مدیرعامل هر باشگاه، تشکیل شد و این کمیته چارچوب هزینه‌کرد این منابع را تعیین کرد؛ اما متاسفانه باشگاه استقلال به‌دلیل عدم تامین منابع کافی از فعالیت‌های عملیاتی شرکت، این چارچوب را برخلاف باشگاه پرسپولیس، رعایت نکرد و بخشی از این منابع را صرف بازپرداخت بدهی‌ها و هزینه جاری نمود که گزارش این مغایرت به نهاد‌های ذی‌صلاح ارائه شده است.

نکته سوم- وزارت امور اقتصاد و دارایی درخصوص شرکت‌های در لیست واگذاری، به استناد بند یک ماده ۱۸ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ می‌تواند راسا اعضای هیئت‌مدیره را انتخاب کند و یا به وزارتخانه‌های ذی‌ربط این اختیار را تفویض کند که درباره این دو باشگاه، این تفویض به وزارت ورزش صورت گرفته و بنابراین، مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را این وزارتخانه انتخاب می‌کند که طبیعتا باید در قبال عملکرد دو باشگاه، پاسخگو باشد.  

نکته چهارم- با توجه به عملکرد ضعیف هیئت‌مدیره دو باشگاه در سالیان گذشته و عدم اشراف مالی و اقتصادی مدیران منتخب، به‌منظور حفظ حقوق سهام‌داران و رفع دغدغه‌های هواداران، سازمان خصوصی‌سازی به نیابت از وزارت امور اقتصادی و دارایی، در اسرع وقت نسبت به تغییر اکثریت اعضای هیئت‌مدیره این دو باشگاه با برگزاری مجمع عمومی دو شرکت، اقدام خواهد کرد.

نکته پنجم- در گام بعدی به‌منظور تحقق حکمرانی شرکتی مطلوب در این دو باشگاه، پیگیری تحقق درآمد پایدار این دو باشگاه از محل پخش تلویزیونی با همکاری نمایندگان محترم مجلس، سازمان صداوسیما، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و نمایندگان باشگاه‌ها اقدام خواهد کرد و ضمنا با مصوبه اخیر هیئت واگذاری، عرضه بلوک کنترلی این دو باشگاه (۵۱ درصد) در بهمن‌ماه انجام خواهد شد تا با کاهش سهام دولت، شاهد کارایی و بهره‌وری این دو باشگاه بوده و در ضمن الزامات حضور آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا فراهم شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->