بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

انتقاد رئیس شورای شهر از بی‌مهری‌ها به مراسم سالگرد ارتحال آیت الله رفسنجانی

  • کد خبر: ۱۴۵۶۲
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
انتقاد رئیس شورای شهر از بی‌مهری‌ها به مراسم سالگرد ارتحال آیت الله رفسنجانی
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از برخی بی مهری‌ها نسبت به مراسم سالگرد ارتحال آیت الله رفسنجایی گفت: چرا باید برگزاری مراسم سالگرد امری مسموم تلقی شود.
لاله سادت کوثری- محمد رضا حیدری در هشتاد و دومین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این مطلب افزود: آیت الله رفسنجانی یکی از بزرگان مجاهد انقلاب ایران اسلامی است، اما چرا باید در حوزه برگزاری مراسم ارتحال ایشان اشتباهات بدی صورت بگیرد.
رییس شورای اسلامی شهر مشهدافزود: آیت‌الله رفسنجانی چهره مبارزی بود که هشت سال در جنگ تحمیلی نقش آفرینی کرد و در پذیرش قطعنامه نقش بی بدلیل داشت.

حیدری گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بخشی از نظام است، اما برگزاری مراسم سالگرد وفات وی تبدیل به امری مذموم شده و با شانتاژ‌های صورت‌گرفته در فضای اکران شهری حق این مرد مبارز ادا نشده است.
وی اظهار داشت: در حوزه فوت بسیاری از هم میهنان در مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان هم باید گفت متاسفانه مراقبت‌های لازم و تدابیر درست برای مراسم تشییع سردار اندیشیده نشده بود.
 
حادثه هواپیما اعتماد عمومی را هم نشانه گرفت
وی با اشاره به اینکه حادثه هواپیمای اکراینی و کشته شده شدن جمع زیادی از نخبگان ایرانی در این هواپیما غمی ناراحت کننده است، افزود: بعد از شهادت سردار، حادثه تاسف بار هواپیمای مسافربری برای ملت ایران دردناک شد  این حادثه به جز اینکه نخبه‌های دانشگاهی را از ماگرفت اعتماد عمومی را هم نشانه رفت.

وی خاطر نشان کرد: پنهان کاری و عدم اطلاع رسانی شفاف و به موقع در هر رده‌ای زنگ خطر و بحران جدی است.
وی گفت: در اولین اقدام نظام اطلاع رسانی کشور باید مورد نقد و بررسی قرار بگیرد، در کنار اینکه از مجازات مقصران این خطای بزرگ نباید بگذریم باید از آسیب‌های اجتماعی که می‌تواند وحدت ملی را نشانه بگیرد غفلت نکنیم.
وی ادامه داد: اکنون با حرمت نهادن و تکریم خانواده این شهدا از آن‌ها دلجویی کنیم و ضرورت دارد در اکران فضای شهری به این موضوع پرداخته می‌شد و هنوز فرصت هست. عذرخواهی استعفا و مجازات مقصران حداقل جبران این آسیب عمومی است.
 
درخواست ورود دل سوختگان نظام به موضوع رد صلاحیت جریان اصلاحات
وی یادآور شد: در شرایطی که جامعه ما به یک انسجام و وحدت نیاز دارد متاسفانه روز گذشته اعلام نظر هیات‌های نظارت بر انتخابات حاکی از عدم تایید صلاحیت در بین نیرو‌های جریان اصلاحات و اعتدال عنوان می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی که باید انتخابات را به یک مانور اقتدار و مشروعیت و انسجام جامعه تبدیل کرد ما با این رویکرد مواجه می‌شویم اگر برای انتخابات مشارکت حداکثری می‌خواهیم مهم‌ترین عنصر ایجاد فضای رقابتی است اگر شرایط رقابت حذف شود انتخابات نامبارکی رقم می‌خورد، از دل سوختگان نظام درخواست می‌کنم به این موضوع ورود پیدا کنند.

حیدری اضافه کرد: حرف همه کارشناسان و متخصصان این است که شرایطی فراهم کنید که مطالبات از درون صندوق رای بیرون بیاید و نمایندگان مطالبه کنندگان در مجلس حضور داشته باشند، اگر این است باید فضا به گونه‌ای باشد که همه سلایق و جریان‌های درون نظام که التزام به قانون اساسی دارند در این جریان شرکت کنند.
 
توجه به شخصیت امام محمد غزالی
وی یادآور شد: ۲۳ دی ماه ولادت امام محمد غزالی است غزالی یکی از فقها و فیلسوفان ایرانی است که در مرز چهل سالگی در رشته‌های علوم انسانی سرآمد فقیهان دوره خودش بود.
حیدری افزود: امیدواریم امکان‌هایی فراهم بشود که از این عالم جهان بزرگ اسلام در رابطه با مزار او اقدامات مبارکی صورت بگیرد.

امیر کبیر، چهره ماندگار ملی
حیدری با اشاره به سالروز درگذشت امیرکبیر، به تشریح شخصیت و تاثیرگذاری امیرکبیر در تاریخ ایران پرداخت و ادامه داد: امیر کبیر یکی از چهره ها‌ی ماندگار ما است مرحوم هاشمی یکی از کتاب‌هایی که نگاشته اند در رابطه با شخصیت و خدمات امیر کبیر است.
 
 توجه به سیل اخیر در سیستان و بلوچستان / کمک 500 میلیون تومانی شهرداری مشهد به سیل‌زدگان
وی اذعان داشت: سیل خطر ناک و نگران کننده سیستان و بلوچستان است به دلیل غلبه فضای رسانه‌ای کشور به موضوعات اخیر مورد غفلت قرار گرفته است باید موضوع کمک رسانی به سیستان و بلوچستان در اولویت قرار بگیرد.
در همین راستا کمک ۵۰۰ میلیون تومانی شهرداری مشهد به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد رسید.
 
تلاش شبانه‌روزی شهرداری مشهد در روزهای برفی
از شهردار مشهدو همکارانمان در بدنه شهرداری که به صورت شبانه روزی در برف اخیر مشهد تلاش خود را برای حوزه شهر به همت گماردند تشکر ویژه دارم.
 
تصویب اصلاح اساسنامه شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد
در هشتاد و دومین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهداصلاح اساسنامه شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد تصویب شد. در این راستا در ماده واحده این لایحه آمده است؛ به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، مستند به بند ۱۵ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب وزارت کشور با موضوع ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها، نسبت به اصلاح اساسنامه شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد به شرح پیوست (مهرشده توسط شورای اسلامی شهر) و طی مراحل قانونی لازم با رعایت تبصره‌های مکتوب اقدام نماید.
 
همچنین در ادامه این جلسه نمایندگان مردم با  مجوز دریافت تسهیلات بانکی مازاد بر بودجه مصوب شهرداری مشهد موافقت کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->