پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

علت اختلال سایت فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو (دی‌ماه) چه بود؟

  • کد خبر: ۱۴۴۸۴۰
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
  • ۳
علت اختلال سایت فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو (دی‌ماه) چه بود؟
جدیدترین مرحله قرعه‌کشی فروش ایران‌خودرو که از ۱۸ دی ماه آغاز شد، قرار بود تا ۲۱ دی ماه ادامه پیدا کند، اما تقریبا هیچ متقضاضی‌ای در این مدت موفق به ثبت‌نام نشد تا یکی از عجیب‌ترین مراحل قرعه‌کشی خودرو رقم بخورد.

شهرآرانیوز -  اختلال سایت ایران‌خودرو در این مدت به این‌شکل بود که صفحه ثبت‌نام برای برخی از متقضایان اصلا بارگذاری نشد، و برخی دیگر با انواع و اقسام خطا‌های بارگذاری صفحه را آشنا شدند. این شرایط تقریبا یک روز ادامه پیدا کرد و ایران خودرو هیچ‌توضیحی درباره اختلال پیش‌آمده ارائه نکرد. تنها اتفاقی که افتاد اضافه‌شدن یک روز به زمان ثبت‌نام بود. به نظر می‌رسید با تمدید فرصت ثبت‌نام، اختلال برطرف شده باشد، اما مردم برای ورود به سایت باید بار‌ها به ایران‌خودرو ثابت می‌کردند که ربات نیستند. با این‌حال در صورت پیروز شدن در آزمون ربات‌ها فقط صفحه‌ای سفید برایشان نمایش داده می‌شد.

گروه صنعتی ایران خودرو بالاخره بعد از افزایش نارضایتی‌ها در اطلاعیه‌ای اختلال سایت فروش را ترافیک متقضاین اعلام کرد:

در پی کندی سایت فروش اینترنتی محصولات این شرکت به دلیل ترافیک متقاضیان و در راستای تکریم مشتریان، زمان اجرای طرح فروش فوق‌العاده تا یک شنبه ۲۵ دی‌ماه تمدید شد

هرچند پیش از این هم سایت فروش ایران‌خودرو با کندی و اختلال مواجه بوده، اما به چند دلیل می‌توان گفت حجم متقاضیان این دوره بی‌سابقه بوده است. از آنجاکه سیستم جدید فروش خودرو در بورس سود کم‌تر و دردسر‌های بیشتری برای مردم دارد قاعدتا آن‌ها به سمت این روش نمی‌روند و منتظر قرعه‌کشی عادی خواهند ماند. چون ایران‌خودرو در ماه اخیر فروش فوق‌العاده نداشته پس صف متقاضیان خرید تراکم بیشتری پیدا می‌کند. افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر، و اختلاف قیمت خودرو‌های کارخانه‌ای با قیمت بازار و سودی که برای برندگان خواهد آورد متقاضی بیشتری را برای ثبت‌نام به درگاه فروش ایران‌خودرو خواهد کشاند و سایت را با اختلال و کندی مواجه می‌کند. البته که همچنان نمی‌توان با این دلایل ضعف زیرساخت‌های سایت فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو را توجیه کرد.

طبق اعلام ایران خودرو تا روز چهارم فروش، بیش از پنج میلیون نفر در فروش محصولات ایران خودرو ثبت‌نام کرده‌اند. پیش از این در برنامه‌های مشابه فروش فوق‌العاده، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان به طور میانگین به شش میلیون نفر می‌رسید. در مرحله جدید احتمالا تا پایان روز ۲۵ دی تعداد ثبت‌نام کنند‌گان به رکوردی جدید برسد.

با این‌حال در روز‌های اخیر مردم ناراضی نظریه‌های مختلفی هم برای اختلال سایت فروش ایران‌خودرو مطرح کردند. مشهورترین این نظریه‌ها می‌گوید ایران‌خودرو مایل نیست سودی را که می‌تواند از فروش خودرو در بورس به دست بیاورد مثل گذشته در قرعه‌کشی‌هایی که فقط برایش ضررد دارد از دست بدهد؛ پس با ایجاد اختلال عمدی به استراتژی فریب متوسل می‌شود و مردم را از فروش قرعه‌کشی دور می‌کند.

سورن‌پلاس دوگانه‌سوز، پارس سال سفارشی (ELX)، پارس سال سفارش با موتور XU ۷ P و راناپلاس محصولاتی هستند که در مرحله فروش دی‌ماه ۱۴۰۱ برای سه گروه متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند (و بیشتر) و دارندگان خودرو‌های فرسوده، عرضه شده است. برای اینکه بدانیم چرا متقاضیان زیادی در این مرحله ثبت‌نام می‌کنند، قیمت کارخانه پارس سال سفارش با موتور XU ۷ P را با قیمت بازار مقایسه می‌کنیم: قیمت کارخانه این‌خودرو ۱۸۰ میلیون تومان است و برنده می‌تواند در بازار آزاد آن را به قیمت روز (۲۱ دی‌ماه) ۴۶۰ میلیون تومان بفروشد؛ یعنی چیزی حدود ۲۸۰ میلیون سود خالص. اگر از این میزان سود بادآورده در قرعه‌کشی‌های فروش ایران‌خودرو باخبر نبودید، همین حالا سری به سایت ایران‌خودرو بزنید؛ البته اگر با اختلال و کندی سایت مواجه نشوید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
0
0
علت آن است که پول می خورید به طرف داران فک و فامیل های خودتون در می آورید
فضل احمد عظیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
0
دفعه 22است برای جوانی ثبت نام کردم خبری نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
0
گور بابا ی این دو شرکت دولتی جیب ملت خال کن بی کیفیت زانتی دزد همه چیز
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->