رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

ثبت ۳۰ مورد سقوط درخت همزمان با بارش برف در مشهد

  • کد خبر: ۱۴۴۷۲
  • ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
ثبت ۳۰ مورد سقوط درخت همزمان با بارش برف در مشهد
مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل آتش‌نشانی شهرداری مشهد گفت: در ماموریت‍‌های ۱۲ ساعت گذشته ما، هیچ گونه تلفات جانی نداشتیم.
به گزارش شهرآرا نیوز، رضا حیدری با اشاره به اینکه «بارش برف را در مشهد شاهد بودیم و قبل از آن شاهد بارش باران بوده‌ایم»، اظهار کرد: باتوجه به این موضوع، درختان رطوبت داشته و این مسئله سبب نشستن برف روی شاخه‌ها و سنگینی درختان سطح شهر شده است.
وی افزود: این مسئله سبب حادثه شکستن شاخه درختان و افتادن آن بر روی خانه‌ها، خودروها، شهروندان و معابر شده است. بر اثر افتادن شاخه‌های درختان، برخی معابر مسدود شده‌اند.
مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل آتش‌نشانی شهرداری مشهد بیان کرد: براساس آخرین آمار ستاد فرماندهی آتش‌نشانی از ساعت ۱۰ دقیقه به بامداد شب گذشته تا یک ربع به ۱۱ صبح امروز، ۲۳ مورد ماموریت سقوط درخت بر روی خودرو، ۵ مورد سقوط درخت بر روی منازل و ۲ مورد سقوط درخت بر روی شبکه برق داشته‌ایم که همکاران ما در محل این ماموریت‌ها حاضر شده و خدمت‌رسانی کردند.
حیدری با بیان اینکه «در ماموریت‌های ۱۲ ساعت گذشته ما، هیچ‌گونه تلفات جانی نداشتیم»، عنوان کرد: ۴۹ ایستگاه آتش‌نشانی مشهد در حالت آماده‌باش هستند و همچنان ماموریت‌ها به صورت مداوم به ما اعلام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه «دمای استان در حال گرم‌شدن است و بار درختان سنگین می‌شود»، ادامه داد: از تمامی شهروندان خود در استان خراسان رضوی درخواست می‌کنیم، خودرو‌های خود را در زیر درختان پارک نکنند. باتوجه به اینکه امشب احتمال یخ‌زدگی در استان را داریم، این حوادث قطعاً بیشتر خواهد شد. از همشهریان خود خواهش می‌کنیم، از پارک خودرو بر زیردرختان خودداری کنند.
مدیرروابط‌عمومی و امور بین‌الملل آتش‌نشانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: اگر درختی در جلوی درب منزلشان است و می‌خواهند خودرو خود را در آن‌جا پارک کنند، قبل از پارک درخت را بتکانند تا بارش سبک‌تر شود. اگر هر شهروند احساس مسئولیت کند و این کار را انجام دهد، از آسیب‌های بعد از آن جلوگیری کنند.
سایر توصیه‌های ایمنی
حیدری با بیان اینکه «باتوجه به اینکه وزش باد در استان را داریم، شهروندان نسبت‌به سیستم‌های خروجی دودکش در بخاری منازل اهتمام جدی داشته باشند»، گفت: شهروندان حتماً چک کنند که شعله بخاری آن‌ها به رنگ آبی بسوزد و دودکش آن‌ها به صورت H باشد و اگر سوالی در این خصوص دارند می‌توانند با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.
وی افزود: بعضی از شهروندان در خانه خود شومینه دارند، استفاده از شومینه در هوای سرد خطر گازگرفتگی را بیشتر می‌کند. از شهروندان خواهش می‌کنیم، از استفاده از شومینه در منزل خود پرهیز کنند.
مدیرروابط‌عمومی و امور بین‌الملل آتش‌نشانی شهرداری مشهد بیان کرد: شهروندان غالباً راه‌های خروجی هوا را با درزگیر می‌بندند و باتوجه به اینکه بخاری‌های خود را تا انتها زیاد می‌کنند، این احتمال وجود دارد که اکسیژن در خانه جریان پیدا نکند.
وی با اشاره به اینکه «احتمال دارد امشب گازگرفتی در مشهد داشته باشیم»، ادامه داد: از شهروندان خواهش می‌کنیم، راه‌های خروجی هوا را باز نگه دارند تا اکسیژن در خانه جریان پیدا کند.
حیدری با بیان اینکه «برف پل‌های سطح شهر را پوشانده است»، اظهار کرد: از شهروندان خواهش می‌کنیم در رفت‌وآمد در سطح شهر دقت نظر کافی را داشته باشند. تخلیه بار درختان از طرف شهروندان برای ما بسیار اهمیت دارد.
منبع : ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->